ויראלי

שפכו פירה על יצירה של מונה בשווי של כ-100 מיליון פאונד

אחרי החמניות של ואן גוך: מפגיני המחאה של פעילי אקלים ברחבי מוזאונים בעולם לא פוסקים, וכעת הקורבן החדש הוא הצייר מונה אשר ציורו הושחת במוזיאון בו הוצג בגרמניה, לאחר ששני פעילים שפכו עליו פירה והדביקו עצמם לרצפה ליד
מערכת ice |  3
פירה על מונה (צילום טוויטר)
לאחר שבחודש שעבר הציור של וינסנט ואן גוך נפל קורבן לקבוצת אקטיביסטים בלונדון, לאחר ששפכו עליו מיץ עגבניות, אמש ציור מפורסם נוסף - הפעם "ערימת השחת" של הצייר מונה - גם הוא נפגע בתערוכה בה הופיע בגרמניה, כאשר שני פעילי אקלים שפכו עליו פירה ואז הדביקו את עצמם לקרקע שליד הציור.
לטענת המפגינים הם עשו זאת על מנת להביא לתשומת לבו של הציבור את בעיית האקלים שמחרבת את העולם ואם מה שנדרש על מנת לעשות זאת זה להרוס יצירת אומנות כך הם יעשו.
במקביל לאקט זה, מפגן נוסף התקיים היום בלונדון במסגרתו קבוצת מוחים נעמדה בדרך אבי רוד באנגליה, במיקום המפורסם בו צולמה התמונה האייקונית של להקת הביטלס. לאחר שנעמדו שם, הקבוצה הפריעה לתנועה באזור עד שפונתה על ידי כוחות המשטרה. 
למרות שבמקרה של הציור וינסנט ואן גוך, ולפניו המונה ליזה בצרפת, האומנות הייתה מוגנת על ידי חציצת זכוכית, בעת זו לא ברור אם הדבר היה זהה גם במקרה של היצירה של מונה והאם אולי הפעם נהרסה יצירה היסטורית בשווי של מיליונים.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    טיפשים
    דור 10/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ממתי אקוטרוריזם גרם לאנשים לתמוך בנושא או שהנושא יטופל?
    סגור
  • 2.
    עם כל הכבוד למשבר האקלים, ויש כבוד!
    אנונימי 10/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה להרוס יצירות אמנות? אלה עבודות חייהם של אנשים. זה פגיעה בזכרונות שנשארו לנו מהם וזה לא מכבד את המתים. זה בדיוק כמו לחלל את הקבר שלהם! בושה. באותה מידה הם יכולים לגנוב משהו או אפילו לרצוח מישהו, ולתרץ בזה שזה משבר האקלים, ושהם רצו למשוך תשומת לב של אנשים. כך שבעצם, על אותו בסיס שהם טוענים - מה זה משנה אמנות, הם היו בדיעבד יכולים גם לטעון - מה זה משנה חיים של אנשים? והתשובה היא בבירור משנה מאוד. כמו שלא צריך לרצוח אנשים, לא צריך להשמיד אמנות. זה סתם פיגור לעשות דבר כזה. תמצאו דרך אחרת לקדם את פתרון משבר האקלים, במקום לעשות דברים מטומטמים שלא מועילים לאף אחד, וסתם הורסים את הכול ובסוף גם יגרמו לאנשים להיות נגד פתרון למשבר האקלים **הדוגמה הקיצונית של רצח באה להדגיש את החומרה של הנושא...
    סגור
  • 1.
    איזה ביזיון!!!! (ל"ת)
    שני 10/2022/24
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור