מדדים ומחקרים

הלמ"ס: חלה ירידה במספר המשרות הפנויות בנובמבר לעומת אוקטובר

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה את הנתונים על מספר המשרות הפנויות לחודשים ספטמבר-נובמבר מהם עולה כי חלה ירידה במספר המשרות הפנויות בחודש נובמבר 92,910 לעומת חודש אוקטובר 96,555, שיעור ירידה זה מתון בהשוואה לירידה שחלה עם תחילת המלחמה
מערכת ice | 
משרות-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
האומדנים החודשיים של מספר המשרות הפנויות ואחוז המשרות הפנויות מופקים החל מאוקטובר 2017 לפי מודל סטטיסטי, ולכן לא ניתן לבצע השוואות לנתונים בפרסומים הקודמים. המודל הסטטיסטי נבנה במטרה לנכות טעויות דגימה הנובעות מהמבנה המיוחד של הסקר. האומדנים חושבו על כלל סדרות הנתונים, ולכן לא ניתן לבצע השוואה לנתונים בפרסומים קודמים.
החל משנת 2023, תהליך ניכוי עונתיות של סדרות חודשיות ורבעוניות בלמ"ס יתבצע באמצעות התוכנה X-13-ARIMA-SEATS.[1]. ב-7 באוקטובר 2023 פרצה מלחמת חרבות ברזל, בעקבות האירועים הקשים ביישובי עוטף עזה. דיווחי העסקים נאספו מה-1.11 עד ל-6.12, ואומדנים אלו מייצגים את המצב הממוצע בתקופה זו.
התוכנה פותחה על ידי ה-U.S. Census Bureau ומאפשרת ביצוע ניכוי עונתיות מבוסס על ממוצעים נעים בעזרת השיטה האי-פרמטרית X-13-ARIMA, ובנוסף ביצוע ניכוי עונתיות מבוסס-מודל בעזרת השיטה הפרמטרית TRAMO/SEATS שפותחה בספרד.
המשך ירידה במספר המשרות הפנויות (כ-92,910 משרות פנויות לעומת כ-96,555 באוקטובר); יש לציין ששיעור ירידה זה מתון בהשוואה לירידה שחלה עם תחילת המלחמה באומדני חודש אוקטובר (מספר המשרות הפנויות בחודש ספטמבר טרם פרוץ המלחמה עמד על 114,000).

ירידה בשיעור המשרות הפנויות (כ-3.13 בחודש נובמבר לעומת 3.20 בחודש אוקטובר).
לאחר הירידה בשיעור המשרות הפנויות בכלל הענפים בחודש אוקטובר (למעט ענפי הבינוי), שיעור המשרות הפנויות בחודש נובמבר עלה בחלק מהענפים (שירותי אירוח ואוכל, שירותי הייטק) והמשיך לרדת בענפי התעשייה והכרייה, שירותי בריאות וסיעוד וענפי האמנויות התרבות והפנאי.
נתונים מקוריים לפי מחוז
בחודש נובמבר שיעור המשרות הפנויות במחוז הצפון הוא הנמוך ביותר, ואף מצביע על ירידה לעומת חודש אוקטובר.
שיעור המשרות הפנויות במחוז ירושלים עלה בנובמבר, וחזר לרמה דומה לאומדן זה לפני המלחמה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה