מדדים ומחקרים

מדוע מניית Airbnb צנחה הלילה במסחר?

מניית פלטפורמת התיירות יורדת למרות הדוחות החיוביים. האם משתמשי הפלטפורמה המובילים משתמשים וזורקים אותה?
מערכת ice | 
airbnb (צילום מתוך עמוד הפייסבוק של airbnb)
מניות חברת התיירות השיתופית Airbnb ירדו במסחר הלילה בעקבות דיווח של אדווין דורסי, שסיקר בעיות בחברה בבלוג שלו.
מניית Airbnb ירדה ב-4.9% עד כה, לאחר ירידה של עד 6.7% מיד לאחר פרסום הדו"ח מוקדם יותר השבוע.
נראה שהטיעון העיקרי של דורסי נגד Airbnb הוא שבסיס המארחים של החברה הולך ו"מתמקצע", כאשר אותם מארחים מקצועיים משיקים אתרים עצמאיים משלהם, מתחרים ב-Airbnb ולוקחים ממנה לקוחות וגם מארחים.
מחבר "מערת הדוב" מציין גם כי תדמית המותג של החברה שלילית יותר ויותר ברשתות החברתיות, וכי החברה נגועה בסיפורי אימה על חופשות שהלכו לאיבוד, כולל מותו של ילד בן 19 חודשים שמת לאחר שבלע בטעות פנטניל בדירת Airbnb ששימשה כבית למסיבות.
הפוסט בבלוג גם אומר שקהילת המארחים של Airbnb עברה לנכסים בניהול מקצועי, ומצטט דוח AirDNA שאומר ש-35% מההכנסות של Airbnb ו-VRBO מגיעות ממארחים מקצועיים, למרות שהם מהווים רק 1% מסך המארחים.

עם זאת, דורסי מעלה כמה נקודות טובות, אבל רוב מה שהוא אומר לא חדש והרבה מזה לא ממש בעייתי עבור Airbnb. לדוגמה, זה לא יוצא דופן שמארחים מקצועיים ב-Airbnb שואפים גם לבנות עסקים ישירים משלהם. Vacasa, חברת השכרת הנופש הנסחרת בבורסה, מפרסמת נכסים הן באתר שלה והן בשווקים כמו Airbnb. עבור חברות אלה, Airbnb הוא ערוץ גיוס לקוחות, רק לא היחיד שבו הם משתמשים.
הדינמיקה הזו נפוצה גם בתעשיות אחרות. המון מוכרי Shopify, למשל, מוכרים גם באמזון מכיוון שהם מחפשים מכירות בכל ערוץ שהם יכולים להשיג אותם. מארחים מקצועיים לא מתכוונים לחתוך מ-Airbnb כל עוד הוא יישאר זרם הכנסה בעל ערך עבורם.
ל-Airbnb יש הרבה מקום לשיפור, והחברה צריכה לקחת ברצינות תלונות על דמי ניקיון ורשימות מטלות של המארחים. אבל התוצאה האחרונה שלה אמורה גם להרגיע את המשקיעים שמניית הנסיעות עדיין בדרך הנכונה - הצמיחה בהכנסות נותרה חזקה והשוליים שלה ממשיכים להשתפר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה