כסף וצרכנות

וולט עומדת להסתבך? מוצרים מפוקחים נמכרים במחיר יקר יותר

גל של ביקורת צרכנית מתעורר נגד וולט מרקט בעקבות גילויים של חריגות משמעותיות ממחירי הפיקוח במוצרי יסוד לכאורה, וולט מרקט: "התקלה תוקנה ונזכה את הלקוחות בהתאם"
מערכת ice | 
וולט (צילום shutterstock)
רגע אחרי שרשת וולט חשפה את תכנית הלקוחות שלה לשנת 2025, באירוע ההשקה נוצץ, על פי פרסום של YNET החברה עשויה להסתבך בשל מחירים על מוצרים שמוגדרים מפוקחים.
גל של ביקורת צרכנית מתעורר נגד וולט מרקט בעקבות גילויים של חריגות משמעותיות ממחירי הפיקוח במוצרי יסוד לכאורה. במקרה הבולט ביותר, התגלה כי מלח שולחן נמכר במחיר הגבוה ב-87% ממחיר הפיקוח הרשמי - 3.90 שקלים במקום 2.09 שקלים בלבד, כך על פי YNET. בנוסף, נמצאו חריגות גם במחירי מוצרי חלב מפוקחים, כמו שמנת חמוצה של תנובה.
וולט מרקט מסרה בתגובה: "מדובר בתקלה טכנית ששיבשה את מחירם של מספר מוצרים מעטים כך שנמכרו במחיר גבוה או נמוך יותר ממחיר הפיקוח. התקלה תוקנה ונזכה את הלקוחות בהתאם".
הממצאים מעלים תהיות משמעותיות לגבי מדיניות התמחור של החברה, במיוחד לאור העובדה שמוצרים מפוקחים אחרים, כגון חלב, שמנת מתוקה וביצים, נמכרים במחירי הפיקוח התקינים. עובדה זו מרמזת כי החריגות במחירים אינן תוצאה של טעות מערכתית, אלא החלטה מכוונת בנוגע למוצרים ספציפיים. מכירת מוצרים במחירים הגבוהים ממחירי הפיקוח מהווה הפרה של חוק הפיקוח על מחירי מצרכים ושירותים, ועלולה לגרור סנקציות משפטיות.
כאמור במקביל לביקורות, וולט השיקה את תכנית המנויים החדשה שלה, "וולט פלוס". במסגרת מנוי זה, תשלמו דמי מנוי חודשיים של 49.90 שקלים, ובתמורה תוכלו להזמין כמה משלוחים שתרצו במהלך החודש, ללא הגבלה. יחד עם זאת, ישנן אותיות קטנות – דמי התפעול השתנו.
מה המשמעות ולמי טוב המנוי? חשוב לציין כי דמי התפעול עולים לכלל הלקוחות, גם למנויי וולט פלוס וגם למי שלא הצטרף למועדון. מצד אחד, מדובר בבשורה שיכולה להוות יתרון לצרכנים "כבדים" המשתמשים בשירות בתדירות גבוהה, אך מצד שני, דמי התפעול – שהיו כבר עקב אכילס של החברה – עלולים להוות חיסרון עבור לקוחות רבים, במיוחד כאלה שלא משתמשים בשירות בקביעות, ולמעשה הם מתייקרים לכולם.
תומר כהן, מנכ"ל וולט ישראל: "אנו קשובים למשתמשים שלנו ומזהים את הצורך להציע להם הצעות ערך משתלמות לצד שדרוג חוויית הקנייה שהשתנתה במהלך השנים. Wolt+ היא בדיוק זאת: בשורה צרכנית המאפשרת ללקוחות להזמין יותר ולשלם פחות, כפי שמקובל בשווקים שלנו באירופה ובארה"ב. נמשיך לחפש דרכים נוספות לרגש, לחדש ולשדרג את הערך עבור הלקוחות שלנו, תוך כדי שאנו מציעים הזדמנויות נוספות לבתי עסק ושליחים להתפרנס דרך הפלטפורמה שלנו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה