מדדים ומחקרים

החשב הכללי פרסם את דו"ח זכויות עובדי שמירה, אבטחה, ניקיון והסעדה

הביקורת לשנת 2020 נערכה בצל מגפת הקורונה, שהתאפיינה בין היתר, במגבלות שונות שהוטלו על המשק. הביקורת מצאה שההגבלות שהוטלו על המשק ואשר השליכו על שוק העבודה בכללותו, לא פסחו על העובדים המועסקים בתחומי השמירה, האבטחה, הניקיון וההסעדה בחצרות המדינה
מערכת ice |  1
יהלי רוטנברג, החשב הכללי (צילום גלעד ארצי דוברות משרד האוצר)
החשב הכללי פרסם את דו"ח הביקורת השנתי של המערך המרכזי לשמירה על זכויות עובדי שמירה, אבטחה, ניקיון והסעדה המועסקים באמצעות חברות חיצוניות לשנת 2020. בשנת 2020 בוצעו ביקורות על 392 התקשרויות, עם 100 ספקי שירותים בתחומי השמירה, האבטחה, הניקיון וההסעדה, במסגרתן הועסקו על ידי ספקי השירותים כ-17,650 עובדים אשר מתוכם המערך דגם כ-2,500 עובדים. היקף ההתקשרויות מוערך בכ-2.2 מיליארד ש"ח.
הביקורת לשנת 2020 נערכה בצל מגפת הקורונה, שהתאפיינה בין היתר, במגבלות שונות שהוטלו על המשק. הביקורת מצאה שההגבלות שהוטלו על המשק ואשר השליכו על שוק העבודה בכללותו, לא פסחו על העובדים המועסקים בתחומי השמירה, האבטחה, הניקיון וההסעדה בחצרות המדינה. עובדים רבים הוצאו לחופשה ללא תשלום לתקופות ממושכות וכתוצאה מכך הייתה ירידה בכמות העובדים שקיבלו חופשה שנתית כנדרש בהתאם לחוק חופשה שנתית. כמו כן, הוטלו סגרים סביב תקופות החגים, דבר שהשליך על חבות המעסיקים לתשלום דמי חגים לעובדים. האמור לעיל, בהשוואה לשנת 2019 התבטא בעליה של כ- 34% בכמות ההפרות ברכיב "מתן חופשה שנתית" מחד וקיטון של כ- 47% בכמות ההפרות ברכיב "תשלום דמי חופשה שנתית" מנגד וכן קיטון של כ- 72% בכמות ההפרות ברכיב "תשלום דמי חגים".
מערך הביקורת המרכזי לשמירה על זכויות עובדי שמירה, אבטחה, ניקיון והסעדה המועסקים באמצעות חברות חיצוניות, הוקם בשנת 2012 באגף החשב הכללי במשרד האוצר. המערך מבקר את כלל ההתקשרויות הישירות של ספקי השירותים עם משרדי הממשלה, בהתאם לחוק להגברת האכיפה של דיני העבודה, התשע"ב-2011.
מטרת המערך היא לערוך ביקורות לשמירת זכויותיהם של עובדי ספקי השירותים, לאתר ליקויים, להוביל לתיקונם המהיר ולמניעת הישנותם. בסוף תהליך הביקורת ניתן לכל ספק שירותים ציון המבטא את רמת ציותו לדיני העבודה וכן את נכונותו לתקן את הליקויים במהירות המרבית. בהתאם להוראות התכ"ם נקבע כי הציון יהווה 40% מאמות המידה לבחירת הצעה במכרזים הממשלתיים וכן יובא בחשבון במסגרת השיקולים להארכת התקשרות מתוקף אופציה קיימת. כחלק מפעילות החשב הכללי להבטחת השמירה והגנה על זכויות העובדים, מועברים דוחות הביקורת הסופיים לידיעת מנהל ההסדרה והאכיפה במשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תתביישו לכם
    איציק 09/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתם שעדיין בודקים מגיע או לא טוב או לא מישהו איי פעם חשב על המזכירות או נותני שירות מי אין אחד שאין לו מזכירה אין מקום שאין נותני שירות שקופים שלא רואים אותם הגיע הזמן שמישהו ירים את הכפפה ויעשה מעשה כן כן גם ההסתדרות מוזמנת להרים את הכפפה
    סגור