ויראלי

ראיתם עב''ם? הפנטגון מחפש אתכם

זה לא סרט מדע בדיוני: בזמן האחרון אמריקנים רבים דיווחו על עצמים בלתי מזוהים שראו בשמיים, וכלי התקשורת מרבים לעסוק בנושא. אולי בשל כך, הפנטגון הודיע כי מוקמת יחידה מיוחדת שתבחן את תחום העב"מים 
מערכת ice | 
עצם בלתי מזוהה
בשנות השישים והשבעים הנושא היה פופולארי מאוד, ועם הזמן נדחק לשוליים ונשמר לתמהונים, למחפשי קונספירציות או ליוצרי הקולנוע והטלוויזיה. אבל כעת, בעקבות יבוי הדיווחים והעיסוק התקשורתי ששוב גובר, הפנטגון הודיע באופן רשמי על הקמת יחידה לחקר עצמים בלתי מזוהים, כך מדווח אתר space.com. עצמים בלתי מזוהים, שפעם נקראו UFO והיום UAP (תופעות אוויריות לא מזוהות) היו אפילו נושא לדיונים בקונגרס ערך בחודשים האחרונים, שחלקם היו חשאיים ולכן כמובן עוררו סקרנות רבה.
המשרד נקרא רשמית All-domain Anomaly Resolution Office הידוע בראשי התיבות AARO. הוא פועל תחת הסמכות של תת-מזכיר ההגנה לביטחון ומודיעין. למשרד יש שש משימות עיקריות: ניטור, איסוף, ודיווח; פיתוח ועיצוב מערכות; מיטיגציה ומיגור; ממשל, ולקינוח מחקרי מדעי וטכנולוגי. במילים אחרות, אם אכן יופיע חייזר או חללית שתתרסק כאן, זה המשרד שישלח את הצוותים לחקור אותו. סוג של Men in Black אבל אמיתיים.
הפעולה החדשה מגיעה לאחר שזרועות ממשל אחרות כבר הראו עניין בנושא. כל למשל הקימה נאס''א בחודש יוני פאנל של מומחים שמשימתו לחקור אירועים כאלה. בארגון מעוניינים דווקא להסיר את הסטיגמות מהעיסוק בנושא. אבל לאחרונה התברר שאחד מהמומחים שהובילו את יוזמת הקונגרס הוא האסטרופיזיקאי טראוויס טיילור שבזמנו קידם תיאוריות על ביקורי חייזרים ועב''מים, בין היתר במסגרת סדרת הטלוויזיה של ערוץ ההיסטוריה "חייזרים עתיקים".
רבים מודאגים מכך שהמרחב האווירי האמריקאי הפך לפחות בטוח. יש גידול ניכר בתיעוד של תופעות ועצמים בשמי המדינה וכמובן שהפנטגון מעוניין לברר עד תום את המקור שלהם. בחלק מהמקרים יכול להיות שמדובר בתופעות טבע שעשויות לסכן את התעופה האזרחית או הצבאית. במקרים אחרים יכול להיות שמדובר בחלקים של לוויינים שהתפרקו וחזרו לאטמוספירה. ויכול להיות גם שמדובר בכלים ניסיוניים של מדינות זרות כגון סין. 
אגב, האסטרופיזיקאי הישראלי מאוניברסיטת הארוורד, אבי לואב, שיתף פעולה עם טיילור ואף גייס מיליונים לפרויקט בשם גלילאו שמיועד לתור את השמיים לזיהוי עב''מים. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה