ויראלי

השחקנית הישראלית האהובה הלכה לעולמה בגיל 96: "בליבי לעד"

במאי הטלוויזיה רני סער נפרד מחדווה הקטין ז"ל, שהלכה לעולמה בגיל 96 לאחר שהשתתפה כשחקנית במספר תפקידים קטנים אך אייקוניים בסדרות אותן ביים לדוגמת 'רמזור', 'עספור' ו'חברות': "חדווה נפטרה בגיל 96. היתה לנו חברות יפה ומיוחדת שתהיה חקוקה בליבי לעד. יהי זכרה ברוך, חדווה אהובה"
תום נחום | 
סטנד אפ קורונה עם אדיר מילר (צילום יחצ)
במאי הטלוויזיה הוותיק, רני סער, אשר ביים כמה מהסדרות המצליחות ביותר בישראל בשנים האחרונות, לדוגמת 'עספור', 'זגורי אימפריה', 'רמזור', 'המאסטרו' ועוד, חשף אמש (רביעי) כי אחת השחקניות בחלק גדול מהסדרות שלו, חדווה הקטין ז"ל, שחתומה על מספר תפקידים קטנים אך אייקוניים למדי, הלכה לעולמה בגיל 96 ונפרד ממנה בפוסט מרגש במיוחד.
בפוסט שהעלה לרשתות החברתיות כתב רני סער כך: "לפני 20 שנה כשביימתי את הסדרה "קצרים", הגיעה לאחד מימי הצילום ניצבת מבוגרת, בלונדינית וחייכנית. בפעם השלישית שהיא הגיעה לסט כבר שאלתי איך קוראים לה - חדווה הקטין, ענתה בחיוך גדול, מופתעת מתשומת הלב. באחד המערכונים נתתי לה ממש טקסט. התרגשתי מהשמחה שלה מההזדמנות לשחק, וכך לאורך כל העונות של קצרים, כשנפגשנו על הסט, תמיד הקפדתי לשאול לשלומה ולשוחח איתה, לתת לה קצת תשומת לב".
"כשביימתי את העונה הראשונה של "רמזור", הצעתי לאדיר מילר את חדווה לתפקיד הזקנה שבועטת באיצקו בבריכה (פרק 4 עונה 1). אדיר היה רגיש ומקסים אליה והיא לראשונה קיבלה תפקיד כשחקנית! ואז הגיע "עספור" והכרתי אותה לחנן וגיא (שנתן לה להירדם לו על הכתף בעונה 2), ולליטל שוורץ ב"חברות" וב"יום האם" ועוד ועוד. אני זוכר היטב כמה זה עשה אותי מאושר לראות אותה מאושרת. אז הודעתי לה רשמית שמעכשיו היא הקמע שלי והזמנתי אותה להופיע בכל סדרה שביימתי".

"בגיל שמונים פלוס היא הודיעה לי שכבר קשה לה ללכת היא כבר לא יכולה לבוא לצילומים יותר. המשכנו להיות בקשר וזכיתי להכיר יותר ויותר את האישה המקסימה הזו. חדווה שיתפה אותי יותר ויותר בחייה והתעניינה בכל מה שקורה בקריירה שלי. רק בהמשך החברות שלנו, היא חשפה בפניי שהיא ניצולת שואה. היא היתה אז נערה צעירה... ילדותה היתה כל כך קשה, כואבת ובלתי נתפסת. בגלל הכאב הגדול שזה העלה בה, היא לא רצתה לדבר ולספר על זה יותר מדי".
"הכיוון הזה שהיא פנתה אליו, בגיל מבוגר - העולם הדמיוני של סטים ודמויות, הסיח את דעתה מהמקומות שבהם הנפש העדינה והפצועה שלה היתה בילדותה. אחד הדברים הכי חזקים שנצרבו בזכרוני זה עד כמה ריגש וחיזק אותי נפשית להתעניין בה, להקשיב לה, לשמח אותה. אתמול חדווה נפטרה בגיל 96. היתה לנו חברות יפה ומיוחדת שתהיה חקוקה בליבי לעד. יהי זכרה ברוך, חדווה אהובה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה