ויראלי

המעצר של אביב גפן נחשף: "התנפלו עליו כאילו הוא עבריין"

אחרי שהזמר המוכר אביב גפן נעצר/עוכב על ידי המשטרה בהפגנה אתמול בערב ברחוב קפלן, חברתו הטובה של גפן, כוכבת הרשת דניאל עמית, חשפה פרטים נוספים על התקרית: "רמת האלימות של המשטרה זה משהו שלא פגשתי הרבה זמן, פתאום עצרו את אביב, הוא לא עשה כלום ושום דבר ואחרי שקלטו שזה הוא התנפלו עליו חמישה שוטרים כאילו הוא איזה עבריין"
מערכת ice |  1
אביב גפן (צילום פלאש 90/מרים אלסטר)
אביב גפן ישלם מחיר כבד? אמש (שלישי) המחאות נגד הרפורמה המשפטית מגיעות לשיאן, כאשר הוכרז על יום השיבוש הלאומי בשל אישור ביטול עילת הסבירות בקריאה ראשונה. מאז שעות הבוקר אלפי מפגינים חוסמים את הכבישים הראשיים, כאשר בשעות הערב המחאה הגיעה לשיאה כשאלפי מפגינים הגיעו לרחוב קפלן שבתל אביב, מוקד המחאות בחודשים האחרונים, כאשר כעת נחשפים פרטים נוספים על המעצר/עיכוב של גפן.
חברתו הטובה של גפן, כוכבת הרשת דניאל עמית, חשפה פרטים על התקרית: "אני רוצה להגיד לכם שרמת האלימות של המשטרה זה משהו שלא פגשתי הרבה זמן, אני ראיתי את זה עכשיו בעיניים שלי, עמדתי ליד אביב כשהוא נעצר, עמדנו בצד, לא עשינו כלום ושום דבר! הגיע שוטר ודחף אותנו והעיף אותנו אחורה הכי באלימות בעולם, 'עופו אחורה, עופו אחורה', פתאום עצרו את אביב, הוא לא עשה כלום ושום דבר ואחרי שקלטו שזה הוא התנפלו עליו חמישה שוטרים כאילו הוא איזה עבריין, הוא לא עשה כלום, משהו הזיה. הייתה לידי זקנה שדחפו אותנו וגם אותה ושאלתי את השוטר 'מה אתה עושה?' והגנתי עליה בגופי, אנשים שם נפלו אחד על השני סתם כי השוטרים דחפו אנשים בכוח וחיפשו לריב, פשוט הזיה".
מי שמצא את עצמו עצור הוא הזמר אביב גפן, שעוכב על ידי השוטרים שמצאו אותו עובר על החוקים. מפגינים ניסו לרדת לאיילון כדי לחסום את התנועה, אך השוטרים בפעולה אגרסיבית מנעו זאת. אחרי כמה דקות בלבד אגב, הוא שוחרר על ידי השוטרים.
 

אבל מדוע הוא עוכב בכלל? הזמר סיפר ל"חדשות 12" כי: "לא עשיתי כלום, השוטר דחף אותי בכוח". מי שעוד הגיב היה בנו דילן שטען: "אני לא מצפה ששוטרים יתנהגו ככה במדינה דמוקרטית. זה היה מעצר אלים. היה מאוד מלחיץ, מאוד נבהלתי".
עוד לפני שגפן נעצר, מי שהצטרפה בשעות בוקר להפגנות הייתה לא אחרת מאשר הדוגמנית ומחת הטלוויזיה רותם סלע, שהעלתה סטורי לחשבון האינסטגרם שלה בו היא מתעדת את עצמה בהפגנה סוערת באחד הכבישים בישראל, כאשר המפגינים שלצידה והיא צועדים על הכביש, מניפים דגלים וקוראים קריאות נגד הממשלה. 
סלע צילמה את הסרטון ממרכז ההפגנה וכתבה על רקע הסטורי שהעלתה: "הפגנה מספר 1 להיום. צפו להפגין". מי שעוד הגיבה על המחאות היום היא נטלי דדון, שהתייחסה לדיווח של כתב חדשות 13 מאיר מרציאנו, במסגרתו טען כי ניידת טיפול נמרץ של מד"א הוזעקה בשעה האחרונה למודיעין לטיפול חירום באדם עם קוצר נשימה ולקח להם חצי שעה להגיע אליו, בנסיעה שאמורה לקחת עשר דקות, זמן הפינוי לבית חולים מתארך גם כן.
בארגוני ההצלה מבקשים מהמוחים לאפשר לרכבי חירום לעבור ללא בעיה וללא דיחוי בצירים. נטלי דדון הגיבה על כך: "מחאות זה חשוב, מחאה היא זכות דמוקרטית אבל מחאה לא אמורה לגרום לסיכון חיי אדם, תקשיבו להנחיות כדי שלא יהיה כאן אסון, בבקשה!".
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    דיקטטורה באישור יועמשית
    מאוכזבת 07/2023/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הזוי מה שקורה פה, על מה הם נלחמים? על יוקר המחיה? על סכומי העתק שכובים הבנקים מריבות? על חוסר גיור לצעירים? על זקנים שאין להם מה לאכול?.. על צעירים שלא משיגים בית? על מחירי הלימודים השחקנים? צודקת רותם סלע אין לה אף בעיה מכל זה. הרי היא שייכת לעלייה אז יוצאת לשבש לפשוטי העם את החיים תתביישו זאת דמוקרטיה? זאת דיקטטור. לשמה. ואת עם כל השטויות שאת עושה על המסך מקבלת כסף אז.... תסתמי את הפה שלך,. אז מה אם יש לך גוף? את לא תדעי לעולם מה ילד מחר?
    סגור