מדדים ומחקרים

המלחמה עלתה לישראל כבר 217 מיליארד שקל: מה הנזק שצפוי?

יום לחימה בודד של צה"ל במהלך אוקטובר, עם הקפצה של משרתי מילואים כ־360 אלף חיילים בצו 8, הביאו להוצאה של מיליארד שקל. אחרי ששוחררו עשרות אלפי חיילים, העלות ירדה לכ־600 מיליון שקל ליום. נרשמו נזקים בהיקף של 7-5 מיליארד שקל בגבול לבנון, לצד לכ־20-15 מיליארד שקל בעוטף עזה. למעלה מ-25 מיליארד שקל עד כה
מערכת ice | 
צילום shutterstock, פלאש 90/ חסן ג'די
כשהיא עדיין לא נראית לקראת סיום, מלחמת 'חרבות ברזל' עולה הרבה מאוד כסף עד כה ונראה שהנזקים הגדולים עוד בדרך. על פי YNET, המלחמה שעד כה עלתה לישראל בשלושה חודשים כ־217 מיליארד שקל כולל הכל, בכל התחומים מפיצויים ועד תפעול צה"ל, תמשיך לזנק כל עוד תמשך הלחימה.
צוין כי יום לחימה בודד של צה"ל במהלך אוקטובר, עם הקפצה של משרתי מילואים כ־360 אלף חיילים בצו 8, הביאו להוצאה מיליארד שקל. אחרי ששוחררו עשרות אלפי חיילים, העלות ירדה לכ־600 מיליון שקל ליום, כ-40% פחות.

עד סוף שנת 2024 ישולם סכום של 300 שקל ליום עבור חייל מילואים בצו 8. אלו שווים כ-9 מיליארד שקל בסך הכל. במקביל, המדינה צפויה לפצות עסקים שנפגעו משמעותית במחזורי הפעילות בשלושת החודשים הראשונים בהיקף של כ־10 מיליארד שקל. תושבי ערים כמו אשקלון, שדרות ועוטף עזה מקבלים מענקים שונים עבור הפינוי מבתיהם.
ועכשיו לנזקים מהפגיעה של רקטות ומיום הטבח ב-7.10 שכלל שריפת בתים והשחתת רכוש ביישובים צמודי הגדר. על פי ההערכות מדובר בנזקים בהיקף של 7-5 מיליארד שקל בגבול לבנון, לצד לכ־20-15 מיליארד שקל בעוטף עזה. למעלה מ-25 מיליארד שקל עד כה.
ומי יצטרך לשלם על כך? המשק הישראלי. מדובר בגירעון ענק של 111 מיליארד שקל בתקציב המדינה מה שיביא להעלאת מסים של 67 מיליארד שקלים, כמו גם גזירות נוספות שישפיעו על הכיס של כל האזרחים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה