ויראלי

סערה בערוץ 14: התארח ב'פטריוטים' וקיבל הודעה שהודח

בראיון לתוכנית "הפטריוטים" עם ינון מגל, מ' חשף את גרסתו לאירועים, תוך שהוא מכחיש בתוקף את ההאשמות נגדו ונגד חבריו. "אני בוש ונכלם להיות פה, אבל הייתי חייב", לאחר מכן קיבל הודעה כי הוא מסיים את תפקידו. ינון מגל ויותם זמרי הגיבו בזעזוע
מערכת ice |  14
ינון מגל (צילום ויקיפדיה/ סטודיו תומאס תומר שלום)
פרשה סוערת מטלטלת את צה"ל ומעוררת שאלות נוקבות על חופש הביטוי, אתיקה צבאית, ומערכת הערכים של הצבא. במרכזה עומד מ', לוחם מילואים מכוח מאה, שמצא את עצמו במוקד סערה ציבורית לאחר שהחליט להגן על שמו הטוב ושם חבריו ליחידה בשידור טלוויזיוני חי.
הפרשה החלה כאשר מ' ושמונה מחבריו ליחידה נעצרו בעקבות תלונה של מחבל. בראיון לתוכנית "הפטריוטים" עם ינון מגל, מ' חשף את גרסתו לאירועים, תוך שהוא מכחיש בתוקף את ההאשמות נגדו ונגד חבריו. "אני בוש ונכלם להיות פה, אבל הייתי חייב," אמר מ' בכאב. "אנחנו חיילי צה"ל, אנחנו לא הם. לא אנסים, שאף אחד לא ינסה לצייר אותנו כאנסים."

דבריו הנרגשים של מ' חשפו את המצוקה העמוקה של לוחמים הנאלצים להתמודד לא רק עם אויב בשדה הקרב, אלא גם עם האשמות חמורות ודעת קהל שלילית. "אין סיכוי בעולם שאנסנו. אנחנו אנשי משפחות ואבות לילדים. עזבנו הכל כדי להתעסק בטינופת, עם היצורים האלו שהם לא אדם," הדגיש מ', חושף את התסכול והכאב שבהאשמות השווא.
אולם, החלטתו של מ' להופיע בשידור, למרות שעשה זאת עם כיסוי פנים, הובילה להדחתו המיידית משירות המילואים. בהודעת טקסט קצרה וחדה, הודיע לו מפקדו: "לצערי אתה נדרש לבוא לזכות את הציוד מחר ולהשתחרר." החלטה זו עוררה גל של ביקורת ותהיות לגבי מדיניות צה"ל בנוגע לחופש הביטוי של חייליו.
ינון מגל, מנחה התוכנית, הגיב בחריפות להדחה: "את ראשי הסרבנים שמול המצלמות קראו 'לא להתנדב למילואים' צה"ל חיבק. את הלוחם שבא להגן על שם חבריו שהמערכת הצבאית רודפת ומכפישה בפני כל העולם הוא מדיח תוך חמש דקות. משהו פה רקוב מאוד. משהו פה דורש טיפול שורש."
יותם זימרי, פאנליסט בתוכנית, הוסיף נדבך נוסף לביקורת בציוץ חריף: "טייס שאומר בראיון לאולפן שישי – אם לא תעצרו אין תקיפה באיראן – הכל סבבה. לוחם שאומר בראיון לפטריוטים – אני לא אנס – מודח. אין מה לעשות, מלחמה או לא מלחמה, סוג ב' זה סוג ב'."
תגובות לכתבה(14):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 14.
    צמרת צ.ה.ל
    אפי 09/2024/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    על צמרת צ.ה. ל, כולה היה להתפטר מידית, מה שהם לא חשבו ולא היתכוננו לפני 06/10, אס מה הם מועילים לאחר ה- 07/10
    סגור
  • 13.
    תגובה לימון מגל
    אבי 09/2024/12
    הגב לתגובה זו
    0 2
    מתי אתה שירתת במילואים ? מתי אתה התנדבת לשירות מילואים באיזו מלחמה ? אתה מעביר ביקורת על הטייסים, כשאתה מסתתר בבית כל השנים. בוש והיכלם
    סגור
  • 12.
    אוי יו יוי
    מודי 09/2024/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    את הימניים הלאומיים הגאים - מה אתם לוקחים את הסרבנים בתור דוגמא? מה זה שייך לעניין? מה צפיתם שאנס מתעלל יגיד, שהוא באמת אנס והתעלל? אבל אצכלם כל פושע ימני הוא גיבור, וכל מי שמתנגד לביבי הוא פושע. נזכיר לכם שאתם בשלטון בזכות 18 מנדטים של סרבנים, שמדברים חופשי על סרבנות בכל אמצעי התקשורת, בעיקר אצלכם.
    סגור
  • 11.
    הייתי נותן ליינון מגל (ל"ת)
    יג. שילון 08/2024/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 10.
    ראשונה ושניהם
    תום 08/2024/18
    הגב לתגובה זו
    6 0
    רק לטייסים מותר לשבת באולפנים בפנים גלויות ולאיים שהם לא יגיעו להילחם . אבל הבחור האמיץ מכחיש 100 הודח מיידי. כשד”ר אבישי בן חיים חוזר ואומר ישראל הראשונה וישראל השניה הוא מתכוון גם למעמדות בצבא העם שלנו .
    סגור
  • טען עוד
  • 9.
    אין לי ארץ אחרת
    איזו מדינה מיוחדת 08/2024/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    איזו מדינה מיוחדת במינה
    סגור
  • 8.
    בושה
    יניב 08/2024/17
    הגב לתגובה זו
    6 1
    ני שהדיח אותו, צריך להיות מודח בעצמו. זה רק מוכיח שהייתה כאן עלילה מכוונת נגד אותם חיילים טהורים שמתמודדים עם חלאות המן האנושי, ואלה יחד עם אתה חלאה הפרקליטה הצבאית מחפשת אותם עם פרסום ותיעוד סרטון כביכול שאכן מדובר באונס. בושה וחרפה, להקיא אתכם ולהעיף לכל הרוחות. חבורת מושחתים.
    סגור
  • 7.
    ינון מגל וערוץ 14ושות'
    עמוס 08/2024/12
    הגב לתגובה זו
    8 9
    מי מיכם היה בשדה תימן ? מהיכן אתם ניזונים? הרי ברור שהעושים בעינין מנסים להצדיק אירוע המתאים לתת אדם, באלה אתם מצדדים, מתיפיפיפים מולקהל מתאים שמוחא כפים למעשים ואירועים שלא מתאימים למרבית צה"ל אך לכם יש רק ענין אחד להשמיץ לסכסך ולגרום לקהח שלכם להשתתף בשמחה האכזרית והלא מוסרית, ינון אתה המתימר להוות דוגמה ללוחם בסירת , מוכן למכור את נשמתך לאלה שמצאו אותך כדי לגרום לכל התרעלה שאתה ושכמוך היושבים בפורום דשנים מנחת ומצדדים ברוע , אתם לא מיצגים את צה"ל אתם בושה לכולנו , תלכו למילואים אחם מקלות ,
    סגור
  • 6.
    ערוץ פרבדה (ל"ת)
    דא דא 08/2024/12
    הגב לתגובה זו
    3 10
    סגור
  • 5.
    נו, יתארחו נא החרדים עם צווי הגיוס בפטריוטים (ל"ת)
    ובא לציון גואל 08/2024/08
    הגב לתגובה זו
    9 4
    סגור
  • 4.
    ככה זה שחברי הפנל סוג ג
    מאיר 08/2024/08
    הגב לתגובה זו
    7 19
    וזמרי עלה על עולם סוג ז
    סגור
  • 3.
    לדעתי אחד מהחברים שלו אנסו אותו. כי הם רגילים.
    גולן 08/2024/08
    הגב לתגובה זו
    12 11
    ילה עורך דין טוב הופך את הסיפור
    סגור
  • 2.
    רקוווב!
    ישראלי 08/2024/08
    הגב לתגובה זו
    19 2
    המערכת רקובה! צריך להדיח מיידית את מי שנתן את ההוראה להדיח את מ מייל המילואים!
    סגור
  • 1.
    הארץ שלנו יפה הראשים בצה"ל הם הם ההזויים
    רבקה 08/2024/08
    הגב לתגובה זו
    18 3
    תפטרו את הרצי הלוי את שר הביטחון גלנט ואת הפצ"מרית בושה וחרפה אתם ממש מעלים גועל לשמוע עליכם הזויים שכמותכם
    סגור