מדדים ומחקרים

עוד סקר מדאיג: שליש מביעים "חשש אמיתי למלחמת אחים בישראל"

השיח מקצין, האיומים ההדדיים מתגברים ומלחמת אחים בישראל כבר לא נשמעת כמו משהו בדיוני. סקר של המכון למדיניות העם היהודי מגלה: 35% מאמינים שיש חשש אמיתי שהיא תפרוץ
מערכת ice | 
מחאה (צילום shutterstock)
על פי סקר של המכון למדיניות העם היהודי (JPPI), המנסה להוביל מהלך להידברות סביב הרפורמה המשפטית, עולה כי 35% מהישראלים חושבים שיש חשש אמיתי למלחמת אחים בישראל. וזה לא הסקר הראשון שמעיד על כך.
בסקר שנערך על ידי רפי סמית', נשאלו המשתתפים האם הם חושבים שהדיון על מלחמת אחים הוא ספין של התקשורת, ספין של נבחרי הציבור או חשש אמיתי. והתוצאות מטרידות:
35% מהישראלים חושבים שיש חשש אמיתי, 38% חושבים שזה ספין של התקשורת, ו16% מאמינים כי זה ספין של חברי הכנסת.

באשר לגושים, דווקא בגוש הימין נוטים להאמין כי הדיון על מלחמת אחים הוא ספין של התקשורת (59%) בעוד בגוש השינוי מאמינים כי זה חשש אמיתי (52%).
עוד עולה מהסקר, כי 60% מהיהודים מאמינים כי יש סיכוי שהדיון על הרפורמה המשפטית יתדרדר לאלימות. בתוך כך 50% מהישראלים תומכים במהלך של הידברות על מנת להגיע לפשרות, 16% מתנגדים לכל שינוי שהרפורמה מציעה, ו22% תומכים בכל מה שהרפורמה מציעה.
גם בקרב מצביעי הימין בבחירות האחרונות ישנה תמיכה בנתיב ההידברות: 42% מהנשאלים תומכים בהידברות על מנת להגיע לפשרות, בעוד 39% מתנגדים להידברות ומאמינים כי יש להעביר את הרפורמה כולה.
לאחר בחינת ממצאי הסקר, מכון JPPI פתח בעצומה ציבורית הקוראת להידברות ולפשרה שתוגש לנשיא המדינה ליו"ר האופוזיציה ולראש הממשלה - במטרה למנוע את ההידרדרות של ישראל למלחמת אחים.
ידידיה שטרן, נשיא JPPi אמר בעקבות התוצאות: "הציבור הישראלי חושש מאד ממלחמת אחים. זו אחריות של כל אחד מאיתנו למנוע אותה. אנחנו במכון למדיניות העם היהודי זוכרים את מה שקרה לעם היהודי בתקופות הריבונות הקודמות שלו, כאשר השיסוי והקיטוב הביאו לאסון. אנחנו גם יודעים מתולדות הציונות כיצד אחדות מביאה לשגשוג בלתי יאומן. הרוב הדומם רוצה הדברות - עכשיו - והמטרה היא שהפוליטיקאים יקשיבו לנו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה