מדדים ומחקרים

בבנק מזרחי טפחות בטוחים: הריבית תגיע ל-4%

לפי הכלכלן יוני פנינג, בתחילת אפריל תתקבל להערכתו על רקע צפי ליציבות בארה"ב ותדרוש חשיבה מחדש על התוואי המקומי. התחזקות של השקל, ככל שתתרחש, כמובן תתרום לכך
מערכת ice | 
יוני פנינג, אסטרטג ראשי חדר עסקאות בבנק מזרחי טפחות (צילום עופר חגיוב, Magma Images)
יוני פנינג, אסטרטג ראשי חדר עסקות בבנק מזרחי טפחות ניתח את החלטת בנק ישראל להעלות את הריבית ובהתאם לציפיות, בנק ישראל העלה היום את הריבית ב-0.5%, לרמת 3.75% העלאת הריבית תאמה את ציפיותינו. מנגד, לאחר שבע החלטות רצופות, המסכמות תוספת של 3.65% לריבית בשמונת החודשים האחרונים, מדובר במהלך ראוי לציון מבחינה היסטורית.
צפי מדד המחירים לחודשים הקרובים ממשיך להצביע על סביבת אינפלציה גבוהה במשק הישראלי, לפחות עד לפרסום מדד ינואר, בעוד כחודש וחצי. לכאורה, הדינמיקה הזו מעלה חשש להתבססות סביבת האינפלציה המקומית. בפועל, אנו רואים את העלאות המחיר עד כה כממצות את השפעת עליית מחירי התשומות בשירותים העיקריים כגון חשמל, מים וארנונה. באופן דומה, ההחלטה על ביטול הוזלת הבלו בינואר היא מקרה נדיר, לשעה זו, אצל המדינות המפותחות של אי סבסוד מחירי אנרגיה לציבור.

נתוני שוק התעסוקה בארה"ב, צפויים להמשיך להציג תמונה 'הדוקה' עם שיעור אבטלה נמוך. אנחנו מעדיפים את הגרסה לפיה זה בעיקר נובע מגורמי היצע תעסוקה זמניים כגון  שיעור השתתפות נמוך בשוק התעסוקה האמריקאי, ואולי מאזן ההגירה לארה"ב, שעוד טרם התאושש מהקורונה. מנגד, אותותיהם של העלאות הריבית ניכרות בכלכלות העולם. האינדיקציות לעסקאות למכירת בתים בשוק האמריקאי הן אולי הסמן המובהק ביותר לכך, עם רמות פעילות נמוכות באופן חריג לעשרות השנים האחרונות, שבוודאי אינו נצפה בשלב זה בנתוני האבטלה האמריקאים.
למרות זאת, לאחר חמישה חודשים רצופים של ירידה באינפלציה, אל מול פד שממשיך להעלות ריבית, ועוד מנפק תחזיות העלאות נוספות לכיוון 5.1% בסוף 2023, השוק בארה"ב מעדיף כרגע תרחיש של תוספת של בין רבע למחצית האחוז בריבית הפד בתחילת החודש הבא, והתקרבות נוספת לכיוון רמת ה-5.0%, בהחלטה במרץ.
ההחלטה הבאה של בנק ישראל, ב-20/2, צפויה להתקבל על רקע המשך יישום מדיניות מצמצמת על ידי הפד. ועשויה בסבירות גבוהה לראות את הריבית המקומית עולה לרמת 4%. זו שלאחריה, בתחילת אפריל, מנגד, תתקבל להערכתנו על רקע צפי ליציבות בארה"ב. ותדרוש חשיבה מחדש על התוואי המקומי. התחזקות של השקל, ככל שתתרחש, כמובן תתרום לכך.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה