קהילות הספורט של ישראל

שי פל

"מדובר באנשים שעבורם ברצלונה היא עולם ומלואו. היה לנו אפילו זוג שהתחתן כשהוא לבוש במדי הקבוצה"

-----

אחרי ההדחה מליגת האלופות, איך תסתיים העונה של ברצלונה?|"תיאבק על כל התארים שנשארו על המדף: ליגה ספרדית, גביע ספרדי וגביע הליגה האירופית".--

מלך השערים של הליגה הספרדית? או במילים אחרות, כמה שערים יכבוש רוברט לבנדובסקי?|"30".--

היכן תסיים ספרד את המונדיאל?|"היות ולנבחרת יש בעיה של חלוצים, אני מעריך שהיא  תגיע עד רבע הגמר, לא מעבר לזה".

בשיתוף ice פרויקטים | 
בארסה מאניה (צילום ice בארסה מאניה)

עם פעילות הנמשכת למעלה משני עשורים ומספר עוקבים ברשתות החברתיות שכבר חצה את רף ה-200 אלף, בארסה מאניה ממצבת עצמה כאחת מקהילות הספורט השוקקות והמשמעותיות בארץ הקודש – או כפי שהיא מגדירה עצמה: "האבן השואבת של אוהדי ברצלונה בישראל. המקור העיקרי למידע, חדשות ומולטימדיה אודות אהבת חיינו – בארסה".

בארסה מאניה היא למעשה שלוחת האוהדים הרשמית של ברצלונה בישראל – עניין שמתבטא בנגישות לכרטיסים, מכירת מרצ'נדייז וכמובן ערוץ קשר ישיר למועדון ולמקבלי ההחלטות. בין הפעילות שמארגנת הקהילה: צפייה משותפת במשחקי ברצלונה (לעיתים בכמה מוקדים בו זמנית), מפגשים והרצאות (בארסה על בירה), כמו גם פודקאסט בועט שנחשב לאחד מהסכתי הספורט המואזנים בישראל. בנוסף, לבארסה מאניה פעילות חברתית ענפה, הכוללת בין השאר ביקורים בבתי חולים וגיוס תרומות לנזקקים.
איך נולדה הקהילה?
"מפרויקט מחשבים לבית הספר. בניתי אתר בעברית לברצלונה, הקבוצה שאני אוהד מגיל 7", משחזר שי פל (39) איש היי-טק בחברת גוגל, ומי שחתום על הקמת בארסה מאניה. "למרות שאלו היו הימים שאינטרנט היה רק בראשיתו, האתר התחיל לייצר סביבו באזז. הצעד הבא היה להקים את פורום ברצלונה, שם התקבצו אלפי אוהדים. אחרי שפתחתי את דף הפייסבוק שלנו הכל כבר הפך לוויראלי".
מה מייחד את הקהילה?
"מדובר בקבוצה גדולה של אנשים שברצלונה עבורם היא עולם ומלואו – ולא כקלישאה. יש פה אוהדים שטסים למשחקים בכל פינה על הגלובוס, כאלה שמקעקעים על גופם את סמל המועדון או השחקנים, וכאלה הופכים את הבית שלהם למקדש של ברצלונה. היה לנו אפילו זוג שהתחתן כשהוא לבוש במדי הקבוצה".
מהלך משמעותי שהובלתם כקהילה?
"בארסה מאניה מאגדת אוכלוסיות מכל רחבי הארץ – ובגרעין הקשה שלנו יש גם אוהדים שחלו בסרטן, ניוון שרירים או מתמודדים עם סיטואציות בריאותיות מורכבות אחרות. במיוחד עבורם ארגנו טיסה לאימון של ברצלונה – כולל מפגש עם השחקנים, חתימות ותמונות.
אירוע חשוב אחר שהרמנו היה צפייה משותפת בגמר ליגת האלופות בין ברצלונה לארסנל בשנת 2006, באירוע בשיתוף ערוץ הספורט. אלפי אוהדי ברצלונה התייצבו בחוף בננה ביץ', וחגגו עם הקבוצה את הזכייה בתואר. זה היתה תצוגה של הקהילה שלנו".

מפגש צפייה משותף של קהילת בארסה מאניה (צילום באדיבות בארסה מאניה)
דבר אחד שלא יודעים על הקהילה?
"אנחנו חוג האוהדים הראשון בישראל ששיחק כדורגל על הדשא בקאמפ נואו. בחודש מאי האחרון ובאישור המועדון, ערכנו טורניר בהשתתפות עשרות אוהדים. לעלות על הדשא באיצטדיון של ברצלונה הייתה חוויה שכל מי שהיה שותף לה לא יישכח.
אחד הדגשים הכי חשובים מבחינתי, הוא שמעבר לעיסוק היומיומי בקבוצה, בארסה מאניה תהיה מעורבת גם בפרויקטים חברתיים. כך לדוגמה, הקהילה שלנו מקפידה על מתן בסתר, ביקור במרכזיים רפואיים ועריכת ימי כיף בבתי ספר לחינוך מיוחד".
איזה נפח תופסת הקהילה מסדר היום שלך?
"בשגרה, כמה שעות ביום. כמובן שהמינון עולה בימים שיש משחק של ברצלונה, כשמתרחשת איזו החתמה נוצצת או כשנסגר חלון העברות. לצידי, יש צוות מנהלי קהילה מיומן – וגם אם אני פחות זמין, יש על מי לסמוך".
במבט קדימה, איך אתה רואה את הקהילה בשנים הקרובות?
"השאיפה היא לשמור על הקיים, תוך הגדלת מספר החברים. בניגוד אולי לתדמית שיש לאוהדי ברצלונה בישראל, מי שמשתייך לקהילה שלנו הוא לא אוהד של הצלחות. יש כאן אנשים שהולכים עם הקבוצה לאורך שנים – בתקופות הטובות ובתקופות הפחות טובות. גם כשהתוצאות והיכולת לא ממש מרשימות, כמו בעונה וחצי האחרונות, הם עוקבים אחרי ברצלונה באדיקות – ומשתמשים בפלטפורמה שלנו לפרוק רגשות, לשתף ולהתנחם".

מתוך הרצאה של של שי פל, מייסד קהילת בארסה מאניה (צילום באדיבות בארסה מאניה)

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה