מדדים ומחקרים

אופטימיות? עליה קלה במדד אמון הצרכנים בחודש פברואר

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה את מדד אמון הצרכנים לפיו בחודש פברואר עמד על מינוס 17%, לעומת מינוס 21% בחודש ינואר
מערכת ice | 
עלייה באמון הצרכנים (צילום UNSPLASH)
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, פרסמה היום (שני) את מדד אמון הצרכנים לחודש פברואר 2023, לפיו המדד עומד על 17%- (בינואר עמד על 21%-). ארבעת המאזנים המרכיבים את המדד ללא שינוי משמעותי.
המאזן המתייחס לשינוי הצפוי במצב הכלכלי במדינה בשנה הקרובה עומד על 28%-.
המאזן המתייחס לשינוי שחל במצב הכלכלי של משק הבית בשנה האחרונה עומד על 16%-.
המאזן המתייחס לשינוי הצפוי במצב הכלכלי של משק הבית בשנה הקרובה עומד על 3%-.
המאזן המתייחס לכוונות של הפרטים לרכישות גדולות בשנה הקרובה בהשוואה לשנה האחרונה עומד על 21%-.

בקרב אלה שאינם מועסקים, ערך המדד עלה ל-17%- מ-26%-; ובקרב המועסקים ערך המדד עומד על 17%- בדומה לחודש ינואר.
בקרב האוכלוסייה הערבית עומד ערך המדד על 26%-, ובקרב האוכלוסייה היהודית ערך המדד עומד על 15%-.
בקרב בעלי תעודה אקדמית ערך המדד עלה ל-15%- מערך של 23%-; אין שינוי משמעותי בקרב חסרי תעודת בגרות ובקרב בעלי תעודת בגרות או תעודה על-תיכונית שאצלם ערך המדד עומד על 17%- ו-18%-, בהתאמה.
מדד אמון הצרכנים תחום בטווח שבין מינוס 100 לבין פלוס 100. ככל שערך המדד קרוב יותר לגבול העליון, כך הוא מעיד על אופטימיות גדולה יותר בקרב הפרטים, וככל שערך המדד קרוב יותר לגבול התחתון, כך הוא מעיד על פסימיות רבה יותר. מדד קרוב לאפס מצביע על היעדר ציפיות לשינוי במצב הקיים.
בחודש מרץ 2011 החלה הלמ"ס לבצע סקר חודשי שוטף "אמון צרכנים" המתבצע בקרב בני 21 ומעלה, ולו כמה מטרות: לאסוף מידע על ההערכות של הפרטים בנוגע לשינויים הצפויים במצב הכלכלי, הערכות שעליהן מתבסס מדד אמון הצרכנים; לאסוף מידע על הערכת השינויים הצפויים במדד המחירים לצרכן; לסייע בזיהוי תפניות במצב המשק לצורך מעקב אחר מחזור העסקים; לאסוף מידע על ההערכות בנוגע לרכישות גדולות ועל השינויים הצפויים ברמת החיסכון של האוכלוסייה.
מאזן התשובות לשאלות הוא ההפרש המשוקלל בין אחוז התשובות החיוביות הצופות שיפור לבין אחוז התשובות השליליות הצופות החמרה. החל מינואר 2019 נקבע מדד אמון צרכנים רשמי חדש של האיחוד האירופי, שהוא ממוצע של ארבעת המאזנים:
א. השינוי שחל במצב הכלכלי של משק הבית ב-12 החודשים האחרונים
ב. השינוי הצפוי במצב הכלכלי של משק הבית ב-12 החודשים הבאים
ג. השינוי הצפוי במצב הכלכלי בישראל ב-12 החודשים הבאים
ד. כוונות לרכישות גדולות, כגון רהיטים ומוצרי חשמל, ב-12 החודשים הבאים בהשוואה ל-12 החודשים האחרונים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה