מדדים ומחקרים

האם אירופה ניצלה? הכלכלה צמחה יותר מהצפוי

התמ"ג של האיחוד האירופי עלה ברבעון השלישי של 2022 בשיעור של כמעט שליש אחוז, לעומת צפי לחמישית אחוז בלבד; התורמות המרכזיות לנתון הזה היו השקעות הון, אך גם פעילות משקי הבית לקחה חלק בעלייה; בינתיים, התשואות על אג"ח ממשלתיות יורדות
מערכת ice | 
האיחוד האירופי (צילום iStock)
סוכנות הנתונים של הנציבות האירופית, Eurostat, חשפה היום (רביעי) כי כלכלת האיחוד רשמה ברבעון השלישי צמיחה גבוהה מהמצופה, למרות החששות.
התמ"ג של הבלוק בן 19 המדינות עלה בשיעור של 0.3%, לעומת ציפיות לעלייה של 0.2% בלבד. הסוכנות ציינה כי השקעות הון היוו את התורמות המרכזיות לצמיחה, אך גם משקי הבית הפרטיים תרמו מעט לעלייה הזו. מאזן הייבוא עדיין היה שלילי.
עליית מחירי הגז הטבעי בשל המלחמה באוקראינה, לדברי הסוכנות, לא הורגשה באופן בולט ברבעון החולף – אך צפויה להיות בעלת השפעה משמעותית יותר ברבעון הנוכחי וברבעונים הראשונים של 2023.
בינתיים, עלות ההלוואות פתחה והאג"ח הממשלתיות רשמו ירידות בתשואה, בעיקר בשל הציפיות שהאינפלציה תגיע לשיאה בקרוב. חבר הנהלת הבנק המרכזי של היבשת, קונסטנטינוס הרודוטו, אמר כי הריבית נמצאת קרוב ל"רמה הניטרלית" שלה, והכלכלן הראשי פיליפ ליין אמר שהאינפלציה תגיע לשיאה בקרוב.
בגרמניה ירדה התשואה על האג"ח ל-10 שנים ב-0.04% ל-1.75% - השיעור הנמוך ביותר שלה מאז אמצע ספטמבר. סוכנות המימון של משרד האוצר הגרמני מכרה אג"ח לשנתיים בשווי 4.015 אירו בתשואה ממוצעת של 2.1%, לעומת תשואה מקורית של 2.2%. באיטליה התשואה על אג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.045% ל-3.6% לאחר שפל של 3.58% בסוף אוגוסט, והרווחים בתשואות האגרות הצטמצמו ל-1.82%.
לפי הערכות באירופה, הריבית לטווח קצר תגיע לשיאה ביוני ותעמוד על כ-2.75% - לעומת ציפיות לשיא של 2.9% בסוף אוגוסט בחודש שעבר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה