השוק

אירופה בכוננות: מדינות אופק+ ידונו על קיצוץ בהפקת הנפט

יצרניות הנפט של אופ"ק+ ייפגשו ביום ראשון הקרוב ואולי יחליטו להעמיק את הקיצוצים בתפוקת הנפט

מערכת ice | 
סעודיה וארה"ב (צילום pixabay, pexels)
OPEC+, קבוצה של 23 מדינות המייצרות נפט בראשות סעודיה ורוסיה, תתכנס ביום ראשון הקרוב כדי להחליט על השלב הבא של מדיניות ההפקה. הפגישה הצפויה מגיעה לפני סנקציות שעלולות לשבש את אספקת הנפט הרוסי, להגביר את החלשת הביקוש הגולמי בסין, וכל זה על רקע החשש מפני מיתון.
קלאודיו גלימברטי, סגן נשיא בכיר לניתוח בחברת ייעוץ האנרגיה Rystad, אמר ל-CNBC מהמטה של ​​אופ"ק בווינה, אוסטריה, כי הוא מאמין שלקבוצה "מוטב להישאר במסלול" ולהמשיך עם ​​מדיניות הייצור הקיימת. "על פי השמועות, OPEC+ שוקל קיצוץ על בסיס חולשת הביקוש, במיוחד בסין, במהלך הימים האחרונים. עם זאת, התנועה של סין ברחבי הארץ אינה יורדת באופן דרמטי", אמר גלימברטי.

השחקנים בשוק האנרגיה נשארים זהירים לגבי הסנקציות של האיחוד האירופי על רכישות של יצוא הנפט הגולמי של הקרמלין ב-5 בדצמבר, בעוד שהסיכוי לתקרת מחירים של G-7 על הנפט הרוסי הוא מקור נוסף לאי ודאות.
גוש האיחוד האירופי בן 27 מדינות הסכים ביוני לאסור על רכישת נפט גולמי רוסי החל מה-5 בדצמבר. עם זאת, החשש שאיסור מוחלט על יבוא נפט גולמי רוסי עלול להזניק את מחירי הנפט, הביא את מדינות ה-G-7 לשקול תקרת מחיר על הסכום שישולם עבור הנפט הרוסי.
"הגורם הנוסף ש-OPEC תצטרך לשקול הוא אכן תקרת המחיר", אמר גלימברטי. "זה עדיין באוויר, וזה מוסיף לאי הוודאות". הקרמלין הזהיר בעבר כי כל ניסיון להטיל תקרת מחיר על הנפט הרוסי יגרום ליותר נזק מתועלת.
OPEC+ הסכימה בתחילת אוקטובר להפחית את הייצור ב-2 מיליון חביות ליום מנובמבר. זה הגיע למרות קריאות מארה"ב ל-OPEC+ לשאוב יותר כדי להוריד את מחירי הדלק ולעזור לכלכלה העולמית.
ברית האנרגיה רמזה לאחרונה שהיא עשויה לכפות קיצוצים עמוקים יותר בתפוקה כדי לעודד התאוששות במחירי הנפט. מחירי הנפט, שירדו בחדות בחודשים האחרונים, נסחרו מעט נמוך לקראת הפגישה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה