השוק

הכלכלה עדיין רותחת: מדד אמון הצרכנים ממשיך לעלות

מדד אמון הצרכנים של בנק הפועלים ו-KANTAR מעלה כי ציפיות הצרכן הישראלי מהביצועים הכלכליים עדיין גבוהות מה שמשקף, בין היתר, את האינפלציה המקומית הגבוהה שבתורה תחייב את בנק ישראל להגיב
ניצן כהן | 
בורסה (צילום unsplash)
מדד אמון הצרכנים הוא אחד המדדים שצריך להסתכל עליהם כשמנסים להעריך עד כמה כלכלות רותחות. ולמעשה ככל שהמצב הכלכלי טוב יותר הרי שהביטחון של הצרכנים אמור להיות גבוה יותר ומכאן הדרך להוצאות בפועל קצרה ולהיפך
בישראל נמדד המדד הזה על ידי בנק הפועלים וחברת המחקר KANTAR וממנו עולה כי המדד עלה בחודש נובמבר 2022 ב-2.5 נקודה לרמה של 131.5 נקודות (אפריל 2002=100). המדד למצב השוטף עלה ב-1.9 נקודות ומדד הציפיות עלה ב-2.8 נקודות.
 
בבנק הפועלים אמור בתגובה כי "מדד אמון הצרכנים עלה החודש, אך רמתו עדיין נמוכה ביחס לממוצע השנים האחרונות (למעט תקופת הקורונה). השיפור החודש בולט בתפיסת מצב הכלכלה ומצב שוק העבודה בעוד שישה חודשים. יתכן שהשיפור באמון הושפע מעליות השערים החדות בשווקים הפיננסיים.
"האינדיקטורים לצריכה הפרטית מצביעים על "נחיתה רכה", ואפילו שיפור מסוים בנתוני ספטמבר ואוקטובר, לעומת החודשים הקודמים. הפדיון ברשתות השיווק עלה בחודשים יולי-אוקטובר בשיעור שנתי של כ- 4% על פי נתוני המגמה, ונתוני הרכישות בכרטיסי אשראי הצביעו על קצב גידול דומה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה