מדדים ומחקרים

הקורקינט החשמלי ייאסר לשימוש? 57% בעד הוצאת הכלים מרחובות ישראל

הישראלים בעקבות הפריזאים: סקר של עמותת "אור ירוק" מגלה כי 67% מתושבי הדרום בעד הוצאת הקורקינטים השיתופיים מחוץ לחוק, לעומת 43% מתושבי השרון. 86% מתושבי ת"א והמרכז חוששים מאוד להיות מעורבים בתאונת דרכים עם קורקינט חשמלי
מערכת ice |  1
אימא עם ילדים על קורקינט
57% מהציבור בישראל חושב שצריך להוציא את הקורקינטים השיתופיים מחוץ לחוק, כך עולה מסקר חדש (מאי 2023) של עמותת אור ירוק שנערך באמצעות מכון המחקר "מאגר מוחות".
הסקר נועד לבחון את עמדות הציבור בנוגע לרוכבי הקורקינטים החשמליים בישראל והוא מתפרסם על רקע החלטה של תושבי פריז אשר בחרו בתחילת חודש אפריל לאסור על פעילותם של שירותי השכרת קורקינטים חשמליים ברחובות. שיעור ההצבעה היה אמנם נמוך יחסית, אך לפי התוצאות הסופיות שפרסמה העירייה, 89% הצביעו בעד החרמת השירותים. בעקבות זאת, הודיעה ראשת העיר אין הידאלגו כי החברות יצטרכו להוציא מהעיר את הציים שלהן המונה ביחד 15 אלף קורקינטים חשמליים החל מה-1 בספטמבר.

אזור חיפה והצפון:
58% מתושבי חיפה הצפון חושבים שיש להוציא את הקורקינטים השיתופיים אל מחוץ לחוק. מהסקר עולה כי קרוב לשלושה מכל ארבעה (71%) מתושבי חיפה והצפון חוששים מהאפשרות להיות מעורבים בתאונת דרכים עם קורקינט חשמלי במידה בינונית ומעלה. 47% מתושבי חיפה והצפון העידו כי רוב רוכבי הקורקינטים החשמליים שראו, לא חבשו קסדה. רוב הנשאלים, 57%, חושבים שהמדינה לא צריכה לעודד שימוש בקורקינט חשמלי. 58% מתושבי הצפון ענו שלא ירשו לילדיהם לרכוב על קורקינט חשמלי.
אזור השרון:
44% מתושבי השרון חושבים שיש להוציא את הקורקינטים השיתופיים אל מחוץ לחוק במדינת ישראל. מהסקר עולה כי 80% מתושבי השרון חוששים מהאפשרות להיות מעורבים בתאונת דרכים עם קורקינט חשמלי במידה בינונית ומעלה. 44% העידו כי רוב רוכבי הקורקינטים החשמליים שראו, לא חבשו קסדה. כמחצית מתושבי השרון, 46%, מאמינים כי המדינה לא צריכה לעודד את השימוש בקורקינטים. 52% מתושבי השרון ענו שלא ירשו לילדיהם לרכוב על קורקינט חשמלי.
אזור תל אביב-יפו והמרכז:
57% מתושבי תל אביב-יפו והמרכז חושבים שיש להוציא את הקורקינטים השיתופיים אל מחוץ לחוק. מהסקר עולה כי 86% מתושבי תל אביב-יפו והמרכז חוששים מהאפשרות להיות מעורבים בתאונת דרכים עם קורקינט חשמלי במידה בינונית ומעלה. 64% העידו כי רוב רוכבי הקורקינטים החשמליים שראו, לא חבשו קסדה. יותר ממחצית מהנשאלים, 58%, מאמינים כי המדינה לא צריכה לעודד את השימוש בקורקינטים. 73% מתושבי תל אביב-יפו והמרכז ענו שלא ירשו לילדיהם לרכוב על קורקינט חשמלי.
אזור ירושלים:
48% מתושבי אזור ירושלים חושבים שיש להוציא את הקורקינטים השיתופיים אל מחוץ לחוק. 70% מתושבי אזור ירושלים חוששים מהאפשרות למעורבות בתאונת דרכים עם קורקינט חשמלי במידה בינונית ומעלה. 37% העידו כי רוב רוכבי הקורקינטים החשמליים שראו, לא חבשו קסדה. יותר ממחצית מתושבי אזור ירושלים, 43%, מאמינים כי המדינה לא צריכה לעודד את השימוש בקורקינטים. מחצית מתושבי אזור ירושלים ענו שלא ירשו לילדיהם לרכוב על קורקינט חשמלי.
אזור באר שבע והדרום:
67% מתושבי באר שבע והדרום חושבים שיש להוציא את הקורקינטים השיתופיים אל מחוץ לחוק. 79% חוששים מהאפשרות למעורבות בתאונת דרכים עם קורקינט חשמלי במידה בינונית ומעלה. 51% העידו כי רוב רוכבי הקורקינטים החשמליים שראו, לא חבשו קסדה. מרבית תושבי באר שבע והדרום, 65%, מאמינים כי המדינה לא צריכה לעודד את השימוש בקורקינטים. 65% מתושבי באר שבע והדרום ענו שלא ירשו לילדיהם לרכוב על קורקינט חשמלי.
בשנת 2022 – עליה של 10% בהיקף הנפגעים בתאונות קורקינט חשמלי
1,469 בני אדם נפגעו בתאונת דרכים במעורבות קורקינטים חשמליים בשנת 2022 לעומת 1,335 בני אדם שנפגעו בתאונות דומות בשנת 2021 - עליה של כ-10%, כך על פי ניתוח של עמותת אור ירוק לנתוני הלמ"ס. מהנתונים עולה כי חמישה בני אדם נהרגו בתאונות דרכים במעורבות קורקינטים חשמליים בשנת 2022, נתון זהה למספר ההרוגים בשנת 2021. 271 בני אדם נפצעו קשה בתאונות דרכים במעורבות קורקינטים חשמליים בשנת 2022 לעומת 214 בני אדם שנפגעו קשה בתאונות דומות בשנת 2021 – עליה של 27.5%.
• המחקר בוצע בתחילת חודש מאי 2023 באמצעות סקר אינטרנטי באמצעות פאנל קבוע רב משתתפים בקרב 501 גברים ונשים בגילאי 18 ומעלה, מתוכם 401 יהודים ו-100 ערבים, המהווים מדגם ארצי מייצג של האוכלוסייה במדינת ישראל. טעות הדגימה ביחס לאומדנים השונים היא 4.4%.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הלוואי (ל"ת)
    ראובן 05/2023/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור