השוק

הכלכלן נוריאל רוביני מכריז על שורט שיעשה עד סוף השנה

נשיא הזעם של הכלכלה לא רואה את סופה של הריבית הגבוהה בקרוב, ומאמין בכל מקרה שהמצב בארה"ב יהיה טוב יותר משאר העולם
מערכת ice | 
מניות (צילום shutterstock)
הכלכלן נוריאל רוביני אמר שהוא יבצע שורט במניות בארה"ב עד סוף השנה הנוכחית, ואישר מחדש את תחזיתו כי ירידה של 10% בשוק היא תרחיש סביר. "זה אפשרי מאוד, בהתחשב במה שקרה בארה"ב, בכלכלה העולמית, ועליית מחירי הנפט והאינפלציה שהן עדיין כאן, והפד ובנקים מרכזיים אחרים עדיין לא פתרו את זה", הוא אמר לבלומברג ביום שני.
רוביני, הידוע בתחזיותיו הקודרות שזיכו אותו בכינוי "ד"ר דום" לאחר שחזרה את משבר הסאב-פריים ב-2008, הצביע על צמיחה עולמית איטית יותר וסביבת אינפלציה גבוהה כאיומים הנוכחיים שיש להיזהר מהם.
בעוד שהמניות בארה"ב עשויות לרדת ב-10%, בשווקים אחרים ברחבי העולם עשויים לראות מניות יורדות אפילו יותר, הוא הזהיר. "שאר העולם אפילו יותר גרוע", אמר. "בארה"ב אולי תהיה לך נחיתה חלקית. אבל בגוש האירו, בריטניה אנחנו מדברים על אינפלציה ועל סטגפלציה של מיתון".
  
מסיבה זו, רוביני אמר כי הבנק המרכזי של אנגליה והבנק האירופי המרכזי יעשו טעות אם יתחילו להוריד את הריבית.
רוביני אומר שזו תפיסה שגויה של השווקים להניח שהפד יתחיל בקרוב להפחית את הריבית. "הם לא יכולים לומר שהם סיימו. האינפלציה הראשית עולה, מחירי הנפט עולים, יש פוטנציאל שתהיה עלייה נוספת", אמר רוביני, והעריך שאמצע 2024 הוא התאריך מוקדם ביותר שהפד יוריד בו את הריבית.
למרות שהוא מצפה שהפד ישמור על ההידוק המוניטרי שלו כדי לנטרל את האינפלציה, רוביני לא מצפה שהבנק המרכזי יחזיר את האינפלציה לעבר היעד של 2%. במקום זאת, הכלכלה העולמית גולשת לעידן של חוסר יציבות סטגפלציונית, הוא חזה, וציין כי רכיבים בצד ההיצע והביקוש יהפכו את השגת השיעור של 2% ל"משימה בלתי אפשרית".
גורמים כמו גיאופוליטיקה, הזדקנות האוכלוסייה, הגירה מוגבלת, סיוע תעשייתי ודה-גלובליזציה יצמצמו את הצמיחה ויעלו את עלויות הייצור. בינתיים, גם ההוצאות הממשלתיות יטפסו כדי לנטרל משברים קרובים, כמו אי-שוויון גובר ושינויי אקלים. אבל כאשר הגירעונות הפדרליים בארה"ב כבר צומחים, זה יאלץ את הפד לייצר רווחים מהחוב, וילחץ על האינפלציה.
בטווח הארוך יותר, שיעור האינפלציה "הנורמלי החדש" יישאר סביב 3%-4% בכלכלות מפותחות, סיכם רוביני.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה