בארץ

חרבות ברזל, היום ה-86: הירי לצפון ולדרום נמשך, שני חיילים נהרגו

בכיר בזרוע הצבאית של חמאס ומי שהיה יד ימינו של "המהנדס" יחיא עיאש חוסל ברצועה. צה"ל פועל במחנה הפליטים נור א-שמס שבטול כרם, מספר חוליות הותקפו מהאוויר. חבר פרלמנט מצרי תקף את נתניהו, ארה"ב יירטה שני טילי קרקע-ים שנורו מתימן
מערכת ice |  2
מלחמת חרבות ברזל (צילום vecteezy, פלאש 90/ עבד רחים כתיב, יונתן זינדל, דובר צהל)
עסקת חטופים חדשה מתקרבת? עוד בוקר קשוח ברצועת עזה אחרי הפקת הלקחים מאירועים קודמים במלחמת 'חרבות ברזל' שנכנסת ליומה ה-86 היום (ראשון). צה"ל מפציץ בצורה ניכרת בשעות הבוקר ומדינת ישראל פועלת תחת לחצים כבדים מצד הקהילה הבינלאומית להפסיק את הלחימה. הסיוע האמריקני נמשך עם גמגום קל ולא מעט חיילים משלמים בחייהם.
לילה עסוק לצבא החזק בעולם: פיקוד מרכז של צבא ארצות הברית: ספינת תובלה של חברת מארסק נפגעה מטיל בים האדום, ללא נפגעים. בנוסף יירטה ספינת הצי USS Gravely שני טילי קרקע-ים שנורו מתימן.
על פי דיווח בעזה: בכיר בזרוע הצבאית של חמאס ומי שהיה יד ימינו של "המהנדס" יחיא עיאש חוסל ברצועה. מדובר בעבד אל-פתאח מעאלי, בכיר זרוע הצבאית של חמאס, חוסל בתקיפה אווירית ברצועת עזה. מעאלי היה יד ימינו של יחיא עיאש, ממקימי הזרוע הצבאית של חמאס. עיאש חוסל ב-1996.
חבר הפרלמנט המצרי, מוסטפא בכרי, תקף אמש בחריפות את ראש הממשלה נתניהו בעקבות אמירתו על ציר פילדלפי: "זוהי התקפה בוטה על הסכם השלום. תיזהר שלא להתקרב. הגבול המצרי הוא קו אדום, נתנ יהו (משחק מילים עם המילה נתנ = מסריח). נראה שאתה לא מכיר את האומץ של הצבא שלנו ואת היכולת של עמנו"
הלילה נמסרה הודעה על כוונה להחרים ולהרוס את בתיהם של שלושת המחבלים, חסן קאפישה, נצר אללה קוואסמי ועבד אלקאדר קוואסמה, שביצעו את פיגוע הירי שאירע ביום 16 בנובמבר 2023 במחסום המנהרות, בו נפל לוחם צה"ל רב"ט אברהם פטנה ז"ל. הפיגוע בוצע על ידי ארגון הטרור חמאס.
07:00: צה"ל פועל מאז שעות הלילה במחנה הפליטים נור א-שמס שבטול כרם. הכוחות תחקרו עשרות חשודים, עצרו מספר מבוקשים והחרימו אמצעי לחימה וציוד צבאי. בנוסף, הותקפו מהאוויר חוליות מחבלים שהשליכו מטענים וירו על כוחותינו ובכך סיכנו אותם
08:43: מקור מצרי אמר ל"אל-ערבי אל-ג'דיד" הקטארי כי משלחת ביטחונית מצרית ממנגנון המודיעין ביקרה בתל אביב ביום חמישי האחרון, בניסיון להגיע להסכם לסיום המלחמה. המקור ציין כי "הדברים עדיין מורכבים", והוסיף כי המשלחת המצרית ניסתה לקבל תשובות מישראל לגבי נכונותה לסגת מרצועת עזה במקרה של הסכם כולל. לדבריו, "המשלחת חזרה בלי לקבל תגובות. גורמים בממשלה אמרו כי ידונו בנקודות אלה בקבינט המלחמה ואחר כך מצרים תגיב להן".
10:15: מנהיג הג'יהאד האיסלאמי, זיאד נח'אלה,  אומר הבוקר שלא יהיו עסקאות לחילופי שבויים בין ארגונו לבין ישראל כל עוד לא תיפסק התוקפנות.
10:30: המרכז הבריטי לסחר ימי מעדכן על תקיפה נוספת הלילה של אונייה באזור מצר באב אל-מנדב, כ-60 מיילים ימיים מצפון-מערב לנמל חודידה שבשליטת החות'ים. על פי הדיווח, שלוש סירות תקפו את הספינה ונשמע ירי. אין נפגעים.
11:30: אזעקה נשמעה בזרעית שבגבול לבנון, לא דווח על נזק או נפגעים
11:50: הותרו לפרסום שמותיהם של שני  חללי צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחותיהם. רס"ם (מיל') אלירז גבאי, בן 37, מפתח תקווה, לוחם בגדוד 7810, חטיבת ׳יפתח׳ (11), נפל בקרב במרכז רצועת עזה. רס"ל (מיל') ליאב סעדה, בן 23, מטבריה, לוחם בגדוד ההנדסה 7107, נפל בקרב בצפון רצועת עזה.
12:30:  חודש הירי לעוטף עזה. אזעקות ביישובי קו העימות. 
20:09 אזעקות נשמעו ביישוב קשת שבצפון, בעקבות חשש לחדירת כלי טיס עוין.
20:14 אזעקות נשמעו בקצרין, בעקבות חשש לחדירת כלי טיס עוין.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    למחוק את רצועת עזה ולא להשאיר בניין אחד,שלא ייפגעו חייל
    מאוחדים ודורשים 12/2023/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למחוק את רצועת עזה ולא להשאיר בניין אחד,שלא ייפגעו חיילי צהל מלוחמת שטח בנוי צפופה כל כך ומתת קרקע מנהרות ומטעני נפץ, צלפים ,RPG נגד טנקים, ועוד הפתעות ושלמפלצות חמאס ומשפחותיהם לא יהיה לאן לחזור אלא לטורקיה,תימן, אירן ושאר מדינות שתומכות בהם, ואח"כ לספח את השטח נקי למדינת ישראל כדי שלעולם לא ישחטו יותר יהודים מרצועת עזה.
    סגור
  • 1.
    זה הרי ידוע שהצבא המיצרי התעצם מעל ישראל
    יהודה 12/2023/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למי שלא יודע, הסכם השלום עם מצרים הוא סך הכל פס'ק זמן למצרים להתעצם מעבר לכוחה של ישראל ככתוב בקוראן, אם אתה לא יכול לנצח אותם, תעשה איתם שלום, תתעצם ואז כשתיהיה מוכן תפתיעה אותם ותכה בהם "הסכם חויידייביה" וזה מה שקורה עם מצרים ועם ירדן .. לא הסכם שלום, - הסכם הפסקת אש ..
    סגור