משפט

זוג קיבל בטעות 10.5 מיליון דולר: "חשבו שזכו בתחרות"

בני זוג ממלזיה עומדים לדין באוסטרליה לאחר שקיבלו בטעות החזר עתק במיליוני דולרים מבורסת קריפטו. בכסף שקיבלו רכשו לכאורה ארבעה בתים, כלי רכב, אמנות ורהיטים. האישה נעצרה בשדה התעופה של מלבורן בחודש מרץ כשניסתה לטוס הביתה למלזיה בכרטיס לכיוון אחד עם כ-11,000 דולר במזומן
מערכת ice | 
קריפטו (צילום unsplash, freepik)
אישה ממלזיה ובן זוגה נאשמים באוסטרליה בגניבה של כ-10.5 מיליון דולרים, שהוחזרו לאישה בטעות מבורסת מטבעות קריפטוגרפיים. האישה שוחררה בערבות בעודה ממתינה למשפט, למרות הטענות שניסתה לכאורה לברוח מהמדינה.
האישה, ששמה ת'במנוגרי מאניוול (Thevamanogari Manivel), ובן זוגה ג'אטינדר סינג (Jatinder Singh), הופיעו בבית משפט השלום במלבורן ביום שלישי  בשיחת וידאו מהכלא, כשהם מצפים לעמוד לדין באשמת גניבה וסעיפים נוספים.
בחודש מאי 2021 התכוונה בורסת הקריפטו Crypto.com להחזיר למאניוול 100 דולרים, אך בטעות העבירה לחשבונה סכום אדיר של 10.47 מיליון דולרים. החברה לא הבחינה בטעות עד שנערכה ביקורת בדצמבר. או אז התברר כי עובד בבולגריה, שעיבד את ההחזר, הזין את המספרים הלא נכונים בגיליון אלקטרוני של אקסל, כך העיד נציג של חברת Crypto.com בבית המשפט.
לאחר שבקשת ההחזר עובדה, היא נשלחה לספק תשלומים באוסטרליה, שהעביר את הכסף לחשבון הבנק של מאניוול. חשבון ה-Crypto.com היה על שמו של בן הזוג סינג, אבל ייתכן שההעברה נשלחה לחשבון של מאניוול מכיוון שסינג השתמש בכרטיס הבנק שלה כדי לקנות מטבעות קריפטוגרפיים, שמע בית המשפט.
סינג חשב לכאורה שהוא זכה בכסף לאחר שנשלחה לו הודעה מאפליקציית Crypto.com בדבר תחרות. זה גם מה שהוא אמר למאניוול. עם זאת, נציג בורסת הקריפטו העיד שלא הייתה תחרות כזו וכי Crypto.com לא שלחה הודעות דחיפה ("פוש") כדי לספר למשתמשים על זכייה בתחרות.
הכסף שימש לכאורה לקניית ארבעה בתים וכן עבור רכישת מתנות, כלי רכב, אמנות ורהיטים, כך שמע בית המשפט. 4 מיליון דולרים נוספים הועברו לחשבון בנק מלזי. מרבית הכסף הוחזר מאז, אך נותרו כשלושה מיליון דולר, כאשר תביעה אזרחית מתנהלת להקפאת הנכסים ולקבלת כסף בחזרה מקרובי משפחה.
מאניוול כפרה באשמה בשלושה אישומים, כולל גניבה מהבנק בגין משיכת הכסף והתנהלות רשלנית ברווחי הפשע. היא נעצרה בשדה התעופה של מלבורן בחודש מרץ בזמן שניסתה לכאורה לטוס הביתה למלזיה בכרטיס לכיוון אחד עם כ-11,000 דולר במזומן - מה שמהווה אישום נוסף. סינג טען לחפותו באשמת גניבה בגין משיכת כספי Crypto.com מהבנק.
עורכת הדין של מאניוול, ג'סיקה וילארד, ביקשה לשחרר את מרשה בערבות עם ערבות של 10,000 דולר מאחיה. לדבריה, מאניוול לא ידעה שהוגשו נגדה אישומים פליליים כשניסתה לטוס הביתה לראות את בעלה לשעבר וילדיה. מאניוול נמצאת במעצר מאז מעצרה לפני יותר משישה חודשים ועמדה בפני שנה נוספת מאחורי סורג ובריח לפני תחילת המשפט, טען ווילארד.
התביעה התנגדה לערבות על בסיס מאניוול מהווה סיכון טיסה ושחרורה עלול להפריע להשבת כספים. השופט פיטר רירדון פסק למאניוול ערבות בתנאים מחמירים, כולל שהיא תמסור את הדרכון שלה ולא יכולה להגיע לשום נקודת מוצא. מאניוול וסינג אמורים לעמוד בפני דיון הנחיות בבית המשפט המחוזי ב-8 בנובמבר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה