מדדים ומחקרים

אלומיי קפיטל חוגגת: רווח נקי של 2.8 מיליון אירו

התזרים מפעילות שוטפת לרבעון הראשון בשנת 2023 עמד על כ-1.4 מיליון אירו. הגידול בהוצאות הפיתוח נבעו בעיקר מהתקדמות רבה בפיתוח הפורטפוליו הסולארי באיטליה ובישראל ובארה"ב. הרווח הנקי לרבעון עמד על כ-2.8 מיליון אירו
מערכת ice | 
דוחות כספיים (צילום freepik)
חברת אלומיי קפיטל, המייצרת אנרגיה מתחדשת וחשמל ויוזמת פרויקטים של אנרגיה מתחדשת וחשמל באירופה ובישראל, דיווחה היום (ו') על תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של שנת 2023. 
פעילות החברה מתמקדת בשלשה מישורים עיקריים:
- הקמה של פרויקטים חדשים: פרויקטים סולאריים באיטליה ופרויקט אגירה שאובה בצוק מנרה בישראל.
- יזום ופיתוח צבר פרויקטים: פרויקטים סולאריים באיטליה, ספרד, ארה"ב וישראל.
- ניהול, הפעלה והשבחת פרויקטים מניבים: פרויקטים סולאריים בישראל ובספרד ופרויקטי ביו-גז בהולנד.
עיקרי הנתונים הכספיים:
התזרים מפעילות שוטפת לרבעון הראשון בשנת 2023 עמד על כ-1.4 מיליון אירו. הגידול בהוצאות הפיתוח נבעו בעיקר מהתקדמות רבה בפיתוח הפורטפוליו הסולארי באיטליה ובישראל ובארה"ב. הרווח הנקי לרבעון עמד על כ-2.8 מיליון אירו. 
פעילות בספרד:
מחירי החשמל בספרד ירדו ברבעון הראשון ועמדו על מחיר ממוצע של 91 יורו למגה וואט לשעה, לעומת מחיר ממוצע של 199 יורו ל מגה וואט לשעה ברבעון המקביל אשתקד. פרויקט טלאסול (300 מגה וואט פוטוולטאי. חלק החברה כ-51%)  - יצר ברבעון הראשון הכנסות ממכירת חשמל ותעודות ירוקות בסך 5.6 מיליון אירו. בפרויקט זה קיים הסכם הגנה ארוך טווח למחיר החשמל (PPA). תחת הסכם זה נמכרים כ-80% מתפוקת הפרויקט (75% מתפוקת הפרויקט לפי P50) במחיר קבוע. יתרת התפוקה נמכרת ישירות לרשת במחירי ספוט. פרויקט אלומיי סולאר (28 מגה וואט) ייצר ברבעון הראשון הכנסות ממכירת חשמל ותעודות ירוקות של כ-0.9 יורו. 
פעילות באיטליה:
לאלומיי קפיטל כ-505 מגה וואט פרויקטים פוטו-וולטאים בפיתוח מתקדם, מתוכם התקבלו רישיונות בניה ל  203 מגה וואט. החברה נמצאת בבניה מתקדמת של פרויקטים בהספק כולל של 20 מגה וואט אשר צפויים להתחבר לרשת החשמל ולסיים תקופת בדיקה עד סוף חודש אוגוסט 2023. יתר הרישיונות (כ- 183 מגה וואט) מתוכננים להתחיל בבניה במהלך שנת 2023. לחברה פרויקטים נוספים בשלבי פיתוח ראשוניים (בנוסף ל 505 מגה וואט בשלבי פיתוח מתקדמים). בכוונת החברה להגיע לפורטפוליו של כ-1,000 מגה וואט פוטו וולטאי עד סוף שנת 2027 . החברה נמצאת במגעים לחתימת הסכם מימון  עם בנק אירופאי מוביל בתחום.
פעילות בישראל:
פרויקט אגירה שאובה צוק מנרה (חלק החברה 83.34%): הפרויקט, אשר כולל מתקן אגירה שאובה בהספק של 156 מגה-וואט, נמצא בבניה מתקדמת ואמור להיכנס להפעלה מסחרית בחציון השני של 2026, ולהניב הכנסות שנתיות ממוצעות של 74 מיליון אירו ו-EBITDA של 33 מיליון אירו. החברה ושותפתה לפרויקט, אמפא, השקיעו את כל ההון העצמי הנדרש לפרויקט, כאשר יתרת ההשקעה הינה מקונסורציום מממנים בראשות בנק מזרחי, בהיקף של כ-1.18 מיליארד שקל.
פיתוח רישיונות סולאריים בשילוב אגירה:
1. פרויקט קוממיות: מיועד ל-21 מגה וואט סולארי ועוד 47 מגה וואט-שעה אגירה בסוללות. לפרויקט קיים אישור חיבור לרשת החשמל ונמצא בתהליך הוצאת היתר בנייה. תחילת בניה מתוכננת לרבעון השלישי של 2023.
2. פרויקט קלחים: מיועד ל- 15 מגה וואט סולארי ועוד 33 מגה-וואט-שעה אגירה בסוללות. לפרויקט קיים אישור חיבור לרשת והוא נמצא בשלב הסופי של אישור התב"ע.
פרויקט קוממיות ופרויקט קלחים מבוססים על זכיה במכרז אגירה מס' 1 עם אפשרות למעבר להסדרת מכירה ישירה ללקוחות קצה.
3. פרויקט תלמי יוסף: הגדלת הפרויקט הקיים ל-104 דונם מיועד ל 10 מגה וואט סולארי ועוד 22 מגה וואט-שעה אגירה בסוללות. התב"ע הופקדה ואישור צפוי ברבעון שלישי של 2023.
4. פרויקט תלמי יוסף אגירה בסוללות: קיימת תב"ע מאושרת ל-30 דונם מיועדים לפרויקט אגירה של כ-400 מגה-וואט שעה המיועד לאסדרה של אגירה במתח עליון.
5. פרויקט שרשרת: מיועד ל-20 מגה וואט סולארי ועוד 44 מגה וואט-שעה בסוללות.  התב"ע הופקדה.
6. בנוסף, לחברה צבר קרקעות לכ-250 דונם נוספים בשלבי תכנון מתקדמים.
תחנת הכח דוראד (חלק החברה כ-9.4%): הזרמת הגז ממאגר כריש, אשר החלה במהלך נובמבר 2022 הוזילה את עלויות רכש הגז של דוראד. בנוסף, השינוי בלוח תעריפי החשמל אשר יכנס לתוקף בינואר 2023 אשר משמעותו היא הגדלת שעות הפסגה וביטול שעות הגבע צפוי להקטין את הוצאות התחזוקה של תחנת הכח מבלי לפגוע בהכנסות, או לחלופין הגדלת שעות ההפעלה אשר יגדילו את שורת ההכנסות והרווח. בנוסף נתקבלה החלטת ממשלה להגדיל את תחנת הכוח ב 650 מגה וואט נוספים והתקבל אישור וות"ל לתוכנית תתל\11\ב  להרחבת תחנת הכוח דוראד.
פעילות בהולנד
בעקבות הלחימה באוקראינה ועצירת אספקת הגז הרוסי לאירופה חלים שינויים מהותיים בתחום הביו-גז באירופה בכלל ובהולנד בפרט, אשר שמו לעצמן יעדים שאפתניים להגדלת יצור הגז מפסולת. נבחנים תמריצים שונים אשר העיקרי בהם הוא דחיפת מחיר התעודות הירוקות כלפי מעלה. מחיר התעודות הנ"ל עלה מממוצע של -13-15 יורו סנט למטר מעוקב לכ-35 עד 45 יורו סנט למטר מעוקב כיום, התחזית היא להמשך מגמת עליה. מתאריך 1.5.2023 החל לפעול במפעל GGB (היחיד שלא סיפק את צורכי האנרגיה (חשמל וחום) של עצמו גנרטור של 1 מגה וואט  לשעה הפועל על גז ביצור עצמי ואשר מספק את צורכי החשמל והחום של המתקן החיסכון הצפוי בהוצאות הוא של מעל 1 מיליון יורו לשנה.
החברה מעריכה שעם עליית חשיבות תחום הביו גז, תחום זה נכנס לתקופה חדשה. בהולנד עברה חקיקה אשר מחייבת את ספקי הגז לשלב גז ירוק בהיקף של עד 20% מהכמות שמסופקת על ידם תוקף החוק מ-1.1.2024. חקיקה זו, והדרישה הגוברת לתעודות ירוקות שמקורן בתעשיית הביו גז, צפויה להוסיף ולשפר  את התוצאות הצפויות של תחום הביו-גז בחברה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה