ויראלי

תעלומה מטורפת: מה גרם לחור הענק באדמה?

מצאנו חור גדול יותר מנס ציונה: הרשויות בצ'ילה חוקרות בור ענק שנפער בקרקע וסיבת יצירתו עדיין לא ברורה
מערכת ice | 
בור ענקי נפתח באדמה באזור מדבר אטקמה בצ'ילה. החור שזוהה לראשונה ב-30 ביולי, החור, שקוטרו נאמד בקוטר 25 מטר ובעומק 650 רגל (200 מטר), נמצא בחקירה לגבי גורם יצירתו. החור הופיע על אדמה שבה החברה הקנדית לכרייה לונדין מפעילה מכרה נחושת.
"עם הזיהוי, האזור בודד מיד והרשויות הרגולטוריות הרלוונטיות יודעו. לא הייתה השפעה על כוח אדם, ציוד או תשתית", אמר לונדין בהצהרה ביום שני המאשרת את הבולען. השירות הלאומי לגיאולוגיה ולכרייה של צ'ילה (Sernageomin) שיתף תצוגה של החור בטוויטר. מומחי הסוכנות בוחנים את הבולען והקימו סביבו  אבטחה.

חברת לונדין אומרת שהבולען נשאר יציב מאז שזוהה. החברה עוקבת אחר מכרה אלקפררוסה הסמוך לכל תנועה הקשורה לאירוע. העבודה במכרה התת-קרקעי הופסקה זמנית. סוכנות הידיעות רויטרס שיתפה סקירה של החור שמדגישה את מידת העומק והחושך של מעמקיו.
לבולענים יכולות להיות סיבות מגוונות, אך לעתים קרובות קשורים לסלע המסת מי תהום. זה יוצר מערות או חללים שיכולים להתמוטט בפתאומיות למרות שהמשטח נראה יציב. חוקרי הבולען בצ'ילה עדיין לא קבעו כיצד הוא נוצר. הבולען הוא תזכורת דרמטית לאופן שבו תחושת הקרקע המוצקה שלנו היא לפעמים רק אשליה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה