מדדים ומחקרים

איטנל בצניחה חופשית: ענקית המחשבים עם שיא שלילי של 16 שנים

יממה לאחר שמניית החברה ספגה מכה נוספת והתחזיות של הכלכלנים לא מעודדים, בלשון המעטה, באינטל הודיעו על קיצוץ ענק בדיבידנד שתחלק, אשר יהיה הנמוך מזה יותר מעשור וחצי
מערכת ice |  5
אינטל (צילום Magma Images)
אינטל מנסה להתארגן על עצמה מחדש בימים אלו, בשוק ההייטק הקורס, כאשר הנתח המשמעותי ביותר מההכנסות שלה - המחשבים האישיים, עדיין לא מתרומם לאחר משבר הקורונה, בו החברות התארגנו ליתר על המידה על החומרה. הבוקר (רביעי), החברה הודיעה על קיצוץ של 65% בדיבידנד שהיא תחלק, אשר יהיה הנמוך ביותר שלה, מזה 16 שנים. 
המהלך נועד למעשה לצבור מזומנים למהלכים, אותם מכנים באינטל כ"התארגנות מחדש". הדיבידנד הרבעוני הנוכחי יעמוד על 12.5 סנט למניה. ההודעה מגיעה לאחר שאמש, מניית החברה ספגה מכה גדולה נוספת ואיבדה 5.5% מערכה, זאת על רקע התחזיות הפסימיות של הכלכלנים, ששוב הורידו את כמויות המחשבים האישיים שיימסרו השנה.
ומה עם אינטל ישראל? על רקע הרפורמה המשפטית והתסיסה ברחובות, אינטל ביטלה פגישה שהייתה אמורה להתקיים מול גורמים כלכליים רשמיים בירושלים ואנשי עסקים. הסיבה היא - לא מעוניינים שהממשלה תעשה שימוש פוליטי בפגישה.
הפגישה שהייתה אמורה להתקיים מחר בירושלים הייתה אמורה לכלול אנשי עסקים, גורמים בכירים באינטל וגורמים כלכליים רשמיים בירושלים. הסיבה לביטול הפגישה- חשש באינטל מניצול של הפגישה לטובת מינוף פוליטי ורצון להימנע מתפיסת צד בוויכוח הפוליטי והאזרחי. חברת הענק התכוונה להשקיע כ-25 מיליארד דולר, בנוסף לכלל ההשקעות שלה.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    אינטל נזק כלכלי
    טעות עולמית 02/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אינטל חברה ללא זכות קיום... שגזלה את המדינה ועשתה ככל העולה על רוחה .ארגון מקולקל שמזמן עבר מהעולם מקווה שהנפילה תהיה ללא מעצורים
    סגור
  • 4.
    בקרוב מאוד גם אצל Nvidia
    חיים 02/2023/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חברה של חזירים תאווי בצע. למכור את rtx4070 -rtx4090 במחיר של פי 2 מהמחיר המומלץ לצרכן זה חזירות שאין לה אח ורע. חרם צרני כבר התחיל עליהם
    סגור
  • 3.
    אבל הכותבים שלכם דיסלקטים (ל"ת)
    אוקיי 02/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 2.
    אינטל זה העבר AMD זה העתיד
    חביב 02/2023/23
    הגב לתגובה זו
    5 2
    חייבים לפטר את כל ההנהלה של החברה,חבורה של טכנוקרטים משעממים,משהו לא דופק בממלכה המנותקת ,הולך מנכ״ל הביתה מביאים במקומו מנכ״ל ומנכ"לית כדי להראות שמקדמים גם נשים ,חברה הזוייה,מקצצים שכר ואז אחרי חודש אומרים שזה זמני ואז מקצצים דיבידנד,חבורה של לייצנים.
    סגור
  • 1.
    שיחכו כמה חודשים עד שהרפורמה תעבור
    יוני 02/2023/23
    הגב לתגובה זו
    2 3
    ואז יוכלו לחדש את הפגישות וההשקעות ללא חשש מהפרוגרסיבים והמטורללים
    סגור