קריפטו

זה האומן ששרף עבודות בשווי של מיליונים בשביל NFT

האומן האנגלי דמיאן הירסט יצא בפרויקט חדש בשם "המטבע" במסגרתו אפשר מכירה של מגוון יצירות שלו, כאשר חלקן מיועדות לשריפה על מנת שיוכלו להפוך לנכסים דיגיטליים בלבד
מערכת ice | 
דמיאן הירסט (צילום אינסטגרם)
שלשום, שרף האמן דמיאן הירסט כאלף יצירות אומנות מסדרה שיצר לאורך שנות פעילותו וזאת כחלק מפרויקט שיזם ברוח הנכסים הדיגיטליים. במסגרת הפרויקט, שלו נתן את השם "המטבע", הירסט מכר אלפי עבודות ולקונים הייתה את הבחירה לשמור אותן או לצפות בשריפתן והפיכתן לנכס דיגיטלי.
היצירות העיקריות שנמכרו הן יצירות מסדרה משנת 2016 ובה עשרת אלפים ציורים המציגים נקודות שונות וצבעוניות, בעלות חותם מים, עם הולוגרמה של הירסט. כל יצירה שכזו נמכרה באלפיים דולר ואלו שבחרו לצפות בשריפת היצירות (סה"כ מעל ל-5,000 קונים) עשו זאת בשלישי האחרון בגלריה של הירסט בלונדון וגם דרך שידור חי בעמוד האינסטגרם שלו.
לכבוד האירוע הייחודי הירסט ענד חליפה וכפפות כסופים והחל בסיוע עוזריו לשרוף את היצירות באח מיוחד שנמצא במקום. השריפה עתידה להימשך עד סוף התערוכה המיוחדת הזו ב-30 לאוקטובר.
למרות שישנם מבקרים רבים ששיבחו את הירסט על המהלך הנועז, המקדש את הקשר בין אומנות לכסף, ישנם אחרים שדווקא מאמינים כי מדובר בתעלול יח"צני ובניסיון נואש של האומן לייצר הכנסה בשוק מדשדש.
הירסט אמר מצדו כי הוא מרגיש מעולה עם ההחלטה לשרוף חלק מעבודותיו. מבין עבודותיו הקודמות שלא זכו לגורל האכזר הזה היא היצירה שהציגה כריש אמתי במיכל באורך כ-4.5 מטרים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה