מדדים ומחקרים

מדד אמון הצרכנים: חודש דצמבר מסתכם בעלייה משמעותית באמון הציבור

על פי נתוני הלמ"ס, המאזן המתייחס לשינוי הצפוי במצב הכלכלי במדינה בשנה הקרובה עומד על 11%- (במחצית הראשונה של דצמבר עמד על 19%-). המגמה מעידה על עלייה באמון הציבור בעקבות מבצע החיסונים

ארנולד נטייב | 
סניף דלתא במרכז קניות ביג (צילום ביג מרכזי קניות)
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום (שלישי) את הנתונים מסקר אמון הצרכנים למחצית הראשונה של חודש דצמבר 2020. הנתון המפתיע: במחצית השנייה של דצמבר, עם ההתקדמות של מבצע החיסונים "לתת כתף", מדד אמון הצרכנים עלה ל-(11%-), לעומת (20%-) בתחילת חודש דצמבר.
מדובר בעלייה מצטברת של 21 נקודות האחוז בערכו, מאז המחצית הראשונה של אוקטובר שבה עמד על (32%-), והיא מצביעה על מגמת שיפור בציפיות של הציבור. על רקע מבצע החיסונים  שהציבור רואה בו את ה"אור בקצה המנהרה", מתרחשים אירועים אחרים כגון הכניסה ל"סגר מהודק" בעקבות העלייה בנתוני התחלואה, גילוי מוטציות שונות של הקורונה, ההכרזה על פיזור הכנסת וקיומן של בחירות במרץ 2021 – בחירות רביעיות במהלך השנתיים האחרונות.
המאזן המתייחס לשינוי שחל במצב הכלכלי של משק הבית בשנה האחרונה, עלה ל-(22%-) מ-(30%-) במחצית הראשונה של דצמבר. המאזן המתייחס לשינוי הצפוי במצב הכלכלי במדינה בשנה הקרובה, עלה ל-(5%-) מ-(19%-) במחצית הראשונה של דצמבר. ערכו במחצית השנייה של דצמבר (5%-) מצביע על שיפור ניכר בציפיות הצרכנים, מגמה שהחלה במחצית השנייה של אוקטובר 2020.
בהתייחסות לשינוי הצפוי במצב הכלכלי של משק הבית בשנה הקרובה חלה עלייה של 6% (במחצית הראשונה של דצמבר עמד על 1%). ערכיו החיוביים של מאזן זה מאז המחצית הראשונה של נובמבר (3%), מצביעים על אופטימיות זהירה של הפרטים.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה