ויראלי

בדיקות דנ"א מגלות: הגופות שנחפרו שייכות ליהודים שנרצחו

לאחר שנמצאו בחפירות בעת בניית מרכז מסחרי, התגלה כי כ-17 גופות שייכות ליהודים שנרצחו בעת פוגרום בימי הביניים

מערכת ice | 
בית עלמין יהודי (צילום ויקיפדיה)
ממצאי דנ"א חדשים מאששים את ההערכות כי שרידי הגופות שנמצאו בנורוויץ' באנגליה שייכות ליהודים אשר נרצחו בעת פוגרום בימי הביניים. מדובר בתגלית חשובה ביותר, בעיקר עבור מדענים אשר חוקרים את קיומן של מוטציות גנטיות שנפוצות כיום בקרב יהודים אשכנזים, היות והממצאים מסייעים למפות גנטית את התקופה בה החלו הסטיות.
הגופות התגלו לראשונה לגמרי במקרה בשנת 2004 כאשר החלו חפירות באזור להקמת מרכז קניות. במקום נחפרו כ-17 אנשים בתוך באר עתיקה, אך תחילה הסברה הייתה כי מדובר באנשים שנפטרו עקב מחלה או רעב. יחד עם זאת בדיקות ראשוניות לא מצאו לכך שום עדות ביולוגית. בשנת 2011 נעשה מחקר נוסף אשר הסיק כי כנראה מדובר ביהודים שחיו בטווח השנים 1100-1200 לספירה.
 
בנוסף, במחקר זה עלו חשדות כי לא מדובר רק בקבר, אלא במקום אליו הושלכו היהודים כחלק מאירוע פוגרום. החשדות הללו עלו עקב סדקים שנמצאו בגולגולות של המבוגרים בקבוצה המציעים כי האנשים הושלכו אל תוך הבאר, ראש קודם, בעוד שדווקא הצעירים לא נושאים סדקים אלו ולכן כנראה הושלכו אחרי המבוגרים.
 
כלל הממצאים והמסקנות באשר לתקופה בה התרחש המקרה עולים בקנה אחד עם התאריכים בהם מאמינים כי התקיימו פעילויות אנטישמיות באותו האזור ומקומות נוספים, דוגמת יורק, סטמפורד ולינקולן. תיעוד ספרותי מאותה התקופה מעיד על כך שטרם יצאו נוצרים מהאזור למסעות צלב הם רצו להתקומם כנגד היהודים ולכן ביצעו בהם טבח.
 
כאמור, הממצאים עוזרים לנו להבין הרבה מעבר לגורלם של היהודים באנגליה. מדענים צלחו במיפוי גנטי של שישה מהקורבנות וציינו כי הבדיקות קרובות מאד למיפוי של היהודי האשכנזי בן ימינו. יתרה מכך הממצאים הללו הם התיעוד הגנטי המוקדם ביותר עבור יהודים בעולם ובעזרתם הצליחו החוקרים להבין שדילול האוכלוסייה, שגרם לתופעות גנטיות חדשות, התרחש הרבה יותר מוקדם מן המשוער.
ד"ר ברייס, אשר הייתה אחראית על המחקר, הוסיפה כי לאחר סיום המחקר הקורבנות נקברו בכבוד המגיע להם בבית קברות יהודי באנגליה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה