מדדים ומחקרים

מכורים לכוס קפה על הבוקר? יש לנו בשורות מטורפות עבורכם

רובנו חייבים את הקפה שלנו על הבוקר. מחקר חדש מגלה כי לא רק שזה לא מסוכן לגוף, שתיית קפה על הבוקר היא מצוינת במיוחד עבורכם. היא אכן מעוררת, ובנוסף היא עוזרת להתמודד עם בעיות קשב וריכוז ותורמת לזיכרון לטווח ארוך טוב יותר
מערכת ice | 
קפה (צילום freepik)
כמעט כל האנשים, בטח במדינת ישראל, נוהגים לשתות קפה על הבוקר. אצל חלק מאיתנו זה אפילו הפך להיות דבר שהוא בגדר החובה, כי מי מאיתנו לא שומע על בסיס קבוע את המשפט: "אל תדברו איתי לפני הקפה הראשון של הבוקר".
ברוב המחקרים שנעשו עד היום, הטענה הרווחת הייתה היא ששתיית קפה על הבוקר לא בהכרח טובה לנו וגם לא בהכרח גורמת לנו באמת להתעורר. על פי מחקר חדש שנערך לאחרונה בפורטוגל, בכתב העת Frontiers in Behavioral Neuroscience, נטען כי אכן הקפאין הוא זה שמעורר אתכם, ובגללו למעשה הפעילות המוחית שלנו כולה משתנה אחרי שאנחנו שותים את הקפה הראשון של היום על הבוקר.
המחקר נערך על 83 אנשים ששותים לפחות כוס קפה אחת ביום. החוקרים חילקו אותם לשתי קבוצות: אחת מהן קיבלה את כוס הקפה הרגיל שלה בבוקר, ואילו השנייה קיבלה כוס מים שבה דולל הקפאין. הם נסרקו באמצעות מכונת MRI לפני השתייה ו-30 דקות אחריה, ולאחר מכן החוקרים בדקו את התוצאות ומצאו כי אכן הקפאין הוא זה שגורם להתעוררות שלנו. יתרה מכך, במחקר טענו כי הוא אף יכול להועיל לנו להפיג בעיות קשב וריכוז כאלה ואחרות ואף מועיל לשפר את הזיכרון לטווח הארוך.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה