מדדים ומחקרים

המיליארדר פול טיודור ג'ונס חושש ממיתון ושם מיליונים בשתי מניות

המשקיע המוערך מתכונן למיתון שלדעתו יגיע בסוף השנה, ורכש במיליונים מניות בשתי ענקיות הרפואה הללו
מערכת ice | 
פול טיודור ג'ונס (צילום מתוך הפייסבוק)
התחזיות בשוק ההון לא מכחישות שיש סיכוי להגיע למיתון, ומשקיע בולט חושב שזה בלתי נמנע. המיליארדר פול טיודור ג'ונס, מייסד Tudor Investment Corp צופה שהמיתון יגיע בסתיו הקרוב, בעיקר כתוצאה מהעלייה במחירי החוב והנכסים בשנים האחרונות. פעילויות כאלה גוררות בדרך כלל מיתון כלכלי.
זה כמובן לא אומר שצריך להתרחק מהבורסה. למעשה, טיודור ג'ונס שם בתיק שלו ריפד מניות שהוא רואה ככאלו שיתמודדו היטב עם הסערה, וכבר הזרים מיליוני דולרים לשתיים מהן. דרך מסד הנתונים של TipRanks הסתכלנו על ביצועי המניות הללו ועל התחזיות שלהן.
מעבדות אבוט (ABT)
בתקופות של שפל כלכלי, מניות שירותי בריאות נחשבות לחסינות מול לחצי המיתון. אבוט, שנוסדה בשנת 1888, היא תאגיד בריאות רב לאומי הידוע במגוון רחב של מוצרים ושירותים בתחום האבחון, מכשור רפואי, תזונה ותרופות ממותגות. עם היסטוריה עשירה, נוכחות ביותר מ-160 מדינות, כ-115,000 עובדים ושווי שוק של 189 מיליארד דולר, אבוט צברה מוניטין ייחודי ומחזיקה במעמד משמעותי בתעשייה.
המשקיעים לא נבהלו מהמספרים ברבעון האחרון שהראו ירידה בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, כאשר ההכנסות ירדו ב-18.5% משנה לשנה ל-9.7 מיליארד דולר. החברה ציינה כי הירידה במכירות נבעה מירידה צפויה במכירות הקשורות לבדיקות קורונה בהשוואה לשנה הקודמת. בשורה התחתונה, הרווח למניה מתואמת ירד ב-40.5% לעומת התקופה המקבילה לפני שנה ל-1.03 דולר, אך נתון זה עלה על התחזית ב-0.05 דולר. לגבי התחזית השנתית, החברה שמרה על תחזית הרווח למניה מתואמת בטווח של 4.30 עד 4.50 דולר.
אנליסטית מורגן סטנלי, ססיליה פרלונג, אומרת על החברה: "אבוט מחזיקה במאזן חזק, התומך בפרופיל צמיחה אורגנית מהירה בעסקי הבסיס בשנים 2023-2025, עם תוצאות ברבעון הראשון שמדגישות את החוזק העסקי הבסיסי... ברמות הנוכחיות אנחנו נשארים אופטימיים לגבי אבוט". מעמדה זו, פורלונג מדרגת את מניית אבוט כקנייה, בעוד יעד המחיר שלה בסך 133 דולר מרמז על עלייה של 23% למניה בשנה הקרובה.
במקומות אחרים ברחוב, המניה זוכה ל-11 קניות נוספות, ו-1 החזקה ומכירה, כל אחת, לדירוג קונצנזוס של קנייה חזקה. בהתאם ליעד הממוצע של 123.79 דולר, המניות יטפסו ב-14% במהלך החודשים הקרובים.
טיודור ג'ונס בטח אהב את מה שראה, ורכש ברבעון האחרון 139,628 מניות, ששווים כעת הוא 15.13 מיליון דולר.

ג'ונסון אנד ג'ונסון (JNJ)
מענקית בריאות אחת לאחרת עוד יותר גדולה. עם שווי שוק של למעלה מ-411 מיליארד דולר, ג'ונסון אנד ג'ונסון הוא אחד מתאגידי הבריאות הגדולים בעולם. החברה פועלת באמצעות שלושה מגזרים עסקיים: תרופות, מכשור רפואי ובריאות צרכנים.
במגזר התרופות, ג'ונסון אנד ג'ונסון מפתחת ומשווקת מגוון תרופות מרשם, תוך כדי התמקדות בתחומים כמו אונקולוגיה, אימונולוגיה ומחלות זיהומיות. אגף המכשור הרפואי של החברה מייצר ומוכר מגוון רחב של ציוד רפואי חדשני, לרבות מכשירים כירורגיים, מכשירים אורטופדיים, מוצרי לב ודיאגנוסטיקה. כמו כן, ג'ונסון אנד ג'ונסון מציעה מגוון מוצרי בריאות לצרכן, כגון תרופות ללא מרשם, מוצרי טיפוח לתינוקות ולמבוגרים.
ברבעון האחרון עליו דווח לאחרונה, החברה סיפקה הכנסות של 24.7 מיליארד דולר, המשקפות עלייה של 5.6% בהשוואה לשנה קודמת, שעברה את התחזית ב-1.09 מיליארד דולר. יתרה מכך, הרווח למניה המתואם של 2.68 דולר עלה על 2.50 דולר שציפו האנליסטים.
האנליסטית של קנטור, לואיז צ'ן (Louise Chen), שיבחה את ענקית הבריאות ומאמינה שהמניה לא מוערכת מספיק. "החוזק והעמידות של המגזרים העסקיים של JNJ נותרו לא מוערכים, לדעתנו", אמרה צ'ן. הערות אלו מהוות את הבסיס לדירוג הקנייה שלה - המחיר שנקבה צ'ן של 215 דולר מרמז שהמניות יעלו ב-36% במהלך השנה הבאה.
בהסתכלות על פירוט הדירוגים, בהתבסס על סך של 5 קניות ו-12 החזקות, קונצנזוס האנליסטים מדרג את המניה כקנייה מתונה. התחזית צופה תשואות לשנה של 13.5%, בהתחשב ביעד הממוצע שעומד על 179.52 דולר.
טיודור ג'ונס נכנס לעניינים עם רכישת 216,183 מניות ברבעון הראשון, החזקה חדשה ב-JNJ ששווה כעת יותר מ-34.23 מיליון דולר.
 הכתבה נכתבה על פי מסד הנתונים של TipRanks
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה