השוק

ירידה חדה בהיקף המשכנתאות: 6 מיליארד שקל בלבד באוקטובר

לאחר שבחודש ספטמבר הסתכם היקף המשכנתאות בכ-7 מיליארד שקל הרי שבאוקטובר נמשכה הירידה והיקף המשכנתאות הסכתם ב-6 מיליארד שקל; צריך לזכור שבחודש שעבר היו חגים ומיעוט ימי עבודה ולכן לא כדאי לפתוח שמפניות
ניצן כהן |  2
בנקים (צילום Magma Images)
היקף המשכנתאות ירדה בחודש אוקטובר לשפל של 6 מיליארד שקל וזאת לאחר שבחודש ספטמבר הסתכם היקף המשכנתאות בכ-7 מיליארד שקל. הנתונים שמתפרסמים היום על ידי בנק ישאראל אינם מלמדים דבר וחצי דבר על התפתחות שוק הנדל"ן בישראל מאחר ותקופת החגים החלה השנה בסוף ספטמבר וגלה שלתחילת אוקטובר מה שהביא למיעוט ימי עבודה.
עוד יש לציין כי אמנם מדובר בחודשיים של מיעוט ימי עבודה אבל עדיין בחודשים האחרונים החלו הבנקים להכביד על החיתום בתחום המשכנתאות מאחר והריבית העולה שחקה את יכולת ההחזר של משקי הבית מה ש"זרק" מהמשחק את ה"ידיים החלשות" והותיר אותם מחוץ ליכולת הבסיסית לקבל משכנתא.

באופן עקרוני מאז חודש אוגוסט אנחנו רואים ירידה בהיקף נוטלי המשכנתאות לאחר שזה עמד בממוצע בשנים האחרונות על כ-10 מיליארד שקל אבל גם כאן אסור עוד לפתוח שמפניות מאחר ובאוגוסט לא היו אנשים בישראל (כולם היו בדובאי בהופעות של עומר אדם וכן הלאה), בפטמבר ואוקטובר חודשים של חגים כך שאת הנתון של נובמבר ניתן יהיה לנרמל בדרך כזו או אחרת.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    לא פותחים שמפניות ,אבל המים לא עולים למעלה ,זאת רק הת…
    אבי 11/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ישנה קבוצה של כותבי מאמרים אופטימיסית , כי אבא כבר קנה להם דירה .. אבל מחוקי הטבע ידוע : שמיים לא עולים למעלה וכאשר ריבית בארה״ב תגיע ל2% ותשלומי המשכנתא יגיעו ל( מסרב לחשוב) ובאמריקה החליטו לכסח את הכסף הקל והחזירי ( כולם בעלי מליארדים)שפועל רק בכיוון אחד !!!וכאשר כותבי המאמרים האלה יפוטרו …..
    סגור
  • 1.
    לפתוח שמפניות!!
    הפכא מסתברא 11/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מחירי הדירות בדרך לקריסה !! אין מנוס ירידה בלקיחת משכנתאות ב-43%... ירידה בעסקאות... ואזירידת מחירים ברגע שמי שצריך למכור יבין שיש ירידות הלחץ יתחיל ואיתו כדור השלג בהצלחה למוכרים..
    סגור