מדדים ומחקרים

המופע של אייל גולן בקיסריה: ממפגני הכוח המרשימים במוזיקה הישראלית

רגע אחרי שאייל גולן הוכרז כזמר השנה באירוע נבחרי "ישראל בידור", הוא פתח את סבב ההופעות בקיסריה והוכיח בדיוק מדוע הוא זכה בתואר הזה
אביב עגיב |  2
אייל גולן (צילום גירץ הפקות)
יום קודם אייל גולן הוכרז כזמר השנה באירוע נבחרי "ישראל בידור" ובתזמון מושלם – ולו רק להוכיח זאת – הוא פתח בשבוע שעבר את סיבוב הופעות הקיץ בקיסריה. מדובר באירוע מאז'ורי בענף המוזיקה הישראלית שכן מדובר בתשע הופעות רציפות בהיכל הקודש של המוזיקה הישראלית – קיסריה. כולן סולד אאוט. 
כבר כמה שעות לפני ההופעה הכניסה לקיסריה התפקעה מקהל גדול שנהר מרחבי הארץ. אותו קהל שממלא באדיקות ובנאמנות את הופעותיו של כולן בכל מקום שהוא מופיע. בשעה תשע גולן כבר עמד על הבמה חמוש במיטב הלהיטים ושש אלי קרב.
המופע החדש של גולן נשא את שמו של האלבום האחרון - ״2023״ –מלכתחילה הוא הגודר כמופע קונספט אשר שילב את מיטב את הלהיטים מאלבומו החדש בפעם הראשונה על הבמה לצד הקלאסיקות המוכרות שלו לאורך השנים והעשורים. מלאכת המחשבת של גולן ונאשיו התבטאה במיקום של ההופעה.
בעוד שהמופע הגדול האחרון שהתקיים בבלומפילד אשתקד היה שואו ענק וניתן בו דגש על הפירוטכניקה והתפאורה והופעות אורח , מה שבעיקר תאם את האווירה של האצטדיון, המופע הנוכחי היה בעיקר מפגן כוח ווקאלי של גולן והתמקד בו - הוכחה לכך הייתה שלמרות שהיו 2 תקלות קטנות הוא פשוט המשיך לשיר בלי הפסקה ובאופן צלול עד כי נדמה לרגעים שאין לו מתחרים במוזיקה הישראלית.
המנעד, הווקאליות והיכולת  שלו לסלסל בצורה מגוונת ועשירה כל כך הן חלק מהתחמושת של גולן שהצליח להביא את היתרונות האלה לבמה. הבמה והאמפי של קיסריה הציגו את גולן מכמה זוויות טובות באמפי עצמו ונתנו חווית צפייה והנאה ברמה גבוהה.
גולן הצליח לדחוס לאורך כל המופע את מיטב הלהיטים שלו: מ"נתתי לך את הלב" ו"אלוהיי" הנוגים והמרגשים שהיו במנת הפתיחה  הוא העלה את הקצב עם "יהלום", "רוקדת בלילות" ובתוכן מחרוזת קצבית. ככה הוא המשיך ללפת את הקהל וללחוץ על דוושת הגז בהדרגה ולשחרר להיט אחר להיט – הקהל מגיב לגולן בהתאם ובאקסטזה.
בהמשך, וכחלק מהמגמה החדשה של גולן הוא אירח את הזמרת נאורס חנין עם המגה להיט ״דבקה בתל אביב״ – זה גרם לי להיזכר שבפעם האחרונה שגולן שם את חסותו על זמרת אלמונית עם קול פעמונים זו הייתה נסרין (שניצחה את אייל גולן קורא לך ומאז הכל היסטוריה) ונראה שגם פה גולן זיהה את הפוטנציאל וברור לי שעוד נשמע על הזמרת הזו. גולן ביצע בהמשך את ״שלום אהובתי״ וכאמור את הקאבר ללהיט של חנן בן ארי ״עטלף עיוור״ ובהמשך עוד שלל להיטים שממש חירפנו את הקהל: "וי כחול", עיר נמל  ועוד.
גולן, כמו כמעט בכל הופעה, תמיד מתייחס לעניינים אקטואליים בוערים ועם תחילת חודש אלול הוא ביצע מחרוזת שירי אמונה ברוח חודש אלול בואכה חגי תשרי. גם אם לא הכול היה מושלם במופע (היו 2 תקלות נקודתיות קטנות) הן נבלעו בתוך האירוע. המופע של גולן היה מופע מהוקצע , מוקפד וברמה גבוהה שנועד לתת תשורה לקהל של גולן שהולך אחריו לאורך השנים ובכל הקשור ליכולת למלא אולמות – גולן הוא מהאמנים הבודדים אם לא היחידים שמצליחים למלא אצטדיונים וקיסריות בלי להתאמץ.
נדמה שגם המעטפת המקצועית של גולן עושה עבודה טובה ומצליחה למקד אותו בעשייה ובחיבור אל הקהל.  אייל גולן גם אם לא במתכוון הצליח ליצר מפגן כח מרשים ולהראות שבכל הקשור למופעים והופעות חיות ולא משנה מה יידבק בו – הוא הביבי נתניהו של המוזיקה הישראלית. אמן ענק שכמעט אין לו תחרות.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אייל גולן
    משה 09/2023/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איל גולן נחשד בעברו מין לכאורה אך ממשיך כזמר למרות כל הרשף שיצר סביבו והעביר את העונש לאביו שזה היה צודק והתאפשר כמו אמא של הדוגמנית ישבה במקומה בבית הסוהר על כברות המס שביצע הבת לכן אין צדק בבית משפט זה אבסורד שקיימם דברים כאלו במדינה לכן צריך לשנות את מאפייה שניקראת בג"ץ אךהוא מאפשר דברים כאלה זאת הבושה
    סגור
  • 1.
    אדיר
    אדיר 08/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ביקורת נכונה ומדהימה
    סגור