מדדים ומחקרים

3 מניות שתפסו לאחרונה את עיניהם של המשקיעים הגדולים בעולם

פינטק, ביג-טק, וענקית מסחר ישראלית אחת: 3 מניות שגדולי המשקיעים בעולם צופים להם עתיד מזהיר
מערכת ice | 
סטיב כהן (צילום רויטרס)
אם אתה רוצה להיות טניסאי טוב יותר, כנראה שתצטרך להקדיש זמן מה לצפות בטניסאים מקצוענים מתחרים. אותו דבר בתחום ההשקעות, אם כי שם לא משדרים בשידור חי בטלוויזיה את פעולותיהם של המיליארדרים ומנהלי קרנות גידור המובילות בעולם.
משקיעים מוסדיים לא מושכים הרבה מצלמות, אבל רשות ניירות ערך האמריקאית (SEC) שמה לב היטב למעשיהם. בכל רבעון, משקיעים עם נכסים של יותר מ-100 מיליון דולר צריכים לחשוף את פעילות המסחר שלהם, וה-SEC מעמיד את המסמכים האלה לרשות הציבור.
על פי הפרסומים האחרונים, כמה קרנות מצליחות מאוד ביצעו רכישות גדולות של שלוש המניות הללו, והנה גם הסיבה לכך שהם בחרו להשקיע דווקא בחברות הללו.
StoneCo
StoneCo היא חברת פינטק ברזילאית המסייעת לחברות מסחר אלקטרוני לנהל עסקים ברחבי העולם. המיליארדר סטיבן כהן והקרן שבניהולו, Point72, רכשו 7.9 מיליון מניות ברבעון האחרון של 2022.
כהן כנראה מעודד מהעסקים הצומחים במהירות של StoneCo. ברבעון הרביעי, הרווח המתואם לפני מסים עלה ב-50% משנה לשנה. ב-51 מיליון דולר בלבד, ברור שיש הרבה מקום להמשיך לצמוח.

מדובר בספקית התוכנה הברזילאית היחידה למסחר אלקטרוני שיש לה גם טביעת רגל משמעותית של שירותים פיננסיים. בסיס הלקוחות הבנקאי של החברה עלה ב-41% בשנה שעברה ל-693,000 חשבונות. החברה נסחרת כיום בסביבות פי 18.9 מהערכות הרווח העתידיות. אם היא תוכל להמשיך לצמוח בשבריר מהקצב הנוכחי שלה, משקיעים לטווח ארוך יגיעו קילומטרים קדימה.
אמזון
במהלך שלושת החודשים האחרונים של 2022, ג'יימס סימונס והקרן שהוא מנהל, רנסנס טכנולוגיות, קנו 8.2 מיליון מניות של אמזון. החברה מפורסמת בעסקי המסחר האלקטרוני שלה, אבל זה לא בהכרח פלח הפעילות המושך משקיעים מוסדיים גדולים, מאחר ומגזרי התפעול המאכלסים את עסקי המסחר האלקטרוני של אמזון דיווחו על הפסד תפעולי של 10.6 מיליארד דולר בשנה שעברה.
סביר להניח שסיימון נמשך לשירותי האינטרנט של אמזון (AWS) ולרווח התפעולי העצום של 22.8 מיליארד דולר שהניבה בשנה שעברה. אמזון דיווחה על הפסד נקי של 2.7 מיליארד דולר ב-2022, אבל המשקיעים יכולים לצפות להתאוששות גדולה ברווחים קדימה. השקעות מהירות ברשת המילוי שלה בצפון אמריקה במהלך שלב הנעילה של המגיפה גרמו להוצאות התפעול להתפוצץ.
נכון לעכשיו, המניה נסחרת לפי 31.6 בלבד מרווחי 2021. נכון לעכשיו זה זמן טוב לקנות את המניה הזו ולהישאר איתה לטווח הארוך.
Fiverr 
מאות אלפי פרילנסרים ומיליוני עסקים מתחברים דרך הפלטפורמה של Fiverr International הישראלית שנוסדה ע"י מיכה קאופמן ושי וינינגר. מי שנמשך לתפקידה של החברה במגמה ארוכת השנים של עבודה מרחוק, הוא המיליארדר ישראל אנגלנדר וקרן הגידור שלו, מילניום מנג'מנט, רכשו יותר מ-380,000 מניות מהמניה במהלך הרבעון הרביעי.
בסוף השנה שעברה, עסקים שחששו ממיתון אפשרי החזירו את ההוצאות על עבודה עצמאית. האתגר הזה לא מנע מ-Fiverr לרשום הכנסות ברבעון הרביעי שעלו ב-4% משנה לשנה.
מיתון עולמי עמוק עשוי להפוך את 2023 לתקופה מאתגרת עבור Fiverr. עם זאת, עם שוק גדול שניתן לראות אותו צומח, הסיכויים ארוכי הטווח של המניה הזו נראים טובים. השוק השנתי של פלטפורמות עצמאיות גלובליות כמו Fiverr צפוי לגדול מ-5.1 מיליארד דולר ב-2022, להגיע ל-18.3 מיליארד דולר עד סוף 2031.
Fiverr נסחרת בסביבות פי 29.4 מהרווחים הצופים קדימה, מה שהופך אותה למניה המסוכנת ביותר ברשימה זו. עם זאת, עם עמדה חזקה בשוק המתרחב במהירות של שירותי פרילנסרים, זה כנראה שווה את הסיכון כרגע.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה