מדדים ומחקרים

ילדים שאוכלים את זה נוטים יותר להיות גבוהים יותר

מחקר חדש חושף כי ביצים הן מרכיב תזונתי חיוני לילדים קטנים, וצריכתם באופן יומיומי יכולה להבטיח שהם יהיו אחד מהתלמידים הגבוהים בכיתה שלהם
מערכת ice | 
גובה (צילום shutterstock)
אומרים שארוחת הבוקר היא הארוחה החשובה ביותר ביום, ועבור ילדים, זה נכון במיוחד כשמדובר בצריכת ביצים. מחקר חדש מגלה כי ביצים הן מרכיב תזונתי חיוני לילדים קטנים, וצריכתם באופן יומיומי יכולה להבטיח שהם יהיו אחד מהתלמידים הגבוהים בכיתה שלהם.
חוקרים מאוניברסיטת וושינגטון בסנט לואיס ערכו ניסוי עם תינוקות בגילאי שישה עד תשעה חודשים באקוודור. חלק מהמשתתפים שנבחרו באקראי קיבלו משימה להוסיף ביצה כל יום לתזונה שלהם במשך תקופה של שישה חודשים, בעוד שאחרים היו חלק מקבוצת ביקורת שלא אכלה ביצים.
מאוחר יותר נמצא כי קבוצת התינוקות שצרכו ביצים מדי יום היו בסיכון נמוך ב-47% לחוות עצירות, כלומר התפתחות איטית בגובה. יתרה מכך, 74 אחוזים היו פחות בעלי תת משקל מאשר ילדים בקבוצת הביקורת.
"הופתענו עד כמה התערבות זו הוכחה כיעילה", אומרת החוקרת הראשית לורה יאנוטי, "גודל ההשפעה היה 0.63 בהשוואה לממוצע העולמי של 0.39."
כמו כן, יש להזכיר כי רמות צריכת הסוכר היו מוגבלות בקרב המשתתפים בקבוצת הבדיקה. עם זאת, מחקר זה מציג פתרון לתת-תזונה באזורים חסרי גישה להזנה מתאימה, שכן ביצים לא רק מציעות ארוחה מאוזנת שקל למצוא, אלא שהיא מגיעה לרוב באריזה בטוחה.
"המחקר שלנו עקב בקפידה אחר תגובות אלרגיות לביציות, ובכל זאת לא נצפו או דווחו תקריות על ידי המטפלים במהלך ביקורי הבית השבועיים", מוסיף יאנוטי, "נראה שביצים הן מקור תזונה בר-קיימא ומומלץ לילדים במדינות מתפתחות."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה