כסף וצרכנות

איבדו אמונה: מדד אמון הצרכנים ירד בדצמבר

אחרי עליה בחודש נובמבר, מדד אמון הצרכנים לחודש דצמבר מצביע על מגמה מדאיגה של ירידה באמון. החשש הגדול ביותר הוא לשינוי הצפוי במצב הכלכלי במדינה
מערכת ice | 
ירידה באמון הצרכנים במשק (צילום freepik)
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת את מדד אמון הצרכנים בחודש דצמבר 2022. מדד אמון הצרכנים נמצא בתחום בטווח שבין מינוס 100 לבין פלוס 100. ככל שערך המדד קרוב יותר לגבול העליון, כך הוא מעיד על אופטימיות גדולה יותר בקרב הפרטים, וככל שערך המדד קרוב יותר לגבול התחתון, כך הוא מעיד על פסימיות יותר. מדד קרוב לאפס מצביע על היעדר ציפיות לשינוי במצב הקיים.
אז היכן נמצא מדד אמון הצרכנים לחודש דצמבר? בחודש דצמבר אמון הצרכנים עמד על 17%- וזה ירידה לעומת חודש נובמבר בו המדד עמד על 15%-. יש לציין כי בכל הנוגע לשינוי הצפוי במצב הכלכלי במדינה בשנה הקרובה מדד האמון ירד ל- 26%-, ירידה דרסטית לעומת 17%- בחודש נובמבר.

כאשר בוחנים את אמון הציבור יחסית למדינות OECD אחרות ניתן לראות שיחסית לגוש האירו (מעל 20%-) ישראל נמצאת רמת אמון גבוהה יותר. בין המדינות שניתן למצוא בתחתית הן יוון והונגריה (מעל ל- 40%-) ואפילו פורטוגל ובריטניה (הקרובות ל- 40%- במדד האמון). לעומתן, ליטא נמצאת בראש עם פחות מ- 10%- במדד האמון, רחוקה משאר המדינות.
אז כיצד המדד מחושב? החל מינואר 2019, נקבע מדד אמון צרכנים רשמי חדש של האיחוד האירופי שמחליף את המדד שהיה קיים עד אז. מדד אמון הצרכנים החדש, הוא ממוצע של ארבעה מאזנים:
השינוי שחל במצב הכלכלי של משק בית ב-12 החודשים האחרונים (השתפר מאוד/השתפר מעט/לא השתנה/החמיר מעט/החמיר מאוד)
השינוי הצפוי במצב הכלכלי של משק הבית ב-12 החודשים הבאים (ישתפר מאוד/ישתפר מעט/לא ישתנה/יחמיר מעט/יחמיר מאוד)
השינוי הצפוי במצב הכלכלי בישראל ב-12 החודשים הבאים (ישתפר מאוד/ישתפר מעט/לא ישתנה/יחמיר מעט/יחמיר מאוד)
כוונות לרכישות גדולות, כגון רהיטים ומוצרי חשמל, ב-12 החודשים הבאים בהשוואה ל-12 החודשים האחרונים (הרבה יותר/מעט יותר/דומה/מעט פחות/הרבה פחות)
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה