כסף וצרכנות

תל אביב מעדיפה אופניים על פני קורקינטים? המהלך החדש של העירייה נחשף

בניסיון להציל את מצבה של חברת האופניים השיתופיים של מטרופאן על פני הקורקינטים עיריית תל אביב חותמת עמה על הסכם חדש. יותר תחנות השכרה ברחבי העיר | כל הפרטים
מערכת ice |  1
תל אופן (צילום יח"צ)
טרם כניסתן של חברות הקורקינטים השיתופיים ששטפו בשנים האחרונות את תל אביב וכבשו את התושבים, החלוצה האמיתית בתחום הייתה חברת מטרופאן (לשעבר תל-אופן) שמלאה את העיר עמדות להשכרת אופניים שיתופיים.
אבל, לצערה של מטרופאן הגעתן של חברות הקורקינטים השיתופיים לישראל, דחקה אותה לצד ובשוואה אליהן, היקף השימוש בכלים שלה נהיה נמוך במיוחד. כעת, על מנת לשקם את מצבה של החברה היא חתמה על הסכם חדש עם עיריית תל אביב שלפיו תשתנה פריסת האופניים בעיר, כך שיהיו יותר תחנות השכרה אך פחות אופניים בכל תחנה.
כאמור, במרוצת השנים הנהלת המיזם (שנמצא כיום בבעלות האיש העסקים אלי סבאג), ניסתה לקדם שורה של צעדים שיהפכו אותה לאטרקטיביות יותר על בהשוואה למתחרות בהם: סבסוד השירות על ידי העירייה, הוזלת מחירים, הרחבת כמות העמדות שלה ברחבי העיר, החלפת צבע האופניים לכחול ועוד, אבל כל זה לא עזר.
על פי השערות העירייה בכל יום מתבצעות כ-30 אלף רכיבות קורקינטים שיתופיים ברחבי העיר. במקביל,  למרות פריסה רחבה של תחנות ההשכרה  (186 תחנות) ברחבי העיר, על האופניים של מטרופאן יש מאות רכיבות בלבד.  
הקמת התחנות החדשות תגרור עמה השקעה נוספת של בעלי החברה  ולדברי סבאג, החברה תגיע השנה לאיזון אך היא "אינה רווחית". עד פרוץ המלחמה, מטרופאן רשמה גידול בפעילות שלה, אבל מאז הדבר השתנה בין היתר בגלל הירידה בכמות התיירים בעיר. כל הסימנים מעידים שזהו הניסיון האחרון של החברה לשקם את מצבה ובמידה והוא לא ישתפר במהלך השנה הבאה ככול הנראה שהחברה תסיים את פעילותה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שוני
    עילם 08/2024/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הרחבת כמות העמדות לא תועיל אופניים לא אטרקטיביים כבדים מסורבלים לאפשר יותר חניית אופניים פרטיים בדחיפות
    סגור