מדדים ומחקרים

הקורונה מאחורינו: אלו המקומות בהם עדיין עובדים מהבית

הקורונה כבר מאחורינו, אך האם העבודה מהבית כאן בשביל להישאר? הלמ"ס פרסמו סקר שנערך לצורך זה וגילו: העבודה מהבית כאן בשביל להישאר - בהיי-טק
מערכת ice | 
עבודה מהבית
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה את התוצאות לסקר הערכת המגמות בעסקים לחודש מרץ 2023 בו נשאלו מנהלים מענפי התעשייה, המסחר הקמעוני והשירותים על עבודה מהבית במסגרת חמש שאלות.
לפני משבר הקורונה, באיזה מידת הייתה אפשרות של עבודה מהבית בחברתכם?
במרבית הענפים האפשרות לעבודה מהבית לפני משבר הקורונה הייתה קיימת באופן מצומצם. יוצאי דופן היו ענפי שירותי ההיי-טק - 26% מהחברות בענפים אלו ציינו עוד טרם משבר הקורונה התקיימה בחברתם עבודה מהבית באופן נרחב.

האם כיום יש בחברתכם אפשרות של עבודה מהבית?
בסך אוכלוסיית העסקים שנפקדו, יותר מ-25% מהעסקים המאפשרים כיום עבודה מהבית באופן מובנה ומוסדר בהיקף כלשהו. מובילים הם כמובן ענפי שירותי ההיי-טק עם 96%, לעומת כ-14% מהחברות בתעשייה.
כ-51% מהחברות בענפי שירותי היי-טק מאפשרות היקף עבודה מהבית של בין יומיים לשלושה ימים בשבוע, וכ-13% מהחברות בענפים אלו מאפשרות ארבעה ימים ומעלה.
להערכתך, באיזו מידה העבודה מהבית יעילה?
בענפים שבהם העבודה מהבית אינה נפוצה באופן רחב, המנהלים מגדירים את העבודה מהבית כיעילה מאוד או יעילה, כמו לדוגמה ב-62% מהמנהלים בעסקים בענפי התעשייה המאפשרים עבודה מהבית. לעומת זאת, בענפי שירותי ההיי-טק שבהם כמעט כל החברות מאפשרות עבודה מהבית, רק כ-30% מגדירים עבודה זו כיעילה.
באיזה מידה העבודה מהבית גרמה לחברתכם להעסיק עובדים שגרים רחוק יותר ממקום העבודה?
מדיווחי המנהלים עולה שבענפי השירותים, המסחר ושירותי ההיי-טק הטמעת עבודה מהבית מאפשרת גיוס והעסקה של עובדים המתגוררים רחוק ממקום העבודה.
בשנה הקרובה, כיצד חברתכם מתכננת לשנות את היקף העבודה מהבית?
מרבית המנהלים בשירותי ההיי-טק (כ-72%) מתכננים להשאיר את היקף העבודה מהבית ללא שינוי בשנה הקרובה, ואילו כ-22% מהמנהלים צופים שהיקף העבודה מהבית יצטמצם בשנה הקרובה.
בעסקים שאינם היי-טק המאפשרים עבודה מהבית, אחוז אלו שמעוניינים להרחיב את היקף העבודה מהבית בשנה הקרובה עומד על כ-15% בענפי המסחר ועל כ-9% בענפי השירותים.
אז מה למדנו? כצפוי, בהיי-טק עובדים יותר מהבית, אבל המנהלים מאמינים שהעובדים פחות יעילים בעבודה מהבית. האם זה יגרום להם לשנות את היקף העבודה מהבית? לא. תזכרו את זה בפעם הבאה שתשמעו על סבב פיטורים בהיי-טק.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה