משפט

יצרנית האופניים נכנסת לפשיטת רגל: זה המותג שרכש אותה

רכישת Stages Cycling על ידי Giant Bicycles, אחת מיצרניות האופניים הגדולות בעולם, הושלמה אחרי שנים של עימות בין הצדדים כולל הגשת פשיטת רגל מצדה. ישולמו עבורה מעל 20 מיליון דולר
מערכת ice | 
אופניים חשמליים (צילום freepik)
בעולם תעשיית האופניים, לעתים הדרך לעסקה גדולה רצופה עליות ומורדות. כך בדיוק התנהל הסיפור של רכישת Stages Cycling על ידי Giant Bicycles, אחת מיצרניות האופניים הגדולות בעולם. לאחר תקופה ארוכה של משא ומתן, תביעות משפטיות ותהפוכות פיננסיות, הושלמה העסקה בסכום מדווח של 20.1 מיליון דולר. הרכישה, שבוצעה באמצעות חברת הבת SPIA Cycling Inc, כוללת את כל הנכסים והקניין הרוחני של Stages Cycling, וצפויה לחזק משמעותית את מעמדה של Giant בשוק האופניים הביתיים והמסחריים.
הדרך לעסקה הייתה רצופת מהמורות. בתחילת 2023, Giant ניסתה לרכוש 32.5% מ-Stages תמורת 20 מיליון דולר, אך העסקה נכשלה. בהמשך, Giant אף הגישה תביעה נגד Stages על סך של כ-10.5 מיליון ליש"ט בגין חשבוניות שלא שולמו. המצב הסלים כאשר Stages הפסיקה את פעילותה באפריל, וארבעה מבכירי החברה, כולל סגן נשיא השיווק הגלובלי, עברו לעבוד ב-Giant. זמן קצר לאחר מכן, חברת האם של Stages, Foundation Fitness, הגישה בקשה לפשיטת רגל במסגרת פרק 11, המאפשר לחברה להמשיך בפעילותה תחת פיקוח בית המשפט.

הצעד המכריע הגיע ביולי, כאשר SPIA Cycling Inc הגישה הצעת רכישה ראשונית. הצעה זו קבעה את המחיר המינימלי לנכסי החברה ומנעה הצעות נמוכות מדי. בהיעדר הצעות נוספות עד המועד האחרון באוגוסט, אישר שופט פשיטת רגל אמריקאי את הרכישה על ידי SPIA Cycling Inc.
עבור Giant, הרכישה מהווה צעד אסטרטגי משמעותי. פדי מארי, סגן נשיא המכירות והשיווק הגלובלי של Giant, הביע התלהבות מהמהלך ואמר כי הוא "להוט להוביל את המותג הנהדר הזה אל העתיד". הרכישה צפויה לתמוך בחזון של קבוצת Giant ליצירת מערכת אקולוגית כוללת לרכיבת אופניים בתוך הבית ומחוצה לו, לשפר את יכולות איסוף וניתוח נתוני הרכיבה, ולהיכנס לשוק הכושר המסחרי, תחום בו ל-Giant יש ניסיון של 30 שנה בייצור עבור מותגים אחרים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה