נדל"ן ותשתיות

חוששים מעליית המשכנתאות? כך תפעלו מול הבנק

מתכננים לרכוש דירה ולקחת משכנתא מהבנק? הנה מדריך מזורז שיעזור לכם לחסוך עשרות אלפי שקלים 
אורי חבשוש |  3
מחיר הדיור (צילום פלאש 90)
ריבית בנק ישראל עולה משמעותית (ריבית הפריים עומדת כיום על 4.25%), האינפלציה משתוללת אצלנו ובעולם כולו, ההחזר החודשי רק עולה ועולה, וכדאי מאוד לשים לב למספר נקודות שיעזרו לכם לחסוך עשרות אלפי שקלים כשאתם לוקחים משכנתא מהבנק.
 
נתחיל עם לקוחות שלקחו משכנתא לפני שנה ויותר בתקופת השפל של הריביות ועכשיו בעקבות עליית הפריים ומדד המחירים לצרכן (600-700 ש"ח  בממוצע בהחזר החודשי בשנה האחרונה), מתחילים "להיחנק" מהתשלום החודשי ומחשבים מסלול מחדש:
 
1. בדק בית - הרבה זוגות שמגיעים לייעוץ מגלים פתאום שהם משלמים בכל חודש סכומים לא מבוטלים על הוצאות מיותרות ולפעמים אפילו משלמים פעמיים, לדוגמה: לקוחות שיש להם כפל ביטוחים וכל חודש סתם מוצאים כסף מיותר. בנוסף, הרבה לקוחות שבודקים את הביטוחים שלהם מגלים שניתן להוזיל משמעותית את ההחזרים החודשים שלהם במאות ואף באלפי שקלים.
 
2. מחזור משכנתא - מי שלא חייבים, עדיף שלא ימחזרו את המשכנתא בשלב זה. פעולה כזו עלולה לייקר עבורם את המשכנתא בגלל הריביות הגבוהות נכון להיום. מי שחייב למחזר, כדאי שיבצע מחזור חלקי.
 
3. פירעון הלוואות - אם לקחתם הלוואות נוספות מלבד המשכנתא כדאי מאוד קודם כל להחזיר אותן ולצרף את הסכום החסר למשכנתא מכיוון שזו הלוואה לכל מטרה וניתן לפרוס אותה לתקופה ארוכה וכך להוריד את סכום ההחזר החודשי, ובתנאי שהמשכנתא לא גבוהה ב-50% משווי הנכס. לדוגמה: ניתן להוסיף עד 200,000 אלף ₪ למשכנתא קיימת על סך 300,000 אלף ₪ לנכס בשווי מיליון ש"ח.
 
<
ומה בנוגע למי שהחל תהליך לקיחת משכנתא?
 
מומלץ מאוד להתייעץ עם יועץ משכנתאות שיבנה עבורכם תמהיל מותאם אישית לצרכים שלכם ומתחשב בהוצאות עכשוויות וצפויות.
 
אחוז העסקאות והעומס בבנקים בירידה ולכן קל יותר לקבל הצעות ממספר בנקים ולבצע משא ומתן יעיל שיחסוך לכם עשרות אלפי שקלים. חשוב מאוד לזכור לא להתמהמה במו"מ ולסיימו לפני שיגמר תוקף האישור העקרוני.
 
מדריך לקיחת משכנתא בתק' עליית הריביות:
 
בעקבות עליית ריבית בנק ישראל(ריבית הפריים עומדת כיום על 4.25%) והאינפלציה שמשתוללת בארצנו ובעולם כולו אתן לכם כמה טיפים ללקיחה נכונה של משכנתא בתק' הזאת.
 
קודם כל נתחיל עם לקוחות שלקחו לפני שנה ויותר משכנתא (בתקופת השפל של הריביות ) ועכשיו בעקבות עליית הפריים ומדד מחירים לצרכן הלקוחות מתחילים "להיחנק" מהתשלום החודשי וחושבים על מה נכון לעשות (הייתה עליה של 600-700שח  בממוצע בהחזר החודשי בשנה האחרונה).
 
מי שלא חייב למחזר את המשכנתא  שלא יבצע את זה מכיוון שרוב הסיכויים שמחזור משכנתא רק יפגע בהם בהמשך החיים בעקבות המצב כיום של הריביות. מי שחייב לבצע מחזור שיבצע מחזור חלקי (ניתן למחזר רק חלק מהמסלולים במשכנתא).
 
אז מה כן עושים?

למי שיש הלוואות נוספות מלבד המשכנתא יכול לסגור את ההלוואות ולהכניס אותם בתוך המשכנתא (הלוואה לכל מטרה והיא ניתן לפריסה ארוכה וככה להוריד את ההחזר החודשי ) בתנאי שהמשכנתא לא עוברת את ה50% משווי הנכס.
 
לדוגמא: נכס ששווה 1מיליון שח ויש משכנתא קיימת של 300 אלף שקל ניתן למשכן את הנכס בעוד 200אלף שקל (השלמה ל50% משווי הנכס).
 
תבצעו בדק בית ובחינת ההוצאות שלכם במשק הבית  ואיך אתם מקטינים אותם , הרבה זוגות שמגיעים אליי ליעוץ פתאום מגלים שהם משלמים סתם כל חודש על הוצאות מיותרות ולפעמים על כפל דברים (לדוגמא לקוחות שיש להם כפל ביטוחים וכל חודש סתם מוצאים כסף מיותר , בנוסף הרבה לקוחות שבודקים את הביטוחים שלהם ופתאום מגלים שהם יכולים להוזיל את ההחזרים החודשים שלהם במאות ואף באלפי שקלים.


אורי חבשוש
 
ללקוחות שנמצאים בתהליך לקיחת משכנתא:
 
דבר ראשון כדאי לקחת איש מקצוע (יועץ משכנתאות) שיבנה לך תמהיל שמותאם לצרכים שלכם ושיסביר לכם את ההשלכות של כל מסלול .
 
מכיוון שאחוז העסקאות ירדו והעומס בבנקים ירד היום יותר קל לקבל הצעות ממספר בנקים ולבצע משא ומתן יעיל ( אבל חשוב גם לבצע את זה מהר שלא יגמר תוקף האישור העקרוני).
 
הכותב הוא בעל חברה לייעוץ משכנתאות
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    כתבה על כלום ושום דבר
    רון 11/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא אמרו כלום שלא היה ידוע לכולם, מחרטטים פה שטויות
    סגור
  • 1.
    מאוד אמין יועץ משכנתא שמציע לשכור אחד כזה (ל"ת)
    מישו 10/2022/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • טמטום
    יעלה 10/2022/31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חחחחחחח... צודק
    סגור