מדדים ומחקרים

מנכ"ל ג'יי.פי מורגן מצנן את האופטימיות הכלכלית של אמריקה

ג'יימי דיימון לא בטוח שהכלכלה תשוב לאיתנה כמו בתכנית של הפד ותינצל לגמרי ממיתון
מערכת ice | 
ג'יימי דיימון (צילום מתוך הפייסבוק)
מנכ"ל ג'יי פי מורגן, ג'יימי דיימון, התבטא בראיון שפורסם היום (שלישי) כי הוא "לא בטוח אם העולם מוכן לריביות של 7%" בארה"ב, בראיון ל"טיימס אוף הודו".
דיימון הזהיר כי העלייה ל-7% מ-5% ריבית תהיה "כואבת יותר" מהעלייה מ-3% ל-5%. מוקדם יותר השנה, דימון הזהיר את הכלכלנים והאזרחים להיות מוכנים לאפשרות שהריבית תגיע ל-6% או 7%, כשהמקרה הגרוע ביותר הוא ריבית של 7% עם סטגפלציה.
"אם יהיו נפחי מסחר נמוכים יותר ותעריפי ריבית גבוהים יותר, יהיה לחץ במערכת האמריקאית", אמר דיימון. "וורן באפט אמר פעם שאתה מגלה מי שוחה עירום כאשר שהגאות יורדת.,,זו תהיה הגאות שתרד".
בעוד שהבנק המרכזי, הפדרל ריזרב, עצר את העלאות הריבית שלו החודש, והותיר את הריבית בשיא של 22 שנים של 5.25% עד 5.5%, פקידי הפד ציינו בסיכום האחרון של התחזיות כלכליות כי ייתכן שתידרש העלאה נוספת של רבע נקודה השנה.

דיימון גם הציע שהשיעורים יכולים להמשיך לטפס, למרות תקוותו שכלכלת ארה"ב בדרך ל"נחיתה רכה", הגוררת עליית מחירים איטית יותר והמשך צמיחה כלכלית, בניגוד למיתון. "אני אהיה זהיר," אמר. "אני חושב שאנחנו מרגישים די טוב בגלל כל התמריצים המוניטריים והפיסקליים. אבל יכול להיות שזה ייגמר אחרת."
זה מגיע כשמחירי הנפט מתקרבים ל-100 דולר לחבית, מה שעלול לגרום למחירי הדלק בארה"ב לזנק מעל ל-5 דולר לגלון. בינתיים, האינפלציה משנה לשנה הגיעה ל-3.7% באוגוסט, עדיין הרבה מעל היעד של הפד של 2%. קובעי המדיניות חזרו על גישה להמתין ולראות להעלאות ריבית נוספות בהתבסס על נתונים כלכליים עתידיים.
עם זאת, בוול סטריט נותרו אופטימיים שהפד לא יצטרך להעלות את הריבית שוב השנה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה