השוק

נזקי המלחמה: חברת המשלוחים אוריין תמחק חוב גדול ללקוח

בגלל הלחימה תיאלץ ככל הנראה אוריין למחוק אשראי של 5 מיליון שקל לתושב עזה; החברה מעריכה שגם אם תמחק את ההלוואה - תעמוד בהתחייבויות לבנקים
ניצן כהן |  1
בורסה (צילום Miriam Alster פלש 90)
חברת השילוח אוריין שבשליטת איש העסקים חן למדן, כלל ביטוח ומגדל, העמידה אשראי לפני המלחמה של כמה מיליוני שקלים לתושב עזה וכעת, בשל המלחמה היא ככל שנראה תיאלץ למחוק את החוב. באוריין אומרים כי מדובר בסכום של 4.9 מיליון שקל וגם אם תבצע את המחיקה הרי שתעמוד בהתחייבויות שלה לעמוד בהתניות פיננסיות לגורמים המממנים שלה.
אוריין כאמור היא חברת שילוח והיא נסחרת בבורסה לפי שווי חברה של 300 מיליון דולר. החברה רשמה ברבעון השני של השנה הכנסות של כ-62 מיליון דולר ורווח נקי של כ-2 מיליון שקל כך שמחיקת החוב היא של כמעט 10% מההכנסות שלה.

אוריין היא בסך הכל חברה חזקה ולא תהיה למחיקה מהסוג הזה השפעה דרמטית על הפעילות שלה אבל עדיין מדובר באופן כנראה זמני של כסף. המאזן של החברה מסתכם נכון לתום הרבעון השני של השנה על 358 מיליון דולר כשההון העצמי שלה מסתכם בכ-91 מיליון שקל.
במחצית הראשונה של השנה הציגה החברה הכנסות של 132 מיליון דולר ורווח גולמי של 12 מיליון דולר והרווח הנקי שלה הסתכם בכ-4 מיליון דולר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מוזר שכתב כלכלי לא יודע לקרוא דוחות
    איתמר 10/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המחזור שלה הוא דולרי ולא שיקלי זה לא 10% מהכנסה הרבעונית אלא 2.5%
    סגור