בארץ

חרבות ברזל, היום ה-85: מתווה עסקת החטופים החדש נחשף, שני לוחמים נפלו

מתווה הפסקת אש בגרסה ראשונית הונח על השולחן על ידי הקטארים שהקבינט המדיני ביטחוני דן בנוסחו בהתכנסות האחרונה. על פי המתווה ישראל וחמאס ינצרו את האש לחודש ימים, במסגרת חודש ההפוגה ישוחררו 40-50 חטופים במספר פעימות, 150 מחבלים ישוחררו מנגד. אזעקות בעוטף עזה
מערכת ice | 
החטופים מועברים לצלב האדום (צילום פלאש 90/ עטיה מוחמד)
בדרך לעסקת חטופים חדשה? עוד בוקר קשוח ברצועת עזה אחרי הפקת הלקחים מאירועים קודמים במלחמת 'חרבות ברזל' שנכנסת ליומה ה-85 היום (שבת). צה"ל מפציץ בצורה ניכרת בשעות הבוקר ומדינת ישראל פועלת תחת לחצים כבדים מצד הקהילה הבינלאומית להפסיק את הלחימה. הסיוע האמריקני נמשך עם גמגום קל ולא מעט חיילים משלמים בחייהם.
שני מל"טים מתאבדים נחתו בשטח פתוח בהר דב, אין נפגעים. צה״ל חושף: 80% מהרקטות של חיזבאללה ששוגרו אתמול לשטח ישראל כשלו - ונפלו בשטח לבנון.  דובר צה״ל בערבית אביחי אדרעי: ״חזבאללה ממשיך להשתמש בלבנונים כבני ערובה להחלטתו לתמוך בחמאס. אנחנו ממשיכים לפגוע בעמדות חזבאללה ובפריסה שלו בדרום לבנון. מה שהיה לפני 7 באוקטובר לא יהיה״.

מתווה הפסקת אש בגרסה ראשונית הונח על השולחן על ידי הקטארים שהקבינט המדיני ביטחוני דן בנוסחאתו בהתכנסות האחרונה .על פי המתווה ישראל וחמאס ינצרו את האש לחודש ימים, במסגרת חודש ההפוגה ישוחררו 40-50 חטופים במספר פעימות בתמורתם צפויים להשתחרר כ150 מחבלים, עדיין לא ברור אם הסכם יכלול מחבלים בעלי דם על הידיים.
בבוקר נרשמו מספר אזעקות בעוטף עזה. צה"ל ממשיך בלחימה בשטח רצועת עזה; נתקפו מהאוויר מבנים צבאיים ותשתיות טרור רבות; חוסלו כ-30 מחבלים במרחב העיר עזה בפחות מיממה.
מטוס קרב וכלי טיס של חיל האוויר תקפו מוקדם יותר היום שלוש חוליות מחבלים בשטח לבנון. בנוסף, צה"ל תקף תשתית מבצעית של ארגון הטרור חיזבאללה וכן תקף בירי ארטילרי הבוקר מספר מרחבים בשטח לבנון.
במהלך היום זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר שטח מדינת ישראל. בנוסף, לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה מטרה אווירית חשודה שחצתה משטח לבנון לעבר שטח מדינת ישראל.
18:40 - הותרו לפרסום שמותיהם של שני חללי צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחותיהם: רס״ר (מיל׳) קונסטנטין סושקו, בן 30, מתל אביב, לוחם בגדוד ההנדסה 7086, חטיבת גולני, נפל בקרב במרכז רצועת עזה. סרן הראל איתח, בן 22 מנתניה, מפקד צוות בסיירת גבעתי, נפטר מפצעיו היום לאחר שנפצע ב-22.12.2023 בקרב בדרום רצועת עזה.
 
20:30 - דובר צה"ל פרסם סרטון של החיילת שחולצה משבי חמאס, אורי מגידיש: "עברו חודשיים בדיוק מאז שחולצתי בידי צה"ל והשב"כ משבי חמאס. כל כך הרבה דברים הספיקו לקרות בחיי בחודשיים האלה, ובינתיים חברות שלי עדיין מוחזקות בעזה. חמאס חטפו אותי ב-7 באוקטובר ממוצב נחל עוז, שם שירתי כתצפיתנית והשגחתי מדי יום על הגבול עם עזה במטרה לשמור על המדינה שלי. הם חטפו אותנו בזמן שחלקנו עדיין לבשו פיג'מות".
"הם רצחו את החברות הכי טובות שלי ועוד רבים אחרים. הייתי בשבי 23 ימים, ימים שהרגישו כמו שנים. חברות שלי עדיין בשבי, מוחזקות לצד נשים, גברים, ילדים, מבוגרים, אנשים חולים, בזמן שבני המשפחה שלהם עדיין מחכים לשובם. אני מתפללת שלחברות שלי שעדיין בשבי יש את אותה התקווה. בזמן שמסביב לעולם חוגגים את ערב השנה החדשה, יש 129 חטופים וחטופים שלא יכולים לחגוג בעצמם. אנחנו חייבים לעשות הכול, הכול כדי להחזיר את כולם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה