מדדים ומחקרים

מה חושבים הישראלים על משבר האקלים?

לקראת ועידת האקלים שתערך בשארם א-שייח' המשרד להגנת הסביבה ערך סקר שבו בדק מה רמת המודעות של הישראלים בנוגע למשבר האקלים
מערכת ice | 
משבר האקלים (צילום shutterstock, freepik)
עיני העולם נשואות אל ועידת האקלים השנתית בשארם א-שייח', כאשר הנושא המרכזי שיעמוד על סדר יומם של המנהיגים שיפקדו את הוועידה הוא משבר האקלים, בדגש על מציאת פתרונות טכנולוגיים להפחתת פליטות והסתגלות למשבר עצמו.
לקראת הועידה המשרד להגנת הסביבה ערך סקר בו הוא בודק: מה הציבור הישראלי יודע על משבר האקלים? והאם אנחנו מוכנים לשנות הרגלים כדי לתרום את חלקנו במאבק במשבר האקלים?
מהסקר עולה כי מרבית הציבור הישראלי מודע למשמעויות הכבדות של משבר האקלים, ו-61% מהנשאלים בחברה הכללית העידו כי הם מודאגים במידה רבה או במידה רבה מאוד ממשבר האקלים. בחברה הערבית העידו כך 50% מהנשאלים ובחברה החרדית 19%.
כאשר בוחנים באופן בלתי נעזר את השאלה: "מהו משבר האקלים" עולה, כי בעוד שבחברה הכללית 4 מתוך כל 5 מרואיינים ידעו לציין פרט כלשהו על משבר האקלים, בחברה הערבית ובחברה החרדית כמחצית ידעו לעשות זאת. הפרט המקושר ביותר למשבר האקלים הוא התחממות כדור הארץ, לאחר מכן בסדר יורד: זיהום כדור הארץ, תופעות אקלים קיצוניות, פליטת גזי חממה, סוף העולם וניצול יתר של משאבים.
בשאלה האם בעקבות הבנת השלכות של משבר האקלים שינית בשנה האחרונה משהו בהרגלי סגנון החיים שלך או בהתנהגות שלך? 36% מהחברה הכללית ציינו כי ביצעו שינוי ו-32% נוספים ציינו כי כבר ביצעו שינוי כזה מתוך מחשבה על הסביבה ודאגה לסביבה. כלומר, 68% מוכנים או ביצעו שינויים באורח החיים במטרה לצמצם את ההשפעה שלהם על התקדמותו של משבר האקלים. באופן דומה, 49% בחברה הערבית ו-31% בחברה החרדית.
המשרד להגנת הסביבה ערך באמצעות חברת שילוב סקר דעת קהל. הסקר נערך באוקטובר 2022 במדגם מייצג של האוכלוסייה בישראל הכוללת את הציבור הכללי, החברה הערבית, והחברה החרדית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה