רכב

בשורה קשה לנהגים: תקנה חדשה נכנסת ב-1.8 ואתם מסתכנים בקנס

עיריית תל אביב-יפו מודיעה על הערכות להתקנת לוחית הזיהוי על הכלים החשמליים ותחילת האכיפה ב-1 באוגוסט, בנוסף, על שבילי אופניים מרכזיים בעיר יודבקו מדבקות רצפה גדולות נושאות הכיתוב "רק עם לוחית, הרכיבה חוקית"
מערכת ice |  8
צילום פלאש 90/ מרים אלסטר
החל ב-1.8.24 כל בעל או בעלת קורקינט ואופניים חשמליים יחויב לרשום את הכלי באתר משרד התחבורה ולהתקין על גביו לוחית זיהוי, אחרת ייקנס והכלי יוחרם. על מנת להקל על התושבים את המהלך, עיריית תל אביב-יפו תציב בתאריכים 15.7.24 - 15.08.24  ברחבי העיר עמדות פופ אפ, בהן תהיה אפשרות להתקין את לוחית הזיהוי למזמינים מראש.
כידוע, עיריית תל אביב-יפו פועלת כבר שנים רבות להסדרת נושא האכיפה של רכבים דו גלגליים חשמליים, שבמסגרתו יחויב כל דו גלגלי חשמלי במספר רישוי ויהיה ניתן לאכיפה. לאחר עבודה מאומצת של שנים, החליטה הממשלה לאשר בחקיקה את הסדרת הנושא וכניסתו לתוקף בתחילת החודש הבא ועד אז על הציבור להירשם ולהתקין.
משרד התחבורה הקים מערכת המאפשרת רישום כלי תחבורה קלים ממונעים תקניים (אופניים וקורקינט חשמליים) והנפקת לוחית זיהוי. המשמעות היא התקנת לוחית זיהוי על הכלים, דבר שיוביל להגברת הביטחון האישי של כלל משתמשי הדרך על ידי זיהוי ואכיפה יעילה יותר כנגד עברייני תנועה. 
את האכיפה יבצעו משטרת ישראל ופקחי העירייה (בכפוף להאצלת סמכויות), בין היתר, באמצעות עשרות מצלמות שפזורות ברחבי העיר, לצד עשרות נוספות שמותקנות בימים אלו. המצלמות - שמוצבות במיקומים חשובים, בדגש על מיקומים בהם הרוכבים רוכבים על מדרכות ומרחבי הליכה באופן לא חוקי המסכן את הולכי הרגל - מתעדות עבירות תנועה ונצפות על ידי פקחים שנמצאים במרכז אכיפה אלקטרונית. בנוסף ללוחיות הרישוי, לאחרונה הצטרפו למערך הפיקוח העירוני גם 50 פקחים חדשים, בדיוק בשביל להיערך לתגבור האכיפה בנושא.   
ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי: "הנה זה קורה – החל ב-1 באוגוסט בעלי כלים חשמליים יחויבו לפי חוק להנפיק לוחית זיהוי. בשביל לחסוך לכן ולכם זמן, בחודש הקרוב יוצבו ברחבי העיר עמדות פופ אפ שבהן תוכלו לאסוף ולהתקין את לוחית הזיהוי שהזמנתם מראש באתר העירייה. מהלך התקנת לוחיות הזיהוי הוא מהלך חשוב, שאנו בעיריית תל אביב-יפו דחפנו ולחצנו רבות לקידומו לאורך השנים האחרונות, והוא יאפשר לנו לאכוף עבירות תנועה ביעילות באמצעות כלים טכנולוגיים. המאבק על הבטיחות בדרכים ובטיחות כלל משתמשי הדרך, בראשם הולכות והולכי הרגיל – היא בראש סדר העדיפויות העירוני. שיפור תשתיות, הסברה, חינוך ואכיפה – כל מה שאנו ממשיכים להוביל במרץ בעיר, כבר הביאו לירידה משמעותית במספר תאונות הדרכים הקשות בעיר, וחובת הרישום היא צעד נוסף ומשמעותי. הירשמו, רכבו בהתאם לחוק ושמרו על בטיחות כלל משתמשי הדרך".
סגנית ראש העירייה ומחזיקת תיק התחבורה, מיטל להבי: "ממשלת ישראל קבעה חובת התקנת לוחית זיהוי על כלים זעירים חשמליים, בעיקר כדי לאפשר אכיפה יעילה על עבירות תנועה, אך גם כדי לצמצם את תופעת גניבת האופניים. מנקודת מבטי, לוחית הזיהוי על אופניים תבהיר לרוכבים שמדובר בכלי רכב שכפוף לחוקי התעבורה. מטרתנו היא להביא לצמצום רכיבה בריונית מסכנת חיים ברחובות, כאשר בשילוב עם אמצעי בקרה אלקטרונים נוכל לפקח על כך ביעילות ולהגביר את הבטיחות בדרכים. בנוסף,  המערכת  לרישום לוחיות הזיהוי מהווה צעד חשוב בדרך להסדרה כוללת, שכן לראשונה יבנה מאגר נתונים על הכלים החשמליים הנעים ברחובות".
תל אביב-יפו היא הרשות הראשונה שהובילה לחקיקה ראשית לאכיפה נגד רוכבים בנושאים המונעים סכנת חיים -  שימוש בקסדה, הרכבה, שימוש בנייד, נהיגה בניגוד לנסיעה ועוד, ואנחנו ממשיכים במלחמה העיקשת נגד רכיבה בלתי חוקית של רוכבי קורקינטים ואופניים חשמליים במדרכות, בשבילי הליכה להולכי רגל ובשבילי אופניים. נזכיר כי העירייה אף חייבה כבר לפני כ-3 שנים את חברות הכלים השיתופיים בהתקנת לוחיות זיהוי שמאפשרות אכיפה כנגד רכיבה לא חוקית.
החלטת הכנסת מסוף 2023 לחייב התקנה של לוחיות זיהוי גם על כלים חשמליים פרטיים היא החלטה חשובה. מדובר בבשורה גדולה על מהלך שהעירייה דחפה ולחצה רבות לקידומו לאורך השנים האחרונות. בהמשך לעבודה משולבת של שיפור תשתיות, הסברה, חינוך ואכיפה – אנו רואים כי נתוני תאונות הדרכים בעיר בשנה החולפת נמצאים במגמת ירידה, הן במספר ההרוגים והן במספר הפצועים קשה. כך למשל, ב-2023 נהרגו בתאונות דרכים בקרב כל משתמשי הדרך 16 בני אדם, לעומת 21 שנהרגו ב-2018; וב-2023 נפצעו קשה בתאונות דרכים בקרב כל משתמשי הדרך 171 בני אדם, לעומת 203 ב-2018. וכל זאת בעוד שמספר המשתמשים בכלים דו-גלגליים הולך וגדל בעקביות בכל שנה.
אולם, דרך ארוכה עוד לפנינו: כדי להגיע לתוצאות מיטביות בביטחונם של משתמשי הדרך, אנחנו עובדים על הכנת תכנית לשיפור משמעותי נוסף ברמת הבטיחות בעיר ולמימושה עוד השנה. כמו ערים רבות בעולם, העירייה מעודדת את השימוש באמצעי תחבורה חלופיים לרכב הפרטי, לרבות אופניים ודו-גלגליים נוספים, שנהנים מתשתיות משופרות וניידות נוחה, זולה ומהירה. במקביל, אנחנו עושים הכול כדי למגר את תופעת הרכיבה הפרועה ולהסדיר באופן חוקי את נושא רכיבת הכלים החשמליים.
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    זה לא פיתרון זה בזיון ואזלת יד
    עמי 07/2024/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני עובד בדואר ישראל וכל יום אני קרוב לשמונה שעות על האופנים ונענש בגלגל שהמדינה לא מגבילה בשימוש אופנים חשמליות מעל גיל 18 הרי קורקינטים ואופנים חשמליות לא נועדו לטיולים אני על האופנים לא בגלל שאני רוצה אלא אין לי ברירה כי אני צריך להביא פרנסה הביתה הגיע הזמן להגביל את גיל המשתמשים באופנים ולא לבלבל את השכל על לוחיות ושטויות מי שמחפש מהירויות עם האופנים זה הילדים אני נוסע מתיבה לתיבה או מבנין לבנין אין לי אפילו יכולת לפתח מהירויות בנהיגה תכו טטפלו בבעיות הנכונות ולא להתעסק בשטויות ואם לא כל שכן האופנים יהיו רשומות על מישהו אין עליהם העברת בעלות או כל דרך אחרת כדי לתקן או האשמות כלפי אותו נוסע אופנים או קורקינט
    סגור
  • 7.
    לחייב גם לעשות ביטוח צד ג אם הם פוגעים במישהו שיוכלו לפ
    ניסו 07/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם ביטוח צד ג לחייב אותם לעשות כי הם פוגעיםמבאזרחים ולא מפצים כספית חברות הביטוח ישמחו מאוד
    סגור
  • 6.
    עדיף כבר לגור בצפון קוריאה
    אביב 07/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קים מאפשר חיים הרבה יותר קלים
    סגור
  • 5.
    אתם יודעים איפה אפשר לדחוף את המספר (ל"ת)
    נטלי 07/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    מה עם להדביק לוחית על גב של אנשים
    לחלוחית 07/2024/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שעוברים ברגל ברמזור אדום ? שקופצים לכביש
    סגור
  • 3.
    קדימה
    שר 07/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 1
    תתחילו לקנוס אותם כשהם עוברים במעבר החציה כשהאור הירוק מיועד להולכי רגל והם בכלל אמורים לעצור עם שאר המכוניות באדום בצומת ובמעבר חצייה
    סגור
  • 2.
    נהיגה על המידרכות
    לייבלה 07/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בחיפה ובפריפריה נהיגה במיוחד של הדו גלגליים של חברות המישלוחים נהפכו לנורמה תוך סיכון חמור של המישתמשים בדרך ולצערי אין אכיפה
    סגור
  • 1.
    הגיע הזמן לעשות סדר בבלאגן (ל"ת)
    יהודה 07/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 3
    סגור