מדדים ומחקרים

המיליארדר סטיב כהן שם את שתי המניות הללו על הכוונת ל-2023

לאור המחסור בגז באירופה, ישנה התחזקות של אנרגיה סולארית שגורמת לצמיחה של שתי חברות אמריקאיות. המיליארדר סטיב כהן קנה משתי המניות הללו
מערכת ice |  1
סטיב כהן (צילום רויטרס)
2022 הייתה ללא ספק שנה קשה למשקיעים. אפילו בהתחשב בעליות האחרונות, כל המדדים העיקריים עדיין יורדים, ואי-הוודאות הכלכלית עדיין מרחפת על ראשם. סביבה כזו מקשה על מציאת המניות להסתער עליהן קדימה, אך אחת הדרכים להבין את המפה הנוכחית היא ללכת בעקבות מגלי המניות המובילים.
מעטים בקיאים במשחק ההשקעות כמו המיליארדר סטיב כהן. חברת Point72 של מנהל קרן הגידור, המפורסמת בסגנון המסחר בעל הסיכון הגבוה שלו, מתהדרת ב-25 מיליארד דולר של נכסים מנוהלים, כאשר הונו של כהן מוערך בכ-17.5 מיליארד דולר (87 ברשימת עשירי העולם).
לכן, כאשר כהן עושה מהלכים, זה אך טבעי שהמשקיעים ישימו לב. לאחרונה, כהן שם בפיו שני שמות, ולפי מה שנראה לאחר מכן, מסתבר שלא רק כהן חושב שהמניות האלה שוות השקעה. על פי קונצנזוס האנליסטים, שתי החברות הללו מדורגות כקניות חזקות:
Sunrun Inc. (RUN)
המניה הסולארית הראשונה שעוררה את העניין של כהן היא Sunrun, המתקינה הסולארית למגורים הגדולה בארה"ב. מאז הקמתה ב-2007, החברה התרכזה בעיקר במודל עסקי של הסכם רכישת חשמל (PPA), שבו היא מתקינה ומתחזקת מערכת סולארית בבית הלקוח לפני מכירת חשמל ללקוח בתעריף מוסכם עבור 20 או 25 שנה.

משבר האנרגיה העולמי פועל כרוח גבית. לאורך שנת 2022, סאן-ראן הציגה צמיחה עקבית משנה לשנה כפי שהוכח גם בתוצאות הרבעון הרביעי שפורסמו לאחרונה. הלקוחות צמחו ב-21% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. ההכנסות עלו ב-40% משנה לשנה ל-609.52 מיליון דולר, כשהם ניצחו את תחזיות ה-Street ב-20.63 מיליון דולר.
השוק הסולארי למגורים צפוי לראות תוספת של 7% לקיבולת בשנת 2023, אך סאן-ראן צופה צמיחה של 10% עד 15% למרות שהחברה הזהירה כי מימון פרויקטים סולאריים התייקר עקב עליית הריבית וזה כנראה ישפיע על הרווחיות. בסך הכל, לסטיב כהן יש הרבה מה לאהוב כאן. ברבעון הרביעי, הוא קנה 871,943 מניות, והגדיל את אחזקתו ב-103% לסך של 1,723,560. אלה שווים כעת כמעט 38 מיליון דולר.
מי ששיקף את הגישה של כהן הוא סטפן בירד, אנליסט של מורגן סטנלי שכינה את סאן-ראן "בחירה מובילה" וחושב שהשוק לא מקצה את הערכת השווי הנכונה של המניה. "RUN נסחרת כעת בשווי שוק של 5.1 מיליארד דולר, אולם אנו מעריכים ששווי הלקוחות הקיימים שלה הוא ~2.7 מיליארד דולר, או ~53% משווי השוק הנוכחי."
SolarEdge Technologies (SEDG)
המניה הבאה בתחום הסולארי שכהן התביית עליה היא מובילה נוספת בתחום. SolarEdge Technologies היא הספקית הגדולה בעולם של ממירים פוטו-וולטאיים. למעשה, החברה הייתה הראשונה שהצליחה להפוך את אופטימיזציית החשמל להצלחה מסחרית על ידי ייצור מכשיר שמתחבר לחלק האחורי של הפאנל הסולארי שדרכו גדלה כמות הכוח שנוצר, ובכך סייע בהורדת עלות האנרגיה שהמערכת מייצרת.
החברה גם קוטפת את הפירות של הביקוש הגובר באירופה, המייצגת כעת כמעט 60% מהנפח הכולל שלה. בדוח הרבעון הרביעי שפורסם לאחרונה, המונע על ידי הכנסות שיא מהמגזר הסולארי של 837 מיליון דולר, ההכנסות הכוללות הגיעו ל-890.7 מיליון, המהווים עלייה של 61.4% משנה לשנה.
ברבעון הרביעי ביצעה Point72 של כהן רכישה משמעותית במניות SEDG, בסך של 268,092 מניות, שבמחיר המניה הנוכחי שוות כעת למעלה מ-79 מיליון דולר.
המיליארדר הוא לא המעריץ היחיד. אנליסט גוגנהיים ג'וזף אושה מתרשם מהרווחים שנעשו באירופה, בין שאר ההתפתחויות החיוביות, ומתאר את SEDG כ'רעיון הטוב ביותר' לשנת 2023.
"ברור לנו ש-SEDG היא הדרך הטובה ביותר להשקיע בצמיחה סולארית חזקה למגורים ולמסחר מחוץ לארה"ב, וב-28% מנפח הממירים, השוק החלש בארה"ב לא אמור להוות בעיה בעינינו", סיכם אושה.
רוב האנליסטים מסכימים עם הערכה זו; תפיסת הקונצנזוס של Strong Buy של SEDG מבוססת על 15 קניות לעומת 5 החזקות. התחזית קוראת לעלייה של 25% לשנה, בהתחשב ביעד הממוצע עומד כיום על 370.85 דולר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    זה הזמן לתמוך במניית טבע בע״ם
    נור 03/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לתמוך בחברת התרופות טבע זה הידע לגבי המניות
    סגור