כמה קיבלתם לחג? אלו העובדים שקיבלו הכי הרבה בישראל
BUYME בדו"ח מיוחד: חברות הסטארט-אפ ממשיכות להוביל על חברות ההייטק הוותיקות עם שווי ממוצע למתנה של 577 שקל, עלייה של 11% מראש השנה אשתקד. עוד בדו״ח: שווי המתנה הממוצעת במגזר העסקי, מהם הסקטורים המובילים ובאיזה ענף ניתנה המתנה הגבוהה ביותר עם 1,300 שקל?
דו"ח מיוחד של מותג המתנות BUYME לרגל חגי תשרי ,2023 מגלה שהשווי הממוצע של מתנת החג מהמעסיק עומד השנה על 548 שקל, בחג הפסח האחרון המתנה הממוצעת עמדה על 506 שקל בעוד בראש השנה ב2022 המתנה הממוצעת הייתה 568 שקל בסך הכל.
בדומה לנתונים מחג הפסח האחרון אז הובילו חברות הסטארט-אפ עם מתנה ממוצעת בגובה 666 שקל, גם כעת הן מובילות את הרשימה ומעניקות לעובדיהן מתנה ממוצעת בגובה 577 שקל, עלייה של 11% מגובה המתנות שהעניקו בחגי תשרי בשנה שעברה (500 שקל) דווקא בחברות ההייטק הגדולות חלה ירידה קלה, כאשר גובה המתנה הממוצעת כעת עומד על 506 שקל כאשר באותה תקופה אשתקד המתנה הממוצעת הייתה 516 שקל.
בחג הפסח האחרון העניקו בחברות ההייטק מתנה בשווי ממוצע של 549 שקל. בעוד שבחגי תשרי 2022 הובילו את הרשימה חברות מעולמות האנרגיה והגז עם שווי מתנה ממוצע העומד על 977 שקל ובחג הפסח האחרון בראש הרשימה כיכבו משרדי ראיית החשבון ועריכת הדין עם שווי מתנה ממוצע של 650 שקל.
השנה הרשימה מפתיעה. במקום הראשון מובילות חברות המתמחות בסביבה וקיימות עם שווי ממוצע למתנה של 1,145 שקל, במקום השני חברות הסייבר עם שווי ממוצע של 750 שקל למתנה, במקום השלישי חברות מתחום המשפטים עם שווי ממוצע של 680 שקל במקום הרביעי משרדי ראיית החשבון עם שווי ממוצע של 610 שקל במקום החמישי חברות מעולמות הפיננסים עם שווי ממוצע של 600 שקל חברות ממשלתיות שמדורגות בהמשך, מעניקות מתנה ממוצעת בגובה 560 שקל.
בדומה לשנה שעברה, גם כעת שיאנית המתנות הינה משרד עריכת הדין , שהעניק לעובדיו שווי מתנה ממוצע העומד על 1,300 שקל, כמו כן, ב-BUYME בחנו מהן הקטגוריות הפופולאריות למתנות: 47% מהמעסיקים בחרו להעניק לעובדיהם "ALL BUYME", גיפט קארד משולב המאפשר לעובד לבחור בעצמו היכן לממש את המתנה שקיבל, מתוך מגוון ענק של מותגים, חוויות וחנויות שונות. 29% מהמעסיקים העניקו שוברים למותגי אופנה, 14% לקטגוריית הקולינריה והאוכל, 6% לקטגוריית מוצרים לבית, 3% ספא ומלונות ו1%- מהחבר ות בחרו להעניק שובר לסדנאות שונות.
תומר כהן, מנכ"ל BUYME הסביר: "גם השנה אנחנו רואים במרבית הסקטורים עלייה בגובה המתנה הממוצעת לעובד ביחס לסכומים שהוענקו בשנה שעברה, זאת כתוצאה מהתחרות הגוברת על כח אדם איכותי החוצה את כלל המגזרים העסקיים. בנוסף, עולם העבודה שהולך ומשתנה מחזק את רצון העובדים להנות מגמישות, ואנו רואים יותר מעסיקים שבחרו להעניק לחג מתנות בהן העובדים בוחרים בעצמם כיצד והיכן לממש אותן. על פי הנתונים שלנו ב-BUYME המבוססים על אלפי מעסיקים, גם השנה מובילות קטגוריות המציעות חוויה של ממש, ולא קטגוריות המציעות מתנה פיזית".