מדדים ומחקרים

בנק ישראל נכשל? "החזר של עוד 1,000 שקל למשכנתא"

בכירי הנדל"ן הגיבו להחלטה של הבנקים לצמצם את היקף האשראי לנוטלי המשכנתאות. רוני מזרחי: "נורת אזהרה אדומה מהבהבת המלמדת על כשלון מוחלט של נגיש בנק ישראל שגם ריסק את הביקושים לשוק הדיור, אבל גם לא הצליח לבלום את עליות המחירים"
מערכת ice |  1
משכנתא (צילום pixabay, pexels)
בתגובה לצניחה הדרמטית של נטילת משכנתאות מ-13.5 מיליארד במרץ 2022 לכ-6 מיליארד בלבד באוקטובר האחרון, בכירי הנדל"ן הגיבו להחלטה של הבנקים לצמצם את היקף האשראי לנוטלי המשכנתאות.
רוני מזרחי, נשיא לשכת הקבלנים ובעלי קבוצת "מזרחי ובניו": "זוהי נורת אזהרה אדומה מהבהבת המלמדת על כשלון מוחלט של נגיש בנק ישראל שגם ריסק את הביקושים לשוק הדיור, אבל גם לא הצליח לבלום את עליות המחירים ולא ייצר כל פתרון אלטרנטיבי"

צאלה רוזנבלום עמור, משנה למנכ"ל מ. אביב: "ליבי ליבי לזוגות הצעירים ולכלל רוכשי השירות שנפגעו קשות מהעלאות הריבית והקשחת תנאי המשכנתאות. הגיע הזמן לאתחול מסלול מחדש כי נכון לעכשיו משק בית מחזיר בממוצע עוד 1,000 שקלים בקירוב, מצב שלא יוכל להמשך"
איציק סימון, בעלי סוכנות ביטוח המובילה בנדל"ן: "אני מצפה ממקבלי החלטות בממשלת ישראל לעשות בדק בית יסודי בכל הקשור לשוק הדיור ולבדל את הטיפול בהבראת השוק מהטיפול באינפלציה שכבודו במקומו מונח, אך אינו מצדיק את הפגיעה שלא לצורך הן בנוטלי המשכנתאות והן במכירת הדירות".
עורך הדין אלדן דנינו, מומחה לבטיחות בבניה ולאחריות תאגידית: "העובדה שלמרות הצעדים האחרונים היצע הדיור אינו גדל מלמד על הצורך בטיפול שורש והצורך להסדיר נושאים הרבה יותר דחופים מהעלאות ריבית, דוגמת העדר הבטיחות באתרי הבנייה, מה שמעכב באופן דרמטי פרוייקטים, מקטין את ההיצע ומקשה מאוד הן על הקבלנים והן על רוכשי הדירות".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    סבלנות, המחירים יתרסקו בקרוב-הסוף לחזירות (ל"ת)
    יוסף 11/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור