ויראלי

עוקץ חדש בכביש: זו השיטה שיש להיזהר ממנה

עוקץ חדש-ישן מאיים על הנהגים: הולכי הרגל שמביימים תאונה וסוחטים במאות ואלפי שקלים
מערכת ice |  16
מעבר חצייה מסוכן (צילום אור ירוק)
כל מי שצפה פעם בצ'רלי וחצי ודאי זוכר את הסצנה בה צ'רלי ומיקו מביימים תאונה בה רכב לכאורה דורס את מיקו, וצ'רלי סוחט אותו בעוד ועוד שטרות כדי שלא ידווח עליו למשטרה. אותו טריק ישן בדיוק, חזר לאחרונה לכבישי ישראל, כאשר הולכי רגל 'נופלים' במעבר החציה כאילו הרכב פגע בהם, ואז הם סוחטים את הנהג בתשלום בתמורה שלא ידווחו עליו.
לפני כשבוע, בצומת אלוף שדה ברמת גן, נהגת הגיעה לרמזור אדום והאטה עד לעצירה לפני מעבר החציה. רגע לפני שעצרה, בחור צעיר פתאום נחבט לתוך הרכב שלה ונפל על הכביש. הצעיר החל לזעוק מכאבים לכאורה וקרא לעזרה, והנהגת המבוהלת מיד יצאה לראות מה קרה. לאחר שעזרה לו לקום והזיזה את הרכב הצידה כדי לא להפריע לתנועה, הצעיר חזר להיות שלם ובריא, ואמר לנהגת כי עליו להזמין משטרה על כך שהיא פגעה בו, אבל אם היא רוצה, אפשר לסגור את זה ביניהם ב-1000 שקל. האישה קלטה שיש כאן עוקץ מתוחכם, והתקשה בעצמה למשטרה, מה שגרם לצעיר לברוח מיד מהמקום.
התופעה, שזו דוגמא אחת שלה מיני רבות בזמן האחרון, תפסה תאוצה, וברשתות החברתיות רצים עוד ועוד סרטונים של נהגים שתפסו בזמן אמת את הנוכלים מנסים לסחוט אותם. אך למי שלא מחזיק במצלמת רכב, קשה יותר להיות בטוח שהוא מתמודד עם הסטואציה תחת הלחץ שמפעיל עליו הנוכל, והוא מעדיף לפתור את העניין, במקרה הטוב ב-500 שקל, ובמקרה הפחות טוב 2000 שקל.

נזכיר כי בחודשים האחרונים נעשים ניסיונות עוקץ שונים באמצעות שיטות שונות, ובכביש עוד שיטה נפוצה שקיימת לאחרונה היא בימוי של התנגשות ברכב שמאחור. בסרטון שהופץ ברשת, נראה צילום וידאו רגיל של מצלמת דרך. הרכב המצלם נראה במרחק סביר מהרכב שלפניו כאשר מדובר בנסיעה עירונית לא מהירה. בשלב מסוים של הדרך עוצר בפתאומיות הרכב המצולם שנוסע לפני הרכב המצלם.
נהגת הרכב המצלם בולמת את רכבה, המצלמה עדיין מתעדת מרחק ונסיעה זהירה, אלא שהנהג הראשון, זה שבלם, לא יודע שברכב מותקנת מצלמה, והוא מנסה את מזלו בסחיטה לאור יום
בדיון שנשמע בין השניים, אותו נהג 'מראה' לנהגת ברכב המצלם פגיעה אחורית בפגוש שלו, ומטיל עליה את האשמה. הנהג מנסה בכך להלחיץ אותה ולנסות לסחוט ממנה כסף על הפגיעה שארעה לטענתו. בשלב הזה מודיע הנהגת כי ברכבה מותקנת מצלמה, ואכן היא מפיצה את התיעוד המכעיס.
תגובות לכתבה(16):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 12.
    הדבר קיים כבר שנים בכל העולם ....
    מרגלית 02/2023/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    נוכלים מרושעים עם תכסיסים ידועים. עצתי לכל בעל/ת רכב להשקיע סכום קטן במצלמה קדמית ואחורית ולחסוך מעצמכם 'כאב ראש' מיותר. נ.ב. להפיץ את הסרטונים שתיעדתם בכל מקום אפשרי כדי להזהיר נהגים אחרים או בתור סוג של קומדיה גרועה של נוכל/ת נואשים. יוטיוב מלאאא סרטונים כאילה באנגלית וברוסית.
    סגור
  • 11.
    יש מצלמת אבטחה שיפתחו וימצאו את הנוכל ויעצרו אותו (ל"ת)
    מזעזע 07/2022/18
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 10.
    המלצה על מצלמת רכב בבקשה (ל"ת)
    זאב 07/2022/16
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • יש באי ביי וב'אלי אקספרס'.
    מרגלית 02/2023/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אל תתפתה לקנות משהו מתוסבך מידי במחירים מופקעים בארץ. הכל זו אותה סחורה עם הבדל ענק במחיר. תקנה מצלמה קדמית ומצלמה אחורית אונליין (או תבקש ממישהו קרוב שיקנה עבורך במידה ואתה לא מתמצא בקניות אונליין) ותתקין את זה בשיא הקלות באוטו. - נסיעה בטוחה ואני מאחלת שרק מלאכים שומרים יהיו סביב ומעל הרכב שלך. אמן. :)
    סגור
  • 9.
    נוכלים
    עופר 07/2022/08
    הגב לתגובה זו
    2 0
    עם זה יקרה לי אני יוצא החוצה עם ברזל ושובר לו באמת כמה עצמות ושולח אותו להרכבה מחדש במחלקת העצמות לא יעזור לו לא מישטרה ולא שום דבר.קרה לי משהו דומה בירושלים אמא וילדה ברילה ניסו לעשות לי את זה מזל יש ליads הרכב עצר במקום וראיתי את האמא מתצפתת מרחוק הדברים האלו קיימים כבר הרבה זמן.אני מציעה לכל נהג לשים מצלמה בפרונט של המראה...שבת שלום
    סגור
  • טען עוד
  • 8.
    הונאות בכבישים
    שלב 07/2022/06
    הגב לתגובה זו
    2 0
    במדינת הקומבינות מדינת סדום ועמורה לרמות ולשקר ולסחוט זה חלק של התרבות כי במדינת סדום ועמורה הכל זה כסף!! כי כסף וזהב מטהר ממזרים ונוכלים
    סגור
  • מה אתה בדיוק רוצה מאיתנו?
    ע. 07/2022/08
    הגב לתגובה זו
    2 1
    היה לנו ראש ממשלה שלימד אותנו את אומנות הקומבינה, שמפניות, סיגרים קובניים..
    סגור
  • 7.
    חברות הביטוח לא פראיירים
    גבריאל 07/2022/04
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אדם צריך להגיע לבית חולים ולהבדק אם קרה לו משהו מה הם יכולים לעשות לזייף ? הכל מתגלה
    סגור
  • 6.
    יש פיתרון נגד הנוכלים
    דני 07/2022/04
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מצלמות רכב קידמית ואחורית
    סגור
  • 5.
    יצא לי לראות דבר דומה נהג שלא נפגע יצא נופל
    עלי 06/2022/30
    הגב לתגובה זו
    5 0
    וטען שהרכב מאחור פגע בו והוא לא יכל לזוז כאשר הוכיח לו בעל הרכב "הפוגע" שלא יכול להיות שהוא פגע בו "הפצוע" עזב את המקום בהליכה נורמאלית. לכאלה עבריינים מגיע עונש מוות. הזבל הזה היה בסוף שנות ה-50. רצה לעשות קופה.
    סגור
  • 4.
    תמשיכי ללא לאות לחשוף את כל הנוכלויות שנעשות על חשבוננו
    אסתר 06/2022/30
    הגב לתגובה זו
    6 0
    גם אני נפלתי לחבורת נוכלים. נכנסתי לחניון שם עמדו קבוצת בחורים לפתע אחד קםץ וטען שדרכתי על הרגל שלו עם הגלגל. ביקשתי לראות את הרגל אבל הוא סרב וביקש את הםרטים שלי נתתי לו וביקשתי גם את הםרטים שלו. משם המשכתי ישר למישטרה והגשתי תלונה על הבחור. הבחור כמובן לא הגיע למשטרה. שם אמרו לי שמעכשיו הוא יכול להגיע עם רגל מרוסקת אבל בגלל שלא הגיע עד עכשיו התלונה לא תתקבל נגדי. למחרת קיבלתי שיחה. אם את רוצה לסגור את הענין שלמי לי 2000 שקלים ונסגור. עניתי לו שיגיש תלונה במשטרה וזהו. יצא מחיי.
    סגור
  • 3.
    יצא לי לראות דבר דומה נהג שלא נפגע יצא נופל
    עלי 06/2022/29
    הגב לתגובה זו
    3 0
    וטען שהרכב מאחור פגע בו והוא לא יכל לזוז כאשר הוכיח לו בעל הרכב "הפוגע" שלא יכול להיות שהוא פגע בו "הפצוע" עזב את המקום בהליכה נורמאלית. לכאלה עבריינים מגיע עונש מוות. הזבל הזה היה בסוף שנות ה-50. רצה לעשות קופה.
    סגור
  • 2.
    מוזר מאוד
    נהג 06/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 3
    בשני הדוגמאות מד בר בנהגות אולי יש פה דפוס פעולה? כנראה התקשרו לבעליהן מיד עם הפגיעות
    סגור
  • 1.
    חולדאי לא מוותר על הרכב הפרטי שלו, הנהג שלו והחנייה.... (ל"ת)
    משה 06/2022/20
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • חולדאי
    מה קשור 04/2023/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עכשיו??? נודניקים!!!
    סגור
  • חולדאי החולדה מגעיל רצה להיות ראש ממשלה
    אלי 07/2022/04
    הגב לתגובה זו
    2 2
    אפס מאופס קשיש תזמין לך חלקה בירקון
    סגור