עסקי ספורט
איך אופניים משנים את העולם בסוף העולם שמאלה?
פארק האופניים הגדול בישראל נחשף: למעלה מ-350 ק"מ של שבילי רכיבה בערבה הדרומית, שהם בערך כמו המרחק מתל אביב לאילת אבל עם דרגות קושי שונות. מדובר במיזם של חבל אילות לפיתוח התיירות בערבה הדרומית ואשר נפתח ברכיבה בפארק תמנע לאורך 11 ק"מ למען הנצחת 11 רוכבים שנרצחו בטבח ה-7 באוקטובר
בלב המדבר, בערבה הדרומית, נסלל בשנים האחרונות "מגרש המשחקים" הגדול בישראל לרוכבי אופניים, למעלה מ-350 ק"מ של שבילים בדרגות קושי שונות, כחלק ממאמץ לפיתוח ולחיזוק התיירות באזור. החשיפה התקיימה בכנס "איך אופניים משנים את העולם?" שנערך ביוזמת החברה הכלכלית חבל אילות.
כנס האופניים הראשון של הערבה הדרומית תחת הכותרת "איך אופניים משנים את העולם?" נערך ביוזמת החברה הכלכלית לפיתוח חבל אילות. הכנס נפתח ברכיבה בפארק תמנע לאורך 11 ק"מ לזכרם של 11 רוכבי האופניים שנרצחו ב-7.10 ובקריאה להשבתם של רוכבי האופניים עופר קלדרון ואוהד בן עמי משבי החמאס יחד עם כל החטופים.
רכיבת אופניים צברה בשנים האחרונות פופולריות רבה בקרב מאות אלפי ישראלים המחפשים מסלולים בדרגות קושי שונות. בהובלת החברה הכלכלית לפיתוח חבל אילות, ובתמיכת משרד התיירות, קק"ל, משרד החקלאות, רשות הטבע והגנים וגופים נוספים, נסללו ב-5 השנים האחרונות למעלה מ-350 ק"מ של מסלולי רכיבה בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים.
המסלולים, שאורכם מהווה את המרחק שבין תל אביב לאילת, מנוהלים ומתוחזקים ע"י החברה הכלכלית חבל אילות לאורך כל השנה לרווחת הרוכבים. האזור מבוקש במיוחד בקרב רוכבים בעונת החורף, בזכות תנאי מזג האוויר האידיאליים, המיעוט במשקעים והקרקע היבשה שמתאימה לרכיבה מרגשת ומאתגרת.
המשך הכנס נערך ב-HUB חבל אילות בהשתתפות ד"ר חנן גינת ראש המועצה האזורית חבל אילות, דני שחר מנכ"ל משרד התיירות, ירון אוחיון מנהל מינהל פיתוח קרקע בקק"ל, דפנה לנג יו"ר איגוד האופניים, ומנכ"לית האיגוד הנכנסת ד"ר מורן בצר תייר, ואורחים נוספים. המשתתפים הדגישו את חשיבות ההשקעות בתשתיות רכיבת אופניים ובחיבור שבין ספורט תיירותי לבין חיזוק הכלכלה המקומית והפיתוח האזורי.
בנוסף, התארחו בכנס שני פצועי צה"ל ממלחמת חרבות ברזל, ששיתפו חוויות אודות שיקומם בחיים החדשים שלאחר הפציעה והחיבור לאופניים ככלי שיקומי. מאז פרצה מלחמת חרבות ברזל הצטרפו למעגל הפצועים כ-10,000 אנשים, כאשר חלקם רוכבי באופני יד/טנדם, כחלק מהליך השיקום. במהלך הדיון עלה הצורך להנגיש את שבילי האופניים בישראל לאנשים עם מוגבלות. מנכ״ל משרד התיירות דני שחר התייחס לנושא ואמר כי המשרד בוחן בימים אלה את הדרכים להרחיב את פרויקט הנגשת השבילים בכל הארץ.
עוד ב-
דני שחר, מנכ״ל משרד התיירות: "אני גאה לרכב בשביל החדש, כחלק ממאמצי הפיתוח של אזור חבל אילות עוד לפני המלחמה, ומתרגש לרכב לזכר קורבנות ה-7.10". ירון אוחיון, מנהל מינהל פיתוח קרקע בקק"ל: "פיתוח שבילי האופניים בערבה הדרומית הוא המשך ישיר לחזון הציוני של הפרחת השממה והנגשת המדבר לכל עם ישראל". ד"ר חנן גינת, ראש המועצה האזורית חבל אילות: "רוכבי ורוכבות האופניים הפכו לחלק בלתי נפרד מהנוף שלנו. אנחנו רואים אותם בסינגלים, בתמנע, באתרי התיירות, והם ברכה ליישובים ולכלכלת האזור כולו. בימים אלו התחלנו את הבנייה של השביל המחבר בין יטבתה לתמנע, והוא יימשך בשלב מאוחר יותר לבאר אורה ולנמל התעופה רמון, ואחר כך גם לאילת".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(1):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
1.מעניין ..אופיר 12/2024/10הגב לתגובה זו0 0בכלל לא ידעתי על כל הפרויקט של שבילים לאופניים גדול כזה , מקום טוב , המדבר הגדול היפה .סגור