ויראלי

חוצפה צרפתית: בוטלה דקה דומיה לזכר קורבנות מינכן

בטקס הפתיחה של המשחקים האולימפיים הקודמים בטוקיו הוקדשה דקה דומייה לזכר י"א נרצחי אולימפיאדת מינכן לצד קורבנות הקורונה. כל הפרטים על ההחלטה המבישה והמקוממת של הצרפתים 
דוד זולדן | 
אולימפיאדת פריז 2024 (צילום יעקב סער לעמ, vecteezy)
בפריז שכחו את חללי מינכן? גם המכתב המקומם של יו"ר הוועד האולימפי לא עשוי לשנות את התמונה. 
בעוד באולימפיאדת טוקיו הוזכרו לראשונה י"א החללים מהמשחקים בשנת 1972, המשפחות קיוו כי תהיה לכך המשכיות. אולם במכתב ששלח תומאס באך לאלמנתו של עמיצור שפירא ז"ל, הוא כותב: "חזרה על רגע אמוציונלי שכזה עלולה להפחית מערכו". עלבון נוסף: גם הטקס הקבוע שעורך הוועד האולימפי הישראלי יידחה ממניעים ביטחוניים.  
אחרי שבטקס הפתיחה של המשחקים האולימפיים הקודמים בטוקיו הייתה דקת דומייה לאזכור חללים – שבמהלכה הוזכרו גם י"א נרצחי אולימפיאדת מינכן לצד קורבנות הקורונה - כפי שנחשף ב"ידיעות אחרונות" וב-ynet, בטקס הפתיחה של אולימפיאדת פריז המחווה לא תחזור על עצמה.
במשך 39 שנים לא הוזכר טבח הספורטאים הישראלים בשום אולימפיאדה. ואז הגיעו המשחקים בטוקיו, ויו"ר הוועד האולימפי תומאס באך דיבר בטקס הפתיחה על קורבנות מינכן. הוא אף הזמין לטקס שתיים מהאלמנות, אנקי שפיצר ואילנה רומנו, הבטיח להן "הפתעה", והן אכן התרגשו כשהבינו כי סוף־סוף תהיה התייחסות רשמית לאסון שפקד אותן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה