ויראלי

בגלל טיקטוק: צעיר לבנוני "בחר" בישראל - ואז קרה הדבר הבא

לאחר שהצעיר העלה לרשתות החברתיות סרטון הומוריסטי שבו הוצג דגל המדינה ובחר בה כ"מדינה האהובה עליו", סומן על ידי המנגנונים בדרום לבנון ונעצר. שירות הביטחון המקומי אישר את המקרה: "ננקטו צעדים משפטיים בפיקוח הרשות השופטת המוסמכת"
מערכת ice |  1
גבול לבנון (צילום פלאש 90/ אייל מרגולין)

גבר צעיר, ככל הנראה בשנות העשרים לחייו, המתגורר בעיר צור שבדרום לבנון עלה לכותרות בימים האחרונים לאחר שהעלה לחשבון הטיקטוק שלו בימים האחרונים סרטון שבו הוא מחליט "לבחור" בישראל על פני מדינות ערביות אחרות, בהן יכול היה להתגורר. הפרסום הכביכול הומוריסטי גרר שורת הסתבכויות שאמללו את חייו של הצעיר.
מנגנוני הביטחון הלבנוניים תפסו את הצעיר, לאחר שסימנו אותו, ולאחר מכן החליטו לעצור אותו. בהודעה שפורסמה מטעם שירות הביטחון מאזור צור נכתב כי "אדם לבנוני נעצר לאחר שפרסם סרטון בטיקטוק שבו הוצג דגל ישראל. ננקטו נגדו צעדים משפטיים בפיקוח הרשות השופטת המוסמכת". הסרטון המדובר נמחק מחשבונו.

בסרטון, שהוסר מאז מחשבונו, הצעיר נראה כשהוא מטה את ראשו כדי לבחור בדגל ישראל כ"מדינה האהובה עליו". בסרטון הוצגו גם דגלים של מדינות ערביות כמו מרוקו, סעודיה, מצרים ואיחוד האמירויות, אלא שבהן הצעיר החליט שלא לבחור בסופו של דבר. חוקי לבנון אוסרים על אזרחים במדינה ליצור קשרים עם ישראלים או לנהל עמם עסקים.
עם זאת, ניתנת החרגה עבור אנשי דת נוצרים ולמשפחות שיש להם קרובי משפחה בישראל. במעבר הגבול ראש הנקרה מהצד הלבנוני נעצר אשתקד הארכיבישוף הנוצרי-מרוני מוסא אל-חאג', שמכהן כסגן הפטריארך המרוני במזרח התיכון, לאחר שהשלים ביקור בישראל. לאחר שנערך חיפוש אינטנסיבי בחפצים שהיו ברשותו, הטלפון והדרכון שלו הוחרמו, נלקחו ממנו גם כחצי מיליון דולר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לתת לו מיד תעודת זהות וגימלה !!!
    גדי 09/2023/25
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אחלה גבר
    סגור